Nem jönnek a látogatók? Ez lehet a háttérben!

Sajnos gyakran előfordul, hogy egy-egy céges weboldal Google-ból érkező forgalma egyik-napról a másikra megfeleződik. Mi állhat a háttérben? Erre kerestük a választ.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép:Pixabay

Bár kevesen gondolnak rá, de gyakran nem valós forgalomcsökkenésről van szó, hanem csak valamilyen mérési hibáról - mondják az ite.hu szakértői.

A legtöbb hazai weboldal a Google Analytics rendszerét használja, és közben hirdet az Adwords-ön is. Ha a két fiókot nem kötik össze, akkor az Adwords-ből érkező forgalom gyakran úgy jelenik meg, mint természetes, organikus forgalom. Amint a két fiókot összekötik, ez a két adat hirtelen kettéválik, és látványosan esik az organikus forgalom. Ez a csökkenés azonban nem valós, csupán arról van szó, hogy korábban a fizetett kattintásokat is természetes látogatóként regisztrálta a Google Analytics.

Előfordulhat az is, hogy egy technikai módosítás során egyes oldalakból kikerül a mérőkód, és ez okozza a látszólagos forgalom visszaesést. Ez is mérési hiba.

Bár bosszantóak lehetnek ezek a hibák, mégsem valós csökkenésről van szó. Az ilyen hibákat könnyen ellenőrizhetjük a Google Webmester Eszközök segítségével. Ott a keresési forgalom menüpontot figyeljük meg. Ha ott nincs látványos csökkenés, amikor a Google Analyticsben van, akkor vélhetően csak mérési hibával van dolgunk.

Sajnos vannak rosszabb esetek is, amikor valódi a forgalom-visszaesés, lássuk ezek okait!

Google algoritmus-módosítások és büntetések

A Google naponta legalább két-három alkalommal módosítja algoritmusait, amelyek alapján összeáll a találati lista. Ez határozza meg weboldalunk helyezéseit is. A legtöbb módosítás apró, és alig van hatása, de vannak nagy módosítások is, amelyek erősen átrendezhetik a weboldalak rangsorát. (Június óta például a Google valós időben követi a népszerű témákat, ami nem minden oldalnak kedvez.)

Léteznek büntetőalgoritmusok is, amelyek több tucat helyezéssel is ronthatják egy oldal pozícióját. ezek a módosítások már valós, és nagyon súlyos forgalomcsökkenést eredményezhetnek.

Az első feladat ilyenkor azonosítani, hogy pontosan mely napon esett vissza a forgalom. Ha ez meghatározható, akkor a következő teendő, annak meghatározása, hogy az adott napon milyen jelentősebb Google algoritmusfrissítés történt.

Már a SEO sem csodafegyver?
A közösségi oldalak térhódításával és a fogyasztói szokások megváltozásával bizony már a keresőoptimalizálás sem az a csodafegyver, ami valaha volt. Már sok esetben ugyanis nem az a nyerő, aki a lista tetején trónol.
Ez nem könnyű feladat, de szerencsére, ma már magyar nyelven is létezik egy olyan eszköz, amellyel kimutatható egy-egy weboldal büntetése. A Jankate.hu oldalon bárki ellenőrizheti, hogy saját weboldalának organikus forgalmára hogyan hatottak az egyes Google algoritmusfrissítések. Így meghatározható mi okozta a visszaesést, és az oldalon tippeket és forrásokat is találunk, ami segíthet megérteni, mi volt a Google problémája weboldalunkkal.

Ha pedig tudjuk, vagy legalábbis feltételezzük azt, hogy mi nem tetszik a keresőóriásnak a weboldalunkon, akkor egy SEO Audit  segítségével, már konkretizálhatóak a hibák, és javítva azokat, korábbi helyezésünk is visszanyerhető.

Végzetes technikai hibák

Idehaza a forgalom visszaesésének egyik leggyakoribb oka azonban valamilyen technikai hiba. A képzeletbeli toplistán az oldalak noindexre helyezése áll. Ez azt jelenti, hogy valamilyen fejlesztői hiba miatt egyes oldalak adatbázisba vételét megtiltjuk a Google robotok számára.

Ehhez elegendő egy rossz sor a kódban, vagy a robots.txt file-unkban, ami sajnos a fejlesztés során könnyen megeshet. Így a korábban jól teljesítő oldalak egész egyszerűen nem jelennek meg többé a Google találati listáján jelentős forgalomcsökkenést eredményezve.

A másik igen gyakori hiba, amikor egy weboldalt megújítanak, és ezzel együtt annak url- címei is megváltoznak. Sajnos azonban a Google-ben a jó helyezéseket az url-ek, adott aloldalak érik el. Ha az adott tartalom az új motor, vagy design miatt új url-re kerül, akkor a Google ennek az új url-nek nem azonnal szavazza meg azt a jó helyezést, amit a korábbi oldal elért. Ez pedig ismét rontja a találati listán weboldalunk helyezéseit, ami ismét forgalomcsökkenést eredményezhet.

Ezt a hibát a megfelelő 301-es átirányításokkal kerülhetjük el. Ezzel megadhatjuk a Google robotjai számára, hogy a régi oldal most már új url-en érhető el, így megmarad a folyamatosság, és a forgalom sem esik vissza.

Természetesen nem csak ezek az okok léteznek, de az esetek 90%-ban a fenti három ok áll weboldalunk forgalmának hirtelen visszaesése mögött.

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo