Nagyjából egy héttel ezelőtt jelentek meg az első jelzések arról, hogy a Google AdWords kulcsszótervező eszközén egy-egy kulcsszóra keresve csak korlátozott adatokat kapnak a keresők. A változások a magyar verzióban még nem élesedtek, de ez akár napokon belül megtörténhet – írja partnerünk, az ite.hu. Természetesen az sem zárható ki, hogy a magyar AdWords-nél nem jelennek meg, de erre kicsi az esély.
Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy kulcsszó esetén az AdWords már nem mutatta meg a keresési forgalom időbeni menetét, és a kulcsszó havi forgalmára nem konkrét számot, hanem tartományt mutatott. Tehát nem azt, hogy 1200, hanem azt hogy 1K–10K, ez pedig jelentős különbség. A korábbi részletességű adatokat azok kapják majd, akik „kellő nagyságú hirdetési összeggel használják az AdWords-öt”. A pontos összeghatár egyelőre nem ismert.
A keresőoptimalizálásban alapvető kiindulás alap ezen kulcsszavak forgalmának nagyjából pontos becslése, az AdWords új változtatásával azonban ezek elvesznek majd, hiszen a Google olyan tág határokat szabott meg, ami gyakorlatilag értéktelenné teszi a kulcsszókutatásnak ezen formáját.