A Facebook-hirdetéseknek van egy kellemes mellékhatása

Talán meglepő lehet első hallásra, de a közösségi oldalakon hirdetni azzal jár, hogy emelkedik a keresőoldalakról érkező találatok száma is – ezt a korábbi tapasztalatot most egy kutatás is alátámasztotta.

„Van olyan ügyfelünk, akinek rendszeresen küldjük a jelentéseket a kampányok konverziós adatairól, de egyszer kijelentette, hogy különösebben nem érdekli, mert ha nem mennek a hirdetések, akkor nem jönnek a megrendelések még a keresőből sem” – elevenítette fel egyik kalandját Lévai Richárd online marketingszakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Elsőre talán meglepő a megközelítés, de ha jobban belegondol valaki, nincs itt semmi csoda. Csupán arról van szó, hogy egy jó hirdetési kampány jó időpontban éri el a célcsoportot. Amikor ők rákeresnek a témára, ismerős lesz nekik a márka, amit Facebook-hirdetésben láttak, ezért nagyobb valószínűséggel kattintanak rá akár a Google AdWords hirdetésre, akár az organikus megjelenésekre.

Kép: Pixabay

Ez jól hangzik elméletben, de szerencsére vannak kutatások is, amelyek ezt igazolják.

Például a Facebook Marketing Science team készített egy kutatást, amely ugyanezt a témát vizsgálja, ráadásul több platformon keresztül 23 amerikai esettanulmány segítségével. A kutatás legfontosabb eredménye, hogy azoknál, akik mobil és asztali Facebook-hirdetéseket láttak, jelentősen nőtt a forgalom a keresőkből. Ez főleg mobil keresések esetén volt jól kimutatható, ott 6,3 százalék volt a forgalom növekedés a keresőkből. Asztali környezetben a növekedés csak 0,9 százalék volt.

Amit ez a tanulmány is alátámaszt, az az, hogy egy ember meggyőzéséhez sok eszközre van szükség, amelyek jó stratégia esetén pozitív hatással vannak egymásra. A fizetett (Facebook) megjelenés eredményeibe tehát érdemes belekalkulálni azt a hatást is, amit más csatornákra gyakorol.

A képek is segíthetnek a keresőoptimalizálásban
A legtöbb, honlappal rendelkező vállalkozó már tisztában van vele, hogy figyelmet kell fordítani a keresőoptimalizálásra. Azonban korántsem csak a szövegekre kell figyelmet fordítanunk, hanem a képekre is! Szakértőnk elmondja, mi dolgunk a képekkel, hogy jobb helyezést érjünk el a keresőkben.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo