Mobil az első
Mennyien látogatják a webáruházad mobilról? A Google adatai szerint 2015 óta már több keresés történik világszinten mobilról indítva, mint asztali gépről. Gyakran előfordul, hogy a vásárlást egy mini kutatási folyamat előzi meg, amikor még csak információt keres valaki az áhított termékről, ez pedig sok esetben mobilról, akár tömegközlekedésen, utazás alatt is megtörténik. Érdemes ezért felkészíteni a webáruházad, hogy mobilról böngészve is könnyen kezelhető, felhasználóbarát legyen. A Google hivatalos mobilbarát tesztje segítséget nyújt ebben, amit a „mobilbarát teszt” kifejezésre keresve könnyen megtalálsz.
Ha a webáruházad még nem mobilbarát, több lehetőség közül is választhatsz: a reszponzív webdesign segítségével mobilról megnyitva ahhoz igazodik a weboldalad, de akár egy teljesen különálló, egyedi mobilváltozatot is lehet készíteni. A lényeg, hogy a felhasználói élmény minden eszközről megfelelő legyen, és a látogatók megtalálják, amit keresnek, Különösen karácsonykor.
Milyen gyorsan tölt be a webáruházad?
Ha a megjelenés már rendben van, érdemes megvizsgálni azt, hogy milyen gyorsan tölt be az oldalad. A látogatók hajlamosak ugyanis kíméletlenül bezárni, ha néhány másodperc alatt nem kerül eléjük a kívánt tartalom. A Google adatai szerint a látogatók majdnem kétszer annyi valószínűséggel hagynak ott egy oldalt, ha arra 1 másodperc helyett 5 másodpercet kell várni.
Szerencsére több módszer is létezik, amivel könnyedén gyorsíthatod a webáruházad betöltési idejét. Elsőként érdemes megnézni a képeket: a termékfotókat néha bizony nagyobb méretben töltik fel, mint amekkorában valóban szükség van rájuk. Itt kettő szempont alapján is optimalizálhatunk: a fájlméret és a felbontás is számít. A Google oldalbetöltési sebességet vizsgáló tesztje segít megállapítani, hol lehet lehetőség a gyorsításra.
Extra célzási lehetőség a Facebookon
Ahogy egy fizikai boltban, úgy az internetes vásárlás hajdanán is nehéz volt azt mérni, hogy az egyes látogatók pontosan milyen termékekre voltak kíváncsiak. Szerencsére az online vásárlásnál ez ma már nincs így: pontosan megmondható, hogy az egyes érdeklődők milyen termékeket böngésztek. Ha pedig egy rájuk szabott, egyedi ajánlattal állunk elő, akkor maximumra növelhető a konverzió, azaz a vásárlás esélye. Ebben nyújt segítséget a Facebook célzási pixel. Ha beépíted ezt a webáruházadba, új lehetőségek nyílnak meg előtted: nem csak arra leszel képes, hogy minden látogatónak lézerpontosan célzott hirdetéseket mutathass, de jobban meg is ismerheted őket. Érdeklődési körök, demográfiai adatok és még sok más új információ mutatkozik meg a potenciális vásárlóidról, miután beüzemelted az eszközt. A folyamatról itt olvashatsz bővebben.
A webáruházad, a felhasználók szemével
Hogyan igazodnak el a látogatók a webáruházadban? Ha szerinted könnyen használható, egyértelmű a felépítése, de a látogatottsági adataid mégsem erre utalnak, érdemes elvégezni 2-3 felhasználói tesztet. Egy ilyen teszt során élesben láthatod, amit még a Google Analytics sem mutat meg: hogyan viselkedik a látogatód a képernyő túloldalán.
Fontos, hogy ne adj nekik segítséget: hiszen a többi látogató mellett sem ül senki, aki segítene nekik eligazodni. Közben figyeld a reakciókat: mit találnak meg könnyen? Hol bizonytalanodnak el? Milyen információ fontos nekik, ami még nincs feltüntetve? Rengeteget lehet tanulni már akár 2-3 ilyen tesztből, ami segíthet a karácsonyi szezon előtt teljesen felhasználóbaráttá varázsolni a webáruházad, hogy a hajtás csúcspontján minden potenciális vevőd megtalálja, amit keres.
+1 Haladó keresőoptimalizálási trükk
Kíváncsi vagy, hogy az idei karácsonyi szezonban milyen termékekre, termékcsoportokra keresnek a látogatóid? A Search Console ennek megismerésében nyújt segítséget úgy, hogy megmutatja, pontosan milyen kulcsszavakra kerestek rá a látogatóid, mielőtt megérkeztek a webáruházadba. Az eszköz beüzemelése nagyon egyszerű, ha már használod a Google Analyticset.: erről itt találsz egy leírást. Ha sikeres volt a beüzemelés, a megnyitás után a Keresési statisztikák, majd a Lekérdezések funkciót választva eléd tárulnak a legnépszerűbb szavak, amikre a közelmúltban kerestek a webáruházad látogatói, mielőtt az online boltodra találtak. Ezekből az adatokból már könnyedén felállíthatsz egy rangsort, hogy mely termékeid kecsegtetnek a legnagyobb vevői potenciállal az idei karácsony idején - és akár jóval a konkurencia előtt láthatsz neki ez alapján a karácsonyi kampányoknak.