A SEO halott?

A SEO halott. Keresőoptimalizálással kapcsolatban talán ez az a klisé, ami a legtöbbször elhangzik. Ha ez így van, akkor mi, SEO-sok számtalan cég zombi gyermekeit neveljük. És egész jó felnőttek lesznek belőlük – írja Minorics Dávid, SEO szakértő.

Jellemzően azoktól hallani, hogy a SEO halott, akik megpróbálták alkalmazni weboldaluknál a keresőoptimalizálást, de az nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket a rossz megvalósítás miatt. Vagy külsősök átverték őket és rossz tanulságot vontak le belőle. Ide tartozik az is, amikor eleve nem is kellett volna SEO-val foglalkozniuk, mégis rábeszélte őket a “SEO szakember”. Az ő csalódottságuk sajnos érthető.

Ha még csak most ismerkedsz a keresőoptimalizálással, érdemes elolvasni ezt az útmutatót, ami bemutatja, mi is az a SEO.

A SEO Booknál készítettek egy frankó infografikát arról, hogy kik és legtöbbször miért szidják a keresőoptimalizálást.

A tévhittel szemben azonban a SEO nem halott. Sőt, épp hogy aranykorát éli. Viszont nagyon sokat változott a régi önmagához képest.

A SEO-t jól csinálni nem egyszerű feladat. Sok területhez szükséges érteni, ráadásul folyamatosan frissen kell tartani a tudást. Erre pedig kevés szakember hajlandó: belerakni azokat a plusz munkaórákat, ami ahhoz kell, hogy naprakészek maradjanak.

Épp ezért érdemes odafigyelni, hogy kivel is dolgozol együtt. Ne fogj ki olyat, akik nem tartja a lépést a változásokkal. Sajnos rendszeresen találkozunk olyan tanácsokkal, amiktől a hajunk az égnek áll. 10 éve még megállták a helyüket, de ma már többet ártanak, mint használnak.

Csendben zajlik körülöttünk a keresési forradalom
A cím kissé ellentmondásos, mert épp a hangos, a hang alapú keresések száma van növekvőben. Ezt a hazai piacon még kevesen veszik észre, de már egyre több az okostelefonokon végzett szóbeli keresés. Mit fog ez jelenteni a tartalommarketingben?
Folyamatosan nő a verseny a vásárlók figyelméért

A cégek és az emberek egyre több tartalmat gyártanak. Nyilván azért, hogy mások ezt fogyasszák.

Legyen szó blogolásról, vlogolásról vagy épp közösségi média posztokról, az elkészített kontent mennyisége robbanásszerűen nő. Ebben pedig óriási szerepe van a tartalommarketingnek.

Amennyiben a cégek megtalálják a különböző tartalomtípusok helyét a marketingstratégiájukban, nagyon jó eredményeket lehet velük generálni. De ahogy egyre többen használnak tartalommarketinget, annál nagyobb kihívás lesz igazán jó eredményeket felmutatni. Hiszen a verseny fokozódik.

Mark Schaefer a The Content Code könyvében használta először a content shock kifejezést. Ez arra utal, hogy ma már egyszerűen több tartalmat gyártanak, mint amit egyébként el lehet fogyasztani.

SEO szempontból ez azért érdekes, mert egyre kevesebb olyan téma van, amiről más még nem írt. Sok iparágban óriási a verseny, vannak kifejezések, amikre a top találatok közé bekerülni könnyen évekbe is telhet.

Mégis, a benne rejlő potenciál óriási. A legtöbb verseny nem ennyire éles. Jól kivitelezett SEO stratégiával komoly eredményeket lehet elérni.

SEO: nulláról az első helyre
Másfél évvel ezelőtt jött létre a keresőoptimalizálással foglalkozó blog, a ThePitch. Az oldal alig egy év alatt az élre került a hazai oldalak találati listáján. A keresőoptimalizási sikersztori hátteréről beszélgettünk Papp Gábor alapítóval.
Olyan tartalmat gyárts, amire másoknak szüksége van

Sokan szenvednek azzal, hogy rengeteg tartalmat gyártanak, amiket aztán nem olvas el senki. Emiatt demotiválttá válnak, és inkább felhagynak az írással.

A tartalom disztribúciónak nagyon sok módszere van, ezek közül a SEO az egyik legfontosabb, ami hosszú távon hoz eredményt. Míg a közösségi médiában egy tartalom élete napokban, maximum hetekben mérhető (az újbóli megosztástól eltekintve), addig SEO-val valószínűleg rövid távon csak korlátozott eredményt lehet elérni, hosszú távon viszont sokkal nagyobbat.

Ehhez arra van szükség, hogy olyan tartalmat készíts, amit szívesen olvasnak mások. Nem csak azért, mert jól kommunikálsz, hanem mert olyan értéket nyújtasz, amit mások nem adnak meg.

Építs hitelességet

Egy weboldal hitelessége abban a témában, amiben jól szeretne szerepelni a keresőben, a Google szemében nagyon sokat jelent. Ezt egyrészt a tartalmon keresztül méri fel. De hiába szeretnénk egy új weboldallal egy kompetitív versenyben jól szerepelni, mivel még nem hiteles a témában, mások meg fogják előzni. Akár még akkor is, ha egyébként az a tartalom, amit készítünk, értékesebb lenne az olvasók számára.

Merre tart a Google a különböző eszközökön?
A keresőmarketing folyamatosan változik. Ma már nagyon sok stratégia nem működik, ami néhány éve még sikereket hozott. Ez elsősorban a Google fejlődéséből következik. A Google pedig a mi igényeinket elégíti ki. Hogy változtak meg a keresési szokásaink az elmúlt 3 évben? Minorics Dávid online marketingszakértő segítségével elemezzük a legfrissebb trendeket.
A Google a tartalmon túl a hitelességet az oldalra mutató linkeken keresztül méri. Alapvetően minél több hivatkozás mutat egy oldalra, és azok változatosabb, ugyancsak hiteles forrásból származnak, annál pozitívabb lesz a megítélése az oldalunknak.

A linkek azt jelzik a Google számára, hogy a hivatkozó oldal hasznosnak ítéli a hivatkozott oldal tartalmát. Ezért ezt pozitív jelként veszi.

A SEO halott?

A SEO nem halt meg, csak átalakult. A Google algoritmusai folyamatosan változnak, új SEO trendek alakulnak ki, ennek megfelelően a SEO eszköztára is fejlődik. Az alapszabály azonban változatlan: a látogatókat kell kiszolgálni.

A jól vagy épp rosszul kivitelezett keresőoptimalizálás képes felemelni és bedönteni teljes weboldalakat és akár üzleteket is. A jó minőségű tartalom ma már nem elég, hanem alapfeltétel. Fel kell ismerni, hogy trükkökkel és félmegoldásokkal nem lehet jó eredményeket elérni hosszú távon.

Ehelyett követni kell a felhasználói szokások változását és a Google irányelveit. Így biztosan jó irányba tart a weboldal és annak SEO-ja is.

Szerző:

Minorics Dávid

A Mito senior SEO tanácsadója

 

Szerzőnkről:
Dávid tapasztalt online marketing szakember, vállalkozásfejlesztés gondolkodásmóddal. A Mito senior SEO tanácsadója. Ügyfelei között elsősorban nagy, nemzetközi cégek vannak, de dolgozik együtt hazai és amerikai tech startupokkal is.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo