A Google – a napokban közreadott - trendkutatása szerint 2016-ban végérvényesen mobilfüggőkké váltunk, hiszen átlag napi 170 percet internetezünk mobilról, leginkább otthon, a munkahelyünkön, és szórakozóhelyeken. A Google kutatása szerint a karácsony közeledtével szolgáltatásokat keresünk: utazást, pénzügyi szolgáltatásokat, gyakran keressük fel az autós oldalakat, és az autószalonokat, és a webáruházakat. A kutatás kiemelte, hogy a lehetséges vásárlók 25%-át elveszíti minden olyan vállalkozás, amelyik honlapja nem mobilra optimalizált. Akik pedig szolgáltatást nyújtanak, hirdetnek, tehát lehet, hogy igazuk van azoknak, akik a SEO halálát vizionálják? Tényleg nincs értelme a jó tartalomnak a keresőoptimalizálásnak? Elég, ha csak hirdetünk? Erre a kérdésre egy másik, a napokban megjelent tanulmány ad egyértelmű választ.
Tévedések végjátéka: amikor a számok ellentmondanak
„Akik SEO-ellenesek” – világít rá Evenich András a kulcsszo.hu szakértője – „azzal érvelnek, hogy a SEO-t ügyféloldalról azért érdemes túllépni, mert az embereknek, akik az interneten böngésznek, azonnali, gyors válaszra van szükségük: nem érnek rá tartalmat olvasni, ezért nem érdemes küzdeni a jó helyezésekért. Hirdetni kell, ehhez pedig nem kell a SEO. A másik – gyakori érv – hogy a SEO nem mérhető. Pedig ez nem így van, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2%-os konverziós arány elvárt.”
A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát melyben 80 millió weboldalt, vizsgáltak, összesen 230 millió dolláros bevétellel. A tanulmányban található több, egészen nagy meglepetés mely évekre visszamenőleg több, téves információt is kijavít. Például - az online marketingszakértők által évek óta etalonként kezelt –2%-os konverziós arányt: mely ennél jóval alacsonyabb, mindössze 1.5% a 80 millió webáruház elemzése alapján.
A kutatás kiderítette, hogy a – kereskedelmi – weboldalakra érkező látogatók 43%-a (azaz 10-ből 4 internetező) a Google organikus találatai miatt érkezett, és vásárolt: azaz a SEO fontosabb, mint valaha, hiszen a látogató 43%-a onnan ékezik. További 27% a hirdetésekből találta meg az oldalt, 16% pedig közvetlen forgalom, mindössze 6%-nyi látogató érkezett hírlevél hatására, és 3% a Facebookról. Persze, ezek csak a látogatók. A kérdés az, hogy honnan érkeznek a vásárlók?
Az, hogy az organikus találatok 42%-át teszik ki az oldallátogatóknak – a Wolfgang Digital felmérése szerint – előrevetíti, hogy a vásárlók nagy része is organikusan (tehát keresés után, SEO segítségével) érkezett.
Sebesség: most ez a legfontosabb
A fent említett tanulmány egyik legmegdöbbentőbb mutatója az, hogy annyira felgyorsult a világ, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség, és a vásárlás között: minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és vásárlás, vagy bármilyen más interakció nélkül távozik. Ez nem csak akkor gond ha fizettünk a látogatóért, hanem azért, mert ha sok látogató hagyja el gyorsan az oldalunkat, számíthatunk a Google büntetésére.
Persze, ezen segíthetünk az – egyes szakemberek szerint – évek óta haldokló SEO-val: ha optimalizáljuk a képeket, gyorsítjuk az oldal betöltési sebességét, előrébb kerülhetünk a Google találatok között az adott kulcsszóra, így „ingyen” lesznek a látogatóink, ezzel a vásárlóink majdnem 41%-a. A SEO – úgy tűnik - nemhogy haldoklik, hanem soha a nem volt még ennyire fontos.