Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban

A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Pár éve nem számított, hogy Nyíregyházán keresek e kávézót, hotelt, vagy taxit, a legtöbb esetben budapesti, vagy más, számomra értéktelen ám jól optimalizált találati listákkal találkozhattam. Régebben is volt megoldás a problémára, hiszen a város nevét is beírva közelebbi találatokhoz jutottunk. A technika fejlődésének hála, mára a Google és a Facebook, Instagram, Waze és még sok más online médium is sokkal összetettebb algoritmussal dolgozik, így hozva közelebb a valóság és az online világ kapcsolatát.

"A Lokális Online marketing helyi vállalkozásoknak szóló marketing tevékenység, ami helyzet alapján, vagy helyhez köthető, illetve helyi célok figyelembevételével történő célzást tesz lehetővé, miközben a felhasználóra épít előzmények, sütik, tartózkodási hely, érdeklődési kör és keresés alapján." - Anders Tamás
Ez, a nem is olyan régóta létező terület a Lokális Online Marketing.

Minek köszönhető a helyi online marketing térnyerése?

2014-ben hozta ki a Google a Pigeon (galamb) névvel elterjedt algoritmus frissítését, aminek köszönhetően hatalmas esélyt kaptak a helyi vállalkozások. A frissítésnek köszönhetően két meghatározó faktor került a keresési algoritmusba: a vállalkozás és a felhasználó földrajzi helyzete.  Ez azt jelenti, hogyha a már említett Nyíregyházán keresek kávézót, vagy szeretnék taxit hívni, a keresés után (földrajzi név használata nélkül is) a környéken található kávézókat és a körzetben szolgáltató taxisokat fogja előnyben részesíteni a találati lista legelején.

Természetesen az eredmény nem jön ingyen. A vállalkozásoknak “meg kell mondaniuk” a keresőrobotoknak, hol helyezkednek el, és be kell bizonyítaniuk, hogy a környék legjobbját tudják nyújtani. Itt jön a képbe a Helyi idegenvezető program és a Google Cégem szolgáltatás.

kép: Pixabay

Google Helyi Idegenvezető program

Mielőtt megnéznénk a Google Cégem szolgáltatást, vessünk egy pillantást a felhasználói oldalra. A térképen létrejött a Helyi Idegenvezetők kezdeményezés, ahol a Google pontokat ad, ha valaki egy helyről fényképet tölt fel, véleményt ír, vagy módosítási javaslatot ad meg, azaz javítja a szolgáltatás minőségét.

A program hatására nagyban nőtt a térképen szereplő helyek minősége és adataik is egyre aktuálisabbak. A felhasználók egyre elkötelezetebbé válnak a térkép iránt és egyre többet is használják azt információk szerzésére és döntéseik támogatására.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor…Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
A siker hatására a Google kihozta a “Google Trips” nevű alkalmazást is, aminek segítségével komplett utazásainkat tervezhetjük meg. 2017 szeptemberében pedig élesedett a böngészős verzió a “Google Destinations”, ahol már a böngészőben történő kereséskor is megjelenik az utazástervező lehetőség: séták tervezése mellett szállásokat foglalhatunk, repjegyet vásárolhatunk és még helyi kuponokra is vadászhatunk. Ez a rengeteg lehetőség teszi kihagyhatatlanná a Google közösségivé alakuló felületeit, de nézzük meg mindezt céges oldalról.

Google Cégem szolgáltatás

A keresőóriás jár az élen a lokális keresésekben és egy eszközzel segíti a vállalkozásokat. A Google Cégem szolgáltatás segítségével kontrolálhatjuk megjelenésünket a Google különböző felületein. A Google így biztos adatokat kap, a cég pedig beállíthatja elérhetőségeit, statisztikákat nézhet és reagálhat a véleményekre.

A beállításoknak köszönhetően a Google cégünk teljes online jelenlétére rálát. Összefüggéseket tud találni cégünk és lokális elhelyezkedése között. Ha például az iLoveBalaton helyi érdekeltségű portál ír éttermünkről egy cikket, azt egy pozitív jelként értelmezi, hiszen egy balatonnal foglalkozó népszerű oldal említette meg a szintén lokalitásban elhelyezkedő vállalkozást. Az algoritmus zsenialitását és a technika fejlettségét mutatja, hogy minderre képes pusztán a nevünk, címünk és telefonszámunk felismerésével is, nem szükséges a honlapunk URL címét szerepeltetnünk.

A Lokális Online Marketinget Amerikában már a következő év trendjei között emlegetik. Nem véletlenül, hiszen a technika fejlődésével sokkal nagyobb jelentőséget kapott, mint eddig. Ha nem vesszük bele a marketing stratégiánkba, akkor kevesebb érdeklődőt érünk el.

Szerző:

Anders Tamás

A SzállásMarketing alapítója

Lokalitás.hu

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo