Félnek a SEO-tól az amerikaiak?

Míg Európában és Magyarországon egyre több keresőmarketinggel (Search Engine Optimization- rövidítve: SEO) foglalkozó szakemberre van szükség, addig Amerikában pont itt spórolnak a vállalatok.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Amerika fél SEO- t használni? Legalábbis ezt támasztja alá a legújabb kutatás, ahol a keresőmarketing szerepét vizsgálták az amerikai marketing világában – írja a kulcsszo.hu. A kutatásban résztvevő 500 marketinges és szellemi vezető mind olyan vállalatnál dolgoznak, ahol az alkalmazottak létszáma meghaladja az 500 főt, éves bevételük pedig a 10 millió dollártól egészen az akár 500 millió dollárig terjed.

Kiderült, hogy a vállalatok legnagyobb vesszőparipája a negyedévenkénti gazdasági zárás, mely szöges ellentétben áll a SEO hosszabb távú megtérülésével, épp ezért sok vállalat elutasító ezzel a keresőmodullal szemben. A vállalatok pénzügyi zárása ugyanis minden észérvet felülír, épp ezért sok helyen esély sincs az ennél hosszabb távú gondolkodásra. A kontinens marketing világa szinte kivétel nélkül a fizetett és az organikus hirdetések egyvelegét használja, hogy az általa képviselt cég forgalmának generálását tartósan elérje.

Csupán közel a felmérésben résztvevő marketingesek fele használja a SEO és a PPC rendszereket a mindennapi marketingje során. A keresőmarketing fontosságát felismerve a vállalatok túlnyomó részt még mindig a közösségi média és a nyomtatott sajtó létjogosultságát hirdeti. A felmérésben résztvevők 47 százaléka használja a SEO-t, míg 40 százalék a PPC (kattintás alapú fizetett hirdetések) mellett teszi le a voksát.

Kép: Pixabay

Ezek a számok hűen tükrözik, hogy a kontinens keresőmarketing szempontjából igen csak pesszimista, közel sincs az élvonalban, holott erre minden eszköze meglenne.  (Magyarországon pl. az egyike a legkeresettebb szakmának a keresőmarketing szakértő a haszon.hu felmérése szerint.)

A SEO integrálása elkerülhetetlen

Kara Alcamo az R2integrated igazgatója elmondta, azok a vállalatok, akik a különféle értékesítési csatornákat figyelmen kívül hagyják, hatalmas piacot hagynak érintetlenül. Tapasztalata szerint, a SEO nélkülözhetetlen mind a szociális média, mind a televízió, vagy egyéb céges megjelenés esetén. Véleménye szerint egy helyesen felépített televíziós reklámot a telefonon való rákeresés követ, így ha nincs SEO, vagy a keresőcsatornák bármelyike beállítva, az egész kampány lényegtelenné válik. Azt is hozzátette, az elmúlt öt évhez képest a tartalmi megjelenés ugrásszerű fejlődésnek indult, mely szerinte kiugró teljesítmény a marketing világában.

A 7 legjobb SEO tipp 2016-ban
A keresőoptimalizálás minden neten jelenlévő cég számára fontos, de a webes értékesítés során még inkább. Az új elvek szerint már nem elég a kulcsszavakra, vagy a szöveg-kép arányra figyelni. Szakértő segít, mi jöhet be!
Alcamo kitért arra is, hogy a SEO integrálásának alkalmazása elkerülhetetlen egy adott oldalon belül, hiszen a legkülönfélébb tartalmak, képek, videók és szociális mondanivaló keresőoptimalizálásának kihagyása felér a láthatatlanság önkéntességével.

A megkérdezett szakértők válasza alapján a keresés optimalizálása sok esetben még egybeesik a nyomtatott sajtó, a televíziós megjelenések, a direkt mail, és a kampányszerű események létrehozásának fontosságával. Annak ellenére, hogy a kontinens marketinges szekértőinek apraja - nagyja látja és érzi a keresőmodulok fontosságát, mindössze 5%- a tervezi a fizetett keresési modulok használatát, és ezek közül is csupán 4% az, aki növelni kívánja a SEO prioritását az elkövetkezendő egy évben.

A Search Artist elnök vezérigazgatója Dan Golden elmélete szerint, azok a vállalatok soha nem lesznek képesek a SEO által nyújtotta lehetőségeket kihasználni, akik erre nem szánnak elegendő időt, és pénzt. Kizártnak tartja, hogy összevonhatóvá válhat a marketing, PR és egyéb irányok büdzséje a SEO prioritásával. Ebben látja ennek a szakiránynak az elhanyagolt mivoltját is, hiszen a ráfordított összeg változó, a megtérülés pedig biztos, de lassú.

Láthatatlanság a csalás jutalma
Sok szó esik arról, hogyan javíthatunk az oldalunk helyezésén a keresési listákban, hogyan kerüljünk minél előbbre például a Google-ban. De fontos, hogy ne csábítson el a „sötét oldal”. Egyszerűen nem éri meg. Mik a feketekalapos módszerek és mit bukunk rajta? Lássuk!
A clutch.co felmérés eredménye is őt igazolja, hiszen a megkérdezett vállalatok valóságos küzdelmet folytatnak annak érdekében, hogy a forrásokat elkülönítse a keresőmarketing számára, hiszen sok helyen egy azon összegből gazdálkodnak a PR-al, vagy az informatikával.

Problémát jelent még a mérhetőség is

Dave Rohrer a North Side alapítója abban látja a keresőmodulok elhanyagolását, hogy a konverzió sokkalta nehezebben mérhető, mint egy televíziós reklám esetében, ahol a nézettség mellett a demográfiai adatok is számszerű pontossággal mérhető. A fizetett hirdetések is nyomon követhetőek a SEO-val ellentétben, hiszen ott a kattintásokért fizetünk, ezáltal könnyen kiszámítható, hogy a látogatóknak hány százaléka vélt a vásárlóinkká. A SEO ezzel ellentétben sokkal nehezebben mérhető, így a költségvetésbe is nehezebben építhető be.

Ennek ellenére kitart azon álláspontja mellett, hogy a keresőmarketingnek igen is szüksége van saját anyagi forrásra, hiszen csak ezáltal válhat igazán az adott kampány részévé. Mindemellett a szakértelem is fontos a SEO használatakor, hiszen a nem megfelelő beállítások elirányíthatják a látogatót egyéb nem hozamot termelő irányba, így a műszaki szempontok megléte minden pillanatban, minden megjelenésnél az elsődleges szempont kell, hogy legyen.

A megkérdezett szakemberek véleménye egyben azonos volt, a SEO egyetlen esetben sem hozhat azonnali megtérülést, holott 28%-a számára a forgalom mihamarabbi növekedése döntő fontossággal bír.

Mi a helyzet Magyarországon?

Hazai viszonylatban a kis és középvállalkozások számára egy SEO kampány havidíja átlagosan 40-120.000 forintba kerül, mely a SEO auditáláson túl a tanácsadás, a tartalmi részek fejlesztése, és a linkmarketing költségének zömét teszi ki. Evenich András a kulcsszo.hu keresőoptimalizálója azt is elmondta, hogy ezzel az anyagi ráfordítással már 3-4 hónap alatt látható eredményei lehetnek a magyar cégeknek, természetesen ez az adott témától, iparágtól is függ.  Véleménye szerint a SEO valóban az egyik legfontosabb pillére az európai és a hazai marketingnek.

A dolgok internete jelenti a siker kulcsát
Új ipari forradalmat jelent a dolgok internete, és ezt a cégek is egyre inkább felismerik: átlagosan ugyanannyit költenek ezekre a fejlesztésekre a vállalatok, mint a felhőalapú technológiára vagy a big datára. A vállalkozások háromnegyede szerint ugyanis ez jelenti a jövőben a siker kulcsát.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo