Több tízezer magyar cég weblapját büntetheti a Google

Üzent a Google a nem biztonságos oldalaknak: jövőre a Chrome feltűnően jelzi majd, ha SSL nélküli lapra navigálunk.  A biztonsággal eddig kevesebbet törődő magyar vállalkozásokat is büntetni fogja a legnépszerűbb webes böngésző új intézkedése.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép:Flickr

A webes biztonság ma már nem luxus, hanem kötelező. Legalábbis úgy tűnik, a Google-nél így gondolkoznak. A keresőóriás blogján jelentette be: 2017 januárjától már nemcsak a keresési eredményekben sorolja hátrébb a nem biztonságos – SSL-protokoll nélkül – működő weboldalakat, de a böngészője szöveges üzenetben is jelzi mindezt.  A Chrome böngésző címsorának jelenlegi és jövőbeni megjelenése nem védett weboldalak esetén.

„Eddig is tudtuk, hogy a Google-keresésekben hátrányban vannak a hitelesítés nélküli weboldalak, hiszen a keresőmotor automatikusan hátrébb sorolja őket a találati listán. Azonban úgy tűnik, itt nem állnak meg. Az internetes óriás legutóbbi lépése újabb komoly figyelmeztetés azon vállalatoknak, amelyek eddig nem törődtek a biztonsággal. A tervek szerint a jövőben a böngésző még hangsúlyosabban hívja majd föl a figyelmet a hitelesítés nélküli weboldalakra, sőt az is elképzelhető, hogy belátható időn belül meg sem jeleníti őket.” – mondta el Almási János a  NetLock termékfejlesztési vezetője. A szakértő hozzátette, hogy bár hazánkban is egyre több webodalon védenek SSL-tanúsítvánnyal, még mindig csak a vállalatok töredéke érzi át a biztonság üzleti jelentőségét. „A Google bejelentése egyértelművé teszi az SSL/TSL-protokoll alkalmazása a webes kommunikációban nem csupán egy biztonsági tényező, de forintosítható versenyhátrányba is kerülnek azon cégek, akik nem hitelesítik a weboldalukat. Mindez ma már nem luxus: évi néhány ezer forintért, pár kattintással megrendelhető az SSL-tanúsítvány és biztosítható egy weboldal alapszintű védelme. Érdemes minden vállalatnak lépnie a digitális evolúcióban.” – összegezte.

Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat
A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.
Miben segít az SSL-tanúsítvány?

Az SSL-tanúsítvány a weboldal gazdáját és látogatóit egyaránt védi. A látogatókat egyrészt biztosítja arról, hogy a megjelenő információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (és azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folyamán), másrészt a webszerver és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosításával garantálja, hogy az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg. A nagyobb értékű SSL-tanúsítványok a weboldalon túl az azt üzemeltető cégeket, szervezeteket is hitelesen azonosítják, ez különösen a pénzügyi, kereskedelmi területen elengedhetetlen, és komoly bizalmi faktor, de minden cég számára alapvető, hogy az ügyféladatok ne kerülhessenek illetéktelen kezekbe. Az SSL-tanúsítványok alkalmazásával ezek megszerzésének egyik módját tudják kizárni.

Hogyan győződhetünk meg látogatóként egy weblap biztonságáról?

  • A Chrome címmezőjében (de sok más böngészőben is) egy zártlakat-ikon jelzi, ha egy weboldal hitelesített, biztonságos és az odalátogató ügyféllel zajló kommunikáció titkosítva van.
  • Ilyenkor a címmezőben a domainnév http:// helyett https:// előtaggal kezdődik.
  • Ha nincs ilyen ikon a weboldal címe előtt, akkor az oldal nincs védelem alatt. Az oldal nem hiteles és a kommunikáció nem titkosított, így az ott megadott adatokat illetéktelenek is könnyedén megszerezhetik.
  • Jövőre a Chrome böngésző üzenettel is jelzi, ha egy oldal nem rendelkezik SSL-tanúsítvánnyal.
Mit kell tenni, ha vállalati weboldalunkat védeni szeretnénk?
  • Az SSL-tanúsítvány kiváltáshoz keressünk fel egy bizalmiszolgáltatót, hitelesítéssel foglalkozó céget, vagy azt a dominregisztrátort, ahol a domaincímünket regisztráltuk.
  • Az SSL-tanúsítvány automata (DV SSL) verziója – mint a legegyszerűbb, belépőszintű védelem – egyszerűen és már évi néhány ezer forintért megrendelhető.
  • A fejlettebb OV- és EV-szintű SSL-tanúsítványok megrendeléséhez már szükséges a céges dokumentumok egyeztetése is, de cserébe magasabb szintű hitelesítést kapunk, amivel szolgáltatásunk komolyságát is hatékonyan hangsúlyozhatjuk és még inkább védjük ügyfeleinket.
Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak, de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Véleményvezér

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo