Véglegesen mobilra állt át a web

Most fordult elő először, hogy mobil eszközökön többet netezett a világ, mint hagyományos számítógépeken a StatCounter adatai szerint. Ez a tendencia az online vásárlásoknál is megfigyelhető, az internet a jelek szerint véglegesen mobilra állt át.

Honnan kerít pénzt a kormány a 14. havi nyugdíjra?
Mit okoznak a kedvezményes hitelek?
Lesz ítélet az MNB-botrányban a választásokig?

Online Klasszis Klub élőben Simor Andrással!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi jegybankelnököt!

2025. november 12. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Nem sok dolog mutatja jobban, hogyan képes a technológiai fejlődés akár néhány év alatt is megváltoztatni a világot, mint az internethasználati szokásokat mutató adatsor. 2009 őszén még szinte kimutathatatlan volt a mobil eszközök jelenléte, és 2010 közepén is mindössze 10 százalék körül volt a használati arány. Az okostelefonok erőteljes ütemű elterjedése, illetve a mobilinternet gyorsulása és relatíve olcsóbbá válása azonban az utóbbi időszakban a feje tetejére állította a világot. A webes forgalmat monitorozó StatCounter adatai alapján idén októberben fordult elő első alkalommal, hogy a mobil eszközökön átmenő internetes adatforgalom meghaladta a desktopokét. Semmi okunk azt feltételezni, hogy a vonalak trendje az előttünk álló néhány évben megváltozna, azaz elsősorban az okostelefonoknak köszönhetően beköszöntött a web mobilos korszaka – közölte a bitport.hu.

Kép:Pixabay

Online vásárlásban sem lehet megkerülni a mobilokat

Hasonló eredményre jutott korábban a Criteo kutatása is, amely szerint azok a kiskereskedelmi vállalatok, amelyek felismerik ezen trend nyújtotta lehetőségeket, sikerre számíthatnak a soron következő kiemelt vásárlási időszakokban. „Magyarországon minden ötödik e-kereskedelmi vásárlás már jelenleg is mobil eszközön történik – okostelefonon vagy tableten, de ennek további növekedése várható az elkövetkezendő években, ahogy Németországban is történt az elmúlt néhány évben. Az okostelefonok már jelenleg is az m-kereskedelem legfontosabb eszközei, és szerepük az egész e-kereskedelmi területen tovább nő. Az e-kereskedelmi vállalatok számára itt az idő, hogy még inkább a mobil üzletágra fókuszáljanak” – nyilatkozta Alexander Gösswein, a Criteo közép-európai ügyvezető igazgatója. (Nem véletlen, hogy a Google is előnyben részesíti a mobilbarát weboldalakat!)

A Criteo kutatása azt mutatja, hogy a kiskereskedelmi szektor fordulóponthoz ért, és a márkák már nem hagyhatják figyelmen kívül a mobil platformokat, mivel jelenleg elsősorban ezeken keresztül zajlik az e-kereskedelmi forgalom nagy része. (Ez az oka annak is, hogy már az Instagram is teszteli az alkalmazáson belüli vásárlás funkciót.) A technológiai fejlesztések megkönnyítették a mobileszközön történő vásárlást, de a hirdetők számára kihívást jelent minden környezetben megcélozni a fogyasztókat. A kiskereskedelmi vállalatoknak stabil jelenlétet kell kiépíteniük az alkalmazások és a mobil web területén, és az árbevétel felfuttatása érdekében mobil célzási stratégiákat kell kidolgozniuk ahhoz, hogy a böngészés és a vásárlás során valóban bárhol és bármikor kapcsolatba tudjanak lépni az ügyfelekkel.

Mobil nélkül? Öngyilkosság
Amikor az emberek nagyobb része már mobilról netezik, sőt, a fogyasztók egyre nagyobb része a telefonjáról vásárol, a nem mobilbarát oldalak biztos kudarcra vannak ítélve. A megoldás a fejlesztés, és nem dőlhetünk hátra, ha az oldal reszponzív. Ez csak az első lépés – emelte ki Sepsey Barna a Piac&Profit által szervezett konferencián.

Véleményvezér

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában

A magyar vállalkozók által fizetett áramár a negyedik helyen Európában 

A magyar vállalkozók horroráron kapják az áramot.
Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések

Az orosz felszabadító erők nyomában teljes pusztulás, kihalt települések 

Halott vidék a felszabadító orosz seregek mögött.
Putyin összes terve romokban

Putyin összes terve romokban 

Putyin nem így tervezte.
Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat

Magyar Péter a Fidesz kommunikációján mulat 

Folyik a politikai iszapbirkózás.
Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás

Ismét egy lista, amelyben élen járunk, a kamuzás 

A magyarok szerint mi kamuzunk a legtöbbet Európában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo