A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Van olyan ügyfelünk, akinek rendszeresen küldjük a jelentéseket a kampányok konverziós adatairól, de egyszer kijelentette, hogy különösebben nem érdekli, mert ha nem mennek a hirdetések, akkor nem jönnek a megrendelések még a keresőből sem” – elevenítette fel egyik kalandját Lévai Richárd online marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Elsőre talán meglepő a megközelítés, de ha jobban belegondol valaki, nincs itt semmi csoda. Csupán arról van szó, hogy egy jó hirdetési kampány jó időpontban éri el a célcsoportot. Amikor ők rákeresnek a témára, ismerős lesz nekik a márka, amit Facebook-hirdetésben láttak, ezért nagyobb valószínűséggel kattintanak rá akár a Google AdWords hirdetésre, akár az organikus megjelenésekre.

Kép: Pixabay

Ez jól hangzik elméletben, de szerencsére vannak kutatások is, amelyek ezt igazolják.

Például a Facebook Marketing Science team készített egy kutatást, amely ugyanezt a témát vizsgálja, ráadásul több platformon keresztül 23 amerikai esettanulmány segítségével. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy azoknál, akik mobil és asztali Facebook-hirdetéseket láttak, jelentősen nőtt a forgalom a keresőkből. Ez főleg mobil keresések esetén volt jól kimutatható, ott 6,3 százalék volt a forgalom növekedés a keresőkből. Asztali környezetben a növekedés csak 0,9 százalék volt.

Amit ez a tanulmány is alátámaszt, az az, hogy egy ember meggyőzéséhez sok eszközre van szükség, amelyek jó stratégia esetén pozitív hatással vannak egymásra. A fizetett (Facebook) megjelenés eredményeibe tehát érdemes belekalkulálni azt a hatást is, amit más csatornákra gyakorol.

A képek is segíthetnek a keresőoptimalizálásban
A legtöbb, honlappal rendelkező vállalkozó már tisztában van vele, hogy figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálásra. Azonban korántsem csak a szövegekre kell figyelmet fordítanunk, hanem a képekre is! Szakértőnk elmondja, mi dolgunk a képekkel, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőkben.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo