Nagyon gyakori hiba, hogy megfeledkezünk a termékképek elnevezésekor a keresőoptimalizálásról és a kulcsszavak használatáról. Pedig a képek fájlnevének optimalizálásával újabb előnyre tehetünk szert versenytársaink előtt, hiszen nagyon kevesen használják ez a keresőoptimalizációs eszközt.
Különösen webáruházak számára érdemes élni ezzel az eszközzel, mert a jól megszerkesztett képfájlnév használatával, a Google, Bing stb. keresői a mi webáruházunkban található termék képét fogják jó eséllyel a potenciális vásárló arcába tolni. A képre kattintva pedig már az áruházunkban fog tovább böngészni.
A keresőmotorok nemcsak a termék leírásának szövegében keresik a releváns tartalmakat, hanem a képfájlok nevében is!
A termékképek fájlnevei legtöbb esetben így néznek ki:
b20_43_tol_53-ig.png vagy 0219357010_2_0.jpg vagy DSC7856.jpg
Ezek a hibás elnevezések! Ha Önöknél is így néz ki a webshopban a képek fájlneve, akkor javaslom, azonnal javítsák át azokat.
De mire is javítsuk? Mi a megoldás arra, hogy a keresőrobotok képeinket előrehozzák a keresőkben?
A jól megszerkesztett, megtervezett, kulcsszavakra optimalizált fájlnév.
Hozzávalók a következők:
- rész – márkanév
- rész – alapkulcsszó
- rész – kategória kulcsszava
Szóval az alábbiakra kell figyelni:
#márkanév# #alap kulcsszó# #kategória kulcsszó#
Jó szerkesztést és átírást ahhoz a töméntelen sok képhez, amihez korábban nem készítettetek keresőoptimalizált fájlnevet.
Krisztián Anikó Webáruház Analízis