Kulcsszavak: erre kerestünk a legtöbbet 2015-ben

Minden év végén a Google nyilvánosságra hozza a legkeresettebb kifejezések listáját, így megismerhetjük, és kivonatolhatjuk az adott év küzdelmeit, fordulatait, drámáit, csakúgy, mint piaci trendjeit, mindenképpen nagy érdeklődésre tarthat számot.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: searchengineland.com

A legkeresettebb kulcsszavak még mindig a „Facebook”, a „Youtube” és a „Google”; ez a trend immár évek óta fennáll a magyar és a globális felhasználók statisztikáiban is, azonban jelentős változásokat tapasztalhatunk a kategóriák vizsgálata során. A keresési adatok értelmezéséhez és összehasonlításához a kulcsszo.hu SEO csapatának gyűjtő munkája ad támpontot, ezzel együtt felfedi keresési szokásaink uralkodó trendjeit.

Huawei és a Samsung Galaxy S6 az év sláger mobilja

A szakemberek azt is megnézték, a közelgő karácsony milyen mértékben borzolja a statisztikai görbéket a számítógépek és elektronika kategóriában. Mint tudjuk, a téli ünnepi időszakban vásároljuk a legtöbb elektronikai felszerelést, beleértve a számítógépeket, laptopokat, tévéket és telefonokat. Annak érdekében, hogy pontosabb képet kapjunk, az internet és telekommunikáció kategóriát is figyelembe vették, hiszen a mobiltelefonokhoz köthető keresések jelentős része itt kerül elszámolásra. Mindkét kategória vizsgálata alapján mintegy 20 százalékos keresési növekedés látszik az évi átlaghoz viszonyítva; ez vélhetően elmarad a reális kereskedelmi teljesítménytől, de a tendencia értékeléséhez mindenképpen támpontot jelent.

Használtautó és a kreszteszt érdekelte legjobban az autósokat

Alaposan szemügyre vették az autók és járművek kategória keresési statisztikáit; a kategória nyertese a „használtautó” kifejezés, ami Magyarország tekintetében komoly márkaértékkel is bír, ezt az „olx” és az „autó” kifejezések követik. Érdemes megfigyelni, hogy 2014-ben az első hónapokat leszámítva hozzávetőlegesen állandó érdeklődés mutatkozott az autókkal kapcsolatos kulcsszavak iránt, idén viszont a tavaszi hónapok jelentős emelkedést mutattak az év többi időszakához viszonyítva.

Itt a lista! Mik a legjobb tárgysorok a hírlevélben?
A legtöbb cég napi, vagy heti rendszerességgel küldi ki a hírleveleit, a felhasználók többsége mégsem nyitja meg ezeket. Bár sokszor a spamszűrők szólnak közbe, sok esetben a hírlevél tárgysora nem kelti fel a fogyasztó érdeklődését. Mutatunk néhányat, amelyek biztos bejönnek!
Az új Szocpol megélénkítette a lakáspiacot

Az ingatlanokkal kapcsolatos keresések statisztikáiból az derül ki, hogy még mindig a „lakás”, „albérlet” és „ingatlan” kifejezések uralják a mezőnyt, de az „eladó lakás”, „eladó ház”, „kiadó lakás”, „ingatlanok” és „eladó lakások” keresőkifejezések is komoly jelentőséggel bírnak. A szakemberek szerint rendkívül kiélezett harc folyik az ingatlanos honlapok között, mindenki uralni szeretné ezeket a kulcsszavakat a találati listákon.

A leggyakoribb kérdésekre itt kaphat választ az új szocpol kapcsán!

Az ingatlanok keresési statisztikái egyértelműen mutatják, hogy a nyári időszakban jelentősen megnő a keresések száma. Ez az időszak hozzávetőlegesen május közepétől szeptember közepéig tart; könnyű észrevenni azonban, hogy az idei statisztikák jelentős emelkedést mutattak a tavalyi év azonos időszakához viszonyítva. Ez összefüggésbe hozható az ingatlanpiac élénkülésével, nagyjából azonos mértéket tapasztalhatunk, viszont ez az összefüggés inkább csak érdekességként, mint gazdasági viszonyítási alapként értelmezhető.

Egészségünkkel a nyári időszakban kevésbé foglalkozunk

Az egészség kategória statisztikáiból az derül ki, hogy a nyári időszakban foglalkozunk a legkevesebbet az egészségünkkel. Az évi átlaghoz viszonyítva a témában nyaranta mintegy 10-13 százalékkal kevesebb keresést hajtunk végre. Jellemzően a „gyógyszertár”, „menstruáció”, „vérnyomás”, „pajzsmirigy”, „fogamzásgátló”, „aranyér”, „ügyeletes gyógyszertár” és „hasmenés” kulcsszavakra keresünk a legtöbbször, de a Google szerint Kis Grófonak is helye van a kategóriában. Nehéz megmondani, hogy a nézését vagy a járását értékelték-e orvosi esetnek.

Ha utazás, akkor menetrendek

Ha már beleástuk magunkat a karácsonyi vásárlás tárgykörébe, a szakemberek szerették volna kideríteni, a Google keresések alapján milyen mértékben azonosítható az a trend, miszerint egyre több magyar család tölti az ünnepeket wellness szállóban. Az utazás kategória adatait hívták segítségül, de a pontosabb következtetések levonása érdekében a 2014-es esztendőt is vizsgálták. A statisztikák tanúsága szerint május első heteiben kezdünk komolyabban érdeklődi az utazással kapcsolatos témát iránt, egész nyáron kitart az aktivitásunk, majd szeptemberben hirtelen zuhanás következik be a grafikonon. 2014-ben az év utolsó napjai mutattak javulást, ami elsősorban a szilveszterrel hozható összefüggésbe. A 2015-ös év nyarán határozott javulás mutatkozott a keresési számok alakulásában, ez minden bizonnyal összefüggésbe hozható a belföldi és külföldi turizmus alakulásával.

Időjárás és „charlie hebdo” voltak a vezető hírek 2015-ben

A hírek kategória adatai alapján érdekes kép rajzolódik a hírfogyasztásunkról. Mindenekelőtt érdemes szem előtt tartani, hogy a Google a kategóriába sorolja többek között az időjáráshoz köthető tartalmakat is, így a legkeresettebb kifejezés maga az „időjárás”.(Nem véletlen az érdeklődés, időjárásból bőven kijutott nekünk az idén!)

Ezt követi az „index” és az „időkép”. Általánosságban ki lehet jelenteni, hogy a hírfogyasztásunk teljesen kaotikus; ha történik valami a világban, nagyobb keresési számokat produkálunk, uborkaszezonban kisebbeket...

A januári párizsi merénylet után a „charlie hebdo” kulcsszó használata az egekbe ugrott; ez a kifejezés érte el a legmagasabb növekedést a hírek kategóriában. A merénylet utáni hetekben az érdeklődés csökkent, majd gyakorlatilag megszűnt, aztán a novemberi párizsi merénylet idején mutatott újabb, bár visszafogottabb növekedést.

 

Véleményvezér

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t

Fordult a kocka, illúziónak bizonyult az a várakozás, hogy Kína lehagyja az USA-t 

Nem biztos, hogy annyira jó gondolat volt a keleti nyitás. Az USA és Európa vezeti a világgazdaságot.
Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten

Aláírásgyűjtő ellenzéki aktivitákat támadtak meg Budapesten 

Tettlegesséig fajult a választási kampány a fővárosban.
Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba

Magyarországon a legnagyobb az állami beavatkozás mértéke a gazdaságba 

A nagy újraelosztási ráta ellenére alig jut az egészségügyre.
Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo