Kulcsszavak: erre kerestünk a legtöbbet 2015-ben

Minden év végén a Google nyilvánosságra hozza a legkeresettebb kifejezések listáját, így megismerhetjük, és kivonatolhatjuk az adott év küzdelmeit, fordulatait, drámáit, csakúgy, mint piaci trendjeit, mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: searchengineland.com

A legkeresettebb kulcsszavak még mindig a „Facebook”, a „Youtube” és a „Google”; ez a trend immár évek óta fennáll a magyar és a globális felhasználók statisztikáiban is, azonban jelentős változásokat tapasztalhatunk a kategóriák vizsgálata során. A keresési adatok értelmezéséhez és összehasonlításához a kulcsszo.hu SEO csapatának gyűjtő munkája ad támpontot, ezzel együtt felfedi keresési szokásaink uralkodó trendjeit.

Huawei és a Samsung Galaxy S6 az év sláger mobilja

A szakemberek azt is megnézték, a közelgő karácsony milyen mértékben borzolja a statisztikai görbéket a számítógépek és elektronika kategóriában. Mint tudjuk, a téli ünnepi időszakban vásároljuk a legtöbb elektronikai felszerelést, beleértve a számítógépeket, laptopokat, tévéket és telefonokat. Annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjunk, az internet és telekommunikáció kategóriát is figyelembe vették, hiszen a mobiltelefonokhoz köthető keresések jelentős része itt kerül elszámolásra. Mindkét kategória vizsgálata alapján mintegy 20 százalékos keresési növekedés látszik az évi átlaghoz viszonyítva; ez vélhetően elmarad a reális kereskedelmi teljesítménytől, de a tendencia értékeléséhez mindenképpen támpontot jelent.

Használtautó és a kreszteszt érdekelte legjobban az autósokat

Alaposan szemügyre vették az autók és járművek kategória keresési statisztikáit; a kategória nyertese a „használtautó” kifejezés, ami Magyarország tekintetében komoly márkaértékkel is bír, ezt az „olx” és az „autó” kifejezések követik. Érdemes megfigyelni, hogy 2014-ben az első hónapokat leszámítva hozzávetőlegesen állandó érdeklődés mutatkozott az autókkal kapcsolatos kulcsszavak iránt, idén viszont a tavaszi hónapok jelentős emelkedést mutattak az év többi időszakához viszonyítva.

Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?
A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!
Az új Szocpol megélénkítette a lakáspiacot

Az ingatlanokkal kapcsolatos keresések statisztikáiból az derül ki, hogy még mindig a „lakás”, „albérlet” és „ingatlan” kifejezések uralják a mezőnyt, de az „eladó lakás”, „eladó ház”, „kiadó lakás”, „ingatlanok” és „eladó lakások” keresőkifejezések is komoly jelentőséggel bírnak. A szakemberek szerint rendkívül kiélezett harc folyik az ingatlanos honlapok között, mindenki uralni szeretné ezeket a kulcsszavakat a találati listákon.

A leggyakoribb kérdésekre itt kaphat választ az új szocpol kapcsán!

Az ingatlanok keresési statisztikái egyértelműen mutatják, hogy a nyári időszakban jelentősen megnő a keresések száma. Ez az időszak hozzávetőlegesen május közepétől szeptember közepéig tart; könnyű észrevenni azonban, hogy az idei statisztikák jelentős emelkedést mutattak a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Ez összefüggésbe hozható az ingatlanpiac élénkülésével, nagyjából azonos mértéket tapasztalhatunk, viszont ez az összefüggés inkább csak érdekességként, mint gazdasági viszonyítási alapként értelmezhető.

Egészségünkkel a nyári időszakban kevésbé foglalkozunk

Az egészség kategória statisztikáiból az derül ki, hogy a nyári időszakban foglalkozunk a legkevesebbet az egészségünkkel. Az évi átlaghoz viszonyítva a témában nyaranta mintegy 10-13 százalékkal kevesebb keresést hajtunk végre. Jellemzően a „gyógyszertár”, „menstruáció”, „vérnyomás”, „pajzsmirigy”, „fogamzásgátló”, „aranyér”, „ügyeletes gyógyszertár” és „hasmenés” kulcsszavakra keresünk a legtöbbször, de a Google szerint Kis Grófonak is helye van a kategóriában. Nehéz megmondani, hogy a nézését vagy a járását értékelték-e orvosi esetnek.

Ha utazás, akkor menetrendek

Ha már beleástuk magunkat a karácsonyi vásárlás tárgykörébe, a szakemberek szerették volna kideríteni, a Google keresések alapján milyen mértékben azonosítható az a trend, miszerint egyre több magyar család tölti az ünnepeket wellness szállóban. Az utazás kategória adatait hívták segítségül, de a pontosabb következtetések levonása érdekében a 2014-es esztendőt is vizsgálták. A statisztikák tanúsága szerint május első heteiben kezdünk komolyabban érdeklődi az utazással kapcsolatos témát iránt, egész nyáron kitart az aktivitásunk, majd szeptemberben hirtelen zuhanás következik be a grafikonon. 2014-ben az év utolsó napjai mutattak javulást, ami elsősorban a szilveszterrel hozható összefüggésbe. A 2015-ös év nyarán határozott javulás mutatkozott a keresési számok alakulásában, ez minden bizonnyal összefüggésbe hozható a belföldi és külföldi turizmus alakulásával.

Időjárás és „charlie hebdo” voltak a vezető hírek 2015-ben

A hírek kategória adatai alapján érdekes kép rajzolódik a hírfogyasztásunkról. Mindenekelőtt érdemes szem előtt tartani, hogy a Google a kategóriába sorolja többek között az időjáráshoz köthető tartalmakat is, így a legkeresettebb kifejezés maga az „időjárás”.(Nem véletlen az érdeklődés, időjárásból bőven kijutott nekünk az idén!)

Ezt követi az „index” és az „időkép”. Általánosságban ki lehet jelenteni, hogy a hírfogyasztásunk teljesen kaotikus; ha történik valami a világban, nagyobb keresési számokat produkálunk, uborkaszezonban kisebbeket...

A januári párizsi merénylet után a „charlie hebdo” kulcsszó használata az egekbe ugrott; ez a kifejezés érte el a legmagasabb növekedést a hírek kategóriában. A merénylet utáni hetekben az érdeklődés csökkent, majd gyakorlatilag megszűnt, aztán a novemberi párizsi merénylet idején mutatott újabb, bár visszafogottabb növekedést.

 

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo