Keresőoptimalizálás cikkek


SEOzseni: keresőoptimalizálás, online marketing és weboldal készítés webapp

SEOzseni: keresőoptimalizálás, online marketing és weboldal készítés webapp 

Vállalkozásunk sikerét biztosítja a keresőoptimalizálás.
Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?

Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben? 

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.
A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben 

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.
Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél

Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél 

A Google mostani algoritmusfrissítése a hazai vállalkozásokat is érintette, a friss adatok szerint a vállalkozások közel 60 százalékának változott a forgalma a keresőóriás algoritmusának frissítését követően. Az ALH Consulting elemzése szerint most az olcsó és inkorrekt megoldásokat használó cégek jártak rosszul.
Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re

Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re 

A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.
Szép csendben változott a Google algoritmusa

Szép csendben változott a Google algoritmusa 

2018-ban a Google hirdetési felülete nagy változáson ment keresztül. A reflektorfénybe az új kinézetű, ráncfelvarrott felület került, ami a szakmán belül is sokakat megosztott. Idén a Google véget vetett a türelmi időszaknak, és kötelezővé tette az új felület használatát – hívta fel a figyelmet a 7digits szakértője.
A SEO halott?

A SEO halott? 

A SEO halott. Keresőoptimalizálással kapcsolatban talán ez az a klisé, ami a legtöbbször elhangzik. Ha ez így van, akkor mi, SEO-sok számtalan cég zombi gyermekeit neveljük. És egész jó felnőttek lesznek belőlük – írja Minorics Dávid, SEO szakértő.
Online kétszer annyit is vásárolunk

Online kétszer annyit is vásárolunk 

Az éves forgalom tekintetében érett piaccá fejlődött a hazai e-kereskedelem. Még van növekedés, de már lassul, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján tartott előadásokból. A vásárlók közel kétharmada vidéki. Ha online vásárolunk, kétszer többet rakunk a kosarunkba, mint amikor egy fizikai áruházban válogatunk.
Hogyan hódítsunk meg egy robotot?

Hogyan hódítsunk meg egy robotot? 

Elég körülnézni a hazai weboldalakon ahhoz, hogy rájöjjünk: sajnos a keresőoptimalizálás sokak számára még mindig a kulcsszó babonás hajtogatását jelenti. De ami rossz a konkurenciának, az jó nekünk, mert ennek köszönhetően óriásit léphetünk előre ezen a területen, szakértőnk új Google-algoritmusokon alapuló tippjeivel.
2018-as SEO-trendek: mire érdemes készülni és mire nem?

2018-as SEO-trendek: mire érdemes készülni és mire nem? 

Mind fontosabb szerepet tölt be a keresőoptimalizálás, azaz a SEO a cégek marketingtevékenységében, azonban a keresők algoritmusainak változásaihoz állandóan alkalmazkodni kell. Szakértőnk, Papp Gábor segítségével megmutatjuk, mire lesz érdemes ügyelni 2018-ban.

A magyar webshopok fele nem biztonságos 

Komoly változások történnek az idei évben a Google-nél: az idei évtől az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. Azok a webshopok, amik elaludják az átállást, sokat veszíthetnek ezen.

Trump és az online marketing 

Az online marketinggel foglalkozók tudják, ez az egyik legdinamikusabban változó terület ma. Számos platform létezik, ám ezek jelentős része a Facebook és a Google kezében van. A két óriásról beszélgettünk a szakma legjobbjaival, érintve a legfontosabb 2018-as trendeket. Arra is fény derült, hogyan hatott Trump megválasztása a magyar kkv-k online marketingjére.

Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom 

A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már  egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?

Az egyetlen biztos dolog 2018-ban a változás 

A 2018-as év eleje jó pillanat arra, hogy jobban szemügyre vegyük a piacon várható újdonságokat és hogy hogyan készüljünk fel rájuk. Ez jó pillanat arra is, hogy visszanézzünk az éppen lezárt évre és összegezzük mi is történt tavaly, mely trendek domináltak a piacon, illetve melyek voltak azok amik csak szóbeszédnek bizonyultak.

A kiberbűnözők keresőoptimalizálásban is hatékonyak 

A kiberbűnözők meglepően sikeresek a módosított, trójai Windows Movie Maker terjesztésében, amelynek célja, hogy pénzt csaljanak ki a figyelmetlen felhasználóktól. Az átverés terjedését a hamis oldalak keresőoptimalizálásával segítik a bűnözők, de a Microsoft 2017 januárjában visszavont ingyenes videószerkesztő szoftvere iránti folyamatos kereslet is könnyebbé teszi a kártevők terjesztését. Az ESET szakemberei összegyűjtötték az átveréssel kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, és hogy miként lehetünk biztonságban a kártevővel szemben.

Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban 

A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Így turbózzuk fel a webáruházat 

A online kereskedelmi vállalkozások számára egyenlő lehet a túléléssel, hogy könnyebben kezelhető, minél inkább felhasználóbarát webshopot üzemeltessenek. A vészesen közeledő karácsonyi őrület előtt – amikor jelentősen megugrik a látogatószám – Nagy Gábor, a Growthery SEO Agency szakértője ad néhány jó tanácsot, amiket érdemes megfogadnia minden webshop-üzemeltetőnek!

A kulcsszavainkat is lenyúlhatja a konkurencia? 

A weboldalak keresőoptimalizálása sok idő- és munkaráfordítást igényel, amelyet a legtöbb vállalkozás kiszervez erre szakosodott vállalkozásoknak. A SEO cégek a munkájuk során gyakran teljesen átalakítják a weboldalt, beleértve annak szerkezetét, szövegeit, technológiáját is. A SEO-t végző vállalkozás oldaláról pedig gyakran felmerül a kérdés, hogy vajon ez az egyébként bonyolult szellemi tevékenység szerzői jogi védelemben részesülhet-e? Védi-e őket bármilyen jogi oltalom?

Kell engedély az átlinkeléshez? 

Az internet és a szerzői jog kapcsolata számtalan jogi kérdést vet fel, amelyek egy részét a meglévő jogi szabályozás alapján nem egyszerű megválaszolni, mivel a jogszabályok megalkotásakor még nem lehettek tekintettel az internet rohamos fejlődésével előtérbe kerülő egyre újabb kérdésekre..

SEO: nulláról az első helyre 

Másfél évvel ezelőtt jött létre a keresőoptimalizálással foglalkozó blog, a ThePitch. Az oldal alig egy év alatt az élre került a hazai oldalak találati listáján. A keresőoptimalizási sikersztori hátteréről beszélgettünk Papp Gábor alapítóval.

Mit csináljunk a cégben a nyári holtszezon alatt? 

Itt a nyár, tenger, Balaton. Pár nap szabadságot ilyenkor még a sztahanovisták is kivesznek. A turizmus csúcsra pörög, jól megy a fagyiárusoknak, a jégkrémgyártóknak, és sörből is ilyenkor fogy a legtöbb. Azonban más szektorok szereplői ilyenkor általában kényszerpihenőre mennek, lelassul az üzlet és a cégen belüli élet is. De azért nem érdemes mindennel leállni, sőt egyes területeket ilyenkor lehet a legjobban felpörgetni.

Hogyan válasszunk SEO tanácsadót? 

Szeretné, hogy valóban több látogató érkezzen a keresőkből a weboldalára? A SEO is egy szakma, vagyis ha valódi eredményekre vágyik, szakemberre lesz szüksége. De hogy válasszuk ki?

Linkgyűjtemények: 5 szempont a megfelelő kiválasztásához 

Sokszor hallani, hogy a linkgyűjtő oldalak kora lejárt, már nem érdemes ezekre építeni a keresőoptimalizálást. Szakértőnk szerint viszont nem mindegy, milyen oldalról van szó pontosan.

Már büntetés jár a pop-up hirdetésekért 

A Google hivatalos blogján jelezte, hogy elindult a felugró ablakokat használó weboldalakat érintő büntetése. Gondban lehetnek a webáruházak, akik akciókat hirdetnek a pop-up ablakokban és azok az oldalak, amelyek így biztatnak like-olásra. Íme, a részletek!

Még mindig a Google hozza a legtöbb vásárlót 

Vannak olyan online marketing szakemberek, akik évek óta a SEO (azaz a keresőoptimalizálás) halálát vizionálják, és ezt azzal magyarázzák, hogy az átlag felhasználó keresési szokásai olyan mértékben változtak meg, hogy a SEO felett – egyszerűen - eljárt az idő. A legújabb kutatások azonban mást mutatnak: a Google-al érdemes készülni a karácsonyra.

Több tízezer magyar cég weblapját büntetheti a Google 

Üzent a Google a nem biztonságos oldalaknak: jövőre a Chrome feltűnően jelzi majd, ha SSL nélküli lapra navigálunk.  A biztonsággal eddig kevesebbet törődő magyar vállalkozásokat is büntetni fogja a legnépszerűbb webes böngésző új intézkedése.

Tiszta lappal indít a Google 

Új, évek óta várt algoritmust indított útjára a Google a napokban, amely jelentősen átalakíthatja a keresésekre adott válaszokat. Ezzel egy időben a cég törli az összes korábbi büntetést. Az új algoritmus a spam linkeket elértékteleníti, de nem bünteti érte a weboldal-tulajdonosokat.

3 SEO tévhit, amit a Google akar elhitetni velünk 

A keresőoptimalizálással minden neten jelen lévő vállalkozásnak foglalkoznia kell és annyi különböző jónak hangzó tanáccsal találkozni, hogy nehéz eldönteni, mi az igaz - és még a Goolge sem mindig segít. Szakértőnk segít eloszlatni három tévhitet.

Újabb dologért kér pénzt a Google 

Fizetőssé válik a Google eddig ingyenesen használható AdWords kulcsszótervezője. Aki keveset fizet, korlátozott adatokat kap. Még nem tudni, mennyi a limit.

Félnek a SEO-tól az amerikaiak? 

Míg Európában és Magyarországon egyre több keresőmarketinggel (Search Engine Optimization- rövidítve: SEO) foglalkozó szakemberre van szükség, addig Amerikában pont itt spórolnak a vállalatok.

Hét módszer a több online vásárlóért 

Az online áruházak sikeres üzemeltetésében és az elégedett vásárlókör megteremtésében a minőségi termékeken és szolgáltatásokon túl ma már óriási a szerepe a kereshetőségnek és az oldalon elérhető fizetési megoldásoknak. Mutatunk hét technikát, amellyel sikeresebb lehet a webshop.

Így lehet mobilbarát a weblapunk 

A friss kutatások szerint már nem csak a fiatalok, de az ötvenes korosztály is szívesen böngész mobilról. Percek kérdése, hogy áttörjön a mobilos vásárlás is, ráadásul a Google is díjazza - nem kérdés tehát, hogy szükség van mobilbarát weboldalra. Kérdés, milyen legyen.

Nekünk az Adria a Riviéra 

A magyar internetes keresési szokások alapján, Horvátország, Montenegro és Toszkána az idei nyár slágercélpontjai, de a belföldi szálláshelyek sem maradnak üresen. A döntésben még mindig az ár a legfontosabb, népszerű keresési kulcsszó a „las minute”.

Áldás és átok is lehet a komment 

Mit kezdjünk a hozzászólásokkal cikkeink alján? Hasznos-e vagy káros a kommentelés keresőoptimalizálási szempontból? Beleszámít a rangsorolásba? Járhat érte büntetés? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ.

Amiért félmillió oldalt büntetett a Google 

2015-ben összesen 4,3 millió weboldalt sújtott manuális büntetéssel a Google. Ez azért óriási szám, mert a manuális büntetések során a weboldal átfut egy emberi ellenőrző személyen is, aki dönt a weboldal büntetéséről, majd erről a weboldal tulajdonost e-mailben értesítik is.

A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban 

A keresőoptimalizálás minden neten jelenlévő cég számára fontos, de a webes értékesítés során még inkább. Az új elvek szerint már nem elég a kulcsszavakra, vagy a szöveg-kép arányra figyelni. Szakértő segít, mi jöhet be!

Egy legenda vége 

A Google azzal vált a többi keresőmotornál megbízhatóbá a 2000-es évek elején, hogy elkezdte alkalmazni a linkeket. A linkek szavazatok voltak egy weboldalra, és amely weboldal több szavazatot kapott, az jobb helyezésre is számíthatott. Ezt a mérőszámot, a legendás Page Rank-et tizenhat év után felszámolja a Google.

Láthatatlanság a csalás jutalma 

Sok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg.

Meghódítja a találati listákat a https 

Egyre növekszik a biztonsági protokollokat használó oldalak találati aránya a keresőoldalak első találatai között és a jövőben ez válhat a keresőoptimalizálás egyik alapszabályává, de a márkaépítésben már most is óriási szerepe van.

A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása 

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

Kulcsszavak: erre kerestünk a legtöbbet 2015-ben 

Minden év végén a Google nyilvánosságra hozza a legkeresettebb kifejezések listáját, így megismerhetjük, és kivonatolhatjuk az adott év küzdelmeit, fordulatait, drámáit, csakúgy, mint piaci trendjeit, mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot.

A képek is segíthetnek a keresőoptimalizálásban 

A legtöbb, honlappal rendelkező vállalkozó már tisztában van vele, hogy figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálásra. Azonban korántsem csak a szövegekre kell figyelmet fordítanunk, hanem a képekre is! Szakértőnk elmondja, mi dolgunk a képekkel, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőkben.

A mesterséges intelligencia a SEO jövője 

A Bloomberg szerint a Google nemcsak hogy élesítette, de már hónapok óta használja új, a gépi tanuláson és mesterséges intelligencián alapuló új algoritmusát, a RankBraint, ami alapvetően befolyásolja a keresési eredményeket – írta az ITE.hu.

Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat 

A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.

Kilakoltatja a feltört oldalakat a Google 

A Google új algoritmusváltoztatások sorozatát indította útjára, azért, hogy megbirkózzon a találati listát elárasztó feltört spam tartalmakkal szemben. A bejelentés szerint a hatások igen komolyak lehetnek, a változtatások a keresések 5 százalékát is érinthetik.

Még korai temetni a Google-t 

Egyetlen év alatt négy százalékkal csökkent a Google részesedése az amerikai keresőpiacon. Habár a cégnek újabb kihívásokkal kell szembenéznie, temetni azonban még korai az óriást, amely a mobilkeresések tekintetében abszolút egyeduralkodó.

Az alapok nélkül csak szenved a webshop 

Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Nem jönnek a látogatók? Ez lehet a háttérben! 

Sajnos gyakran előfordul, hogy egy-egy céges weboldal Google-ból érkező forgalma egyik-napról a másikra megfeleződik. Mi állhat a háttérben? Erre kerestük a választ.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Motorvásárláson töri a fejét? Most ezek a legnépszerűbb márkák

Motorvásárláson töri a fejét? Most ezek a legnépszerűbb márkák 

A jó idő beköszöntével kilőtt az érdeklődés a használt motorbiciklik iránt.
Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után?

Mi jöhet a kötvényalapok csodálatos éve után? 

Szép hozamokat adott 2023 a kötvényalapok befektetőinek, ritka, hogy ilyen nagy áremelkedést lehet látni. De a jelenlegi állampapírhozamok sem éppen alacsonyak.

Pénzszerzés

Sokan vannak, akik életükben először nyitottak lakossági értékpapírszámlát

Sokan vannak, akik életükben először nyitottak lakossági értékpapírszámlát 

Tíz díjat - három elsőt, három másodikat és négy harmadikat - is elhozott a Privátbankár Alapkezelő Klasszis 2024 szavazáson az OTP Befektetési Alapkezelő.

Cégblog

Piacvezető távközlési cég lett a Veszprém Kézilabda Club partnere

Piacvezető távközlési cég lett a Veszprém Kézilabda Club partnere  

A Telekom helyett a 4iG támogatja Magyarország legsikeresebb, immár 28-szoros bajnok együttesét.

Klímablog

Nő a szakadék a vállalatok között

Nő a szakadék a vállalatok között  

A KPMG legfrissebb kutatása szerint a vállalatok megközelítőleg egyharmada érzi úgy, hogy készen áll az ESG-vel kapcsolatban közzétett adataira irányuló független tanúsításra


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo