Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: a Google-al érdemes készülni a karácsonyra.

A Google – a napokban közreadott - trendkutatása szerint 2016-ban végérvényesen mobilfüggőkké váltunk, hiszen átlag napi 170 percet internetezünk mobilról, leginkább otthon, a munkahelyünkön, és szórakozóhelyeken. A Google kutatása szerint a karácsony közeledtével szolgáltatásokat keresünk: utazást, pénzügyi szolgáltatásokat, gyakran keressük fel az autós oldalakat, és az autószalonokat, és a webáruházakat. A kutatás kiemelte, hogy a lehetséges vásárlók 25%-át elveszíti minden olyan vállalkozás, amelyik honlapja nem mobilra optimalizált. Akik pedig szolgáltatást nyújtanak, hirdetnek, tehát lehet, hogy igazuk van azoknak, akik a SEO halálát vizionálják? Tényleg nincs értelme a jó tartalomnak a keresőoptimalizálásnak? Elég, ha csak hirdetünk? Erre a kérdésre egy másik, a napokban megjelent tanulmány ad egyértelmű választ.

Tévedések végjátéka: amikor a számok ellentmondanak

„Akik SEO-ellenesek” – világít rá Evenich András a kulcsszo.hu szakértője – „azzal érvelnek, hogy a SEO-t ügyféloldalról azért érdemes túllépni, mert az embereknek, akik az interneten böngésznek, azonnali, gyors válaszra van szükségük: nem érnek rá tartalmat olvasni, ezért nem érdemes küzdeni a jó helyezésekért. Hirdetni kell, ehhez pedig nem kell a SEO.  A másik – gyakori érv – hogy a SEO nem mérhető. Pedig ez nem így van, és legalább akkora tévedés, mint az, hogy a 2%-os konverziós arány elvárt.”

A Wolfgang Digital nemrég kiadta a 2016-os Internet kereskedelmi tanulmányát melyben 80 millió weboldalt, vizsgáltak, összesen 230 millió dolláros bevétellel. A tanulmányban található több, egészen nagy meglepetés mely évekre visszamenőleg több, téves információt is kijavít. Például - az online marketingszakértők által évek óta etalonként kezelt –2%-os konverziós arányt: mely ennél jóval alacsonyabb, mindössze 1.5% a 80 millió webáruház elemzése alapján.

A kutatás kiderítette, hogy a – kereskedelmi – weboldalakra érkező látogatók 43%-a (azaz 10-ből 4 internetező) a Google organikus találatai miatt érkezett, és vásárolt: azaz a SEO fontosabb, mint valaha, hiszen a látogató 43%-a onnan ékezik. További 27% a hirdetésekből találta meg az oldalt, 16% pedig közvetlen forgalom, mindössze 6%-nyi látogató érkezett hírlevél hatására, és 3% a Facebookról. Persze, ezek csak a látogatók. A kérdés az, hogy honnan érkeznek a vásárlók?

Az, hogy az organikus találatok 42%-át teszik ki az oldallátogatóknak – a Wolfgang Digital felmérése szerint – előrevetíti, hogy a vásárlók nagy része is organikusan (tehát keresés után, SEO segítségével) érkezett.

Mobilra optimalizálni: miért, hogyan és kinek jó?
A rohamosan terjedő okostelefonok korában alapvető elvárásnak számít, hogy a céges weboldalak, vagy webáruházak mobileszközökről is élvezhetőek legyenek. Az optimalizálás hogyanja és mikéntje a cégvezetők számára sok esetben ismeretlen terület, ezért a leggyakrabban felmerülő kérdésekre most választ kaphat szakértőnktől.
A mérések szerint a vásárlók 41%-a azért vásárolt éppen az adott honlapon, mert a jó tartalomnak, és a jó Google helyezésnek köszönhetően az oldal „felhívta magára a figyelmet”, és meggyőzte a látogatót, hogy ott érdemes vásárolni. Vannak, akik ennek ellenére a hirdetésekben bíznak, és abban látják a megoldást, holott hirdetni sokkal drágább, mint a SEO, és mindössze a vásárlóid 25%-át fogják kitenni azok, akik hirdetésekre kattintva érkeztek. ez az adatot különösen fontos észben tartani a nagy karácsonyi hajrá előtt, és ehhez mérten optimalizálni a SEO-ra és a hirdetésekre elkülönített büdzsét.

Sebesség: most ez a legfontosabb

A fent említett tanulmány egyik legmegdöbbentőbb mutatója az, hogy annyira felgyorsult a világ, hogy már egy oldal betöltését sem várjuk meg, ha nem muszáj: erős negatív korreláció van a betöltési sebesség, és a vásárlás között: minél lassabban tölt be egy honlap, annál valószínűbb, hogy a látogató elunja a várakozást, és vásárlás, vagy bármilyen más interakció nélkül távozik. Ez nem csak akkor gond ha fizettünk a látogatóért, hanem azért, mert ha sok látogató hagyja el gyorsan az oldalunkat, számíthatunk a Google büntetésére.

Persze, ezen segíthetünk az – egyes szakemberek szerint – évek óta haldokló SEO-val: ha optimalizáljuk a képeket, gyorsítjuk az oldal betöltési sebességét, előrébb kerülhetünk a Google találatok között az adott kulcsszóra, így „ingyen” lesznek a látogatóink, ezzel a vásárlóink majdnem 41%-a. A SEO – úgy tűnik - nemhogy haldoklik, hanem soha a nem volt még ennyire fontos.

Hét módszer a több online vásárlóért
Az online áruházak sikeres üzemeltetésében és az elégedett vásárlókör megteremtésében a minőségi termékeken és szolgáltatásokon túl ma már óriási a szerepe a kereshetőségnek és az oldalon elérhető fizetési megoldásoknak. Mutatunk hét technikát, amellyel sikeresebb lehet a webshop.

Véleményvezér

Szenzáció a magyar költségvetésben

Szenzáció a magyar költségvetésben 

Meglepő számok a nyugdíj költségvetési sorain.
Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba

Hadházy Ákos szerint állami luxusrepülővel mentek kormánytagok szotyizni Németországba 

A kormánytagok luxusutazásai lassan mindennaposak.
Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban

Immár Bulgária is lehagyott minket az egy főre jutó fogyasztásban 

Az életszínvonal egyik legfontosabb mutatójában mindenki alá értünk Európában.
Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét

Hadházy Ákos kiderítette az óbudai alpolgármester letartóztatásának hátterét 

A magyar nyomozó hatóságokról nem fognak expresszt elnevezni.
Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása

Sokba kerül az Orbán-kormány eladósodása 

Ismét kifogtunk egy utolsó helyet az Európai Unióban.
Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium

Több száz pedagógust vert át a Belügyminisztérium 

A pórul járt pedagógusok minden bizonnyal beperlik a Belügyminisztériumot.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo