A magyar webshopok fele nem biztonságos

Komoly változások történnek az idei évben a Google-nél: az idei évtől az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. Azok a webshopok, amik elaludják az átállást, sokat veszíthetnek ezen.

A Google 2018-ban újabb változtatásokat vezet be, amelyek jelentős hatással lesznek a rangsorolási algoritmusokra, ezáltal webshopok forgalmára és eredményére is. Júliusban, a 68-as verziószámú Chrome megjelenésekor “Nem biztonságos” figyelmeztetés kerülhet azokra a weboldalakra, amelyek nem titkosított kapcsolaton keresztül kommunikálnak a látogatók böngészőjével, a https:// használata így már nem csak ajánlott, hanem gyakorlatilag kötelező lesz mindenki számára.

Mivel a keresések nagy része már mobil eszközökön történik, az idei évtől a Google az asztali és a mobil oldalaink értékét is a mobil eszközökön mérhető eredmények alapján fogja rangsorolni. A mobile-first index bevezetése mellett a “Speed Update” munkanévre hallgató, júliusban várható frissítést követően a mobilos böngészés során is rangsorolási szempont lesz, hogy az oldal betöltési sebessége hogyan alakul. A magyar webkereskedők a jelek szerint elaludták az átállást - legalábbis ez derül ki a Kosárérték frissen közzétett kutatásából.

Kép:FreeDigitalPhotos.net

Online biztonság

A vizsgált webáruházak mindössze alig több mint fele biztonságos, 52%-uk felel meg az SSL titkosítással ellátott kommunikáció követelményeinek. Azok a kereskedők, akiknek az oldala továbbra is http:// protokollon jelenik meg, a “Nem biztonságos” figyelmeztetésre, és ezzel a vásárlói bizalom megingására számíthatnak.

Mobil eszközök

A Google Mobilbarát teszt eszköze szerint az elemzésben részt vevő webáruházak 84%-a mobil eszközökre megfelelően optimalizált, így ezen a területen van a legkevesebb lemaradásuk a magyar kereskedőknek.

Betöltési sebesség

A PageSpeed Insights pontszámok vizsgálata során a webáruházak mindössze 20%-a ért el “zöld” minősítést, azaz legalább 80 pontos eredményt (asztali és mobil kategóriában egyaránt). A “narancs” tartományba, azaz 60 és 80 pont közé asztali böngészőkben az oldalak 43%-a, mobil böngészőkben pedig 56%-a került – a webshopok felének tehát még van teendője ezen a területen.

Webáruházi trendek – 2018
2018 az értékesítési csatornák összeolvadásának, a mobileszközök térnyerésének és a fizetési megoldások egyszerűsödésének éve lesz. A webáruházak üzemeltetőire nehézségek is várnak a GDPR, az új EU-adatvédelmi rendelet életbe lépésével. Az új technológiák, a logisztikai, ügyviteli, informatikai háttér folyamatos fejlesztésre szorul.
Időpont: 2018. április 5. 9.30–16.00

Helyszín: Budapest, The Experience Center (1152 Budapest, Szentmihályi út 171. 3.emelet)

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo