Lokális marketing: ez lesz a trendi 2018-ban

A kisebb helyi érdekeltségű üzletek jogosan érezhették elnyomva magukat az interneten, hiszen a nagyobb cégek online marketingesei nagyobb eszköztárukkal elérték, hogy jobb pozícióban és több ember számára tudnak megjelenni, mint kisebb kapacitással, büdzsével és szaktudással rendelkező társaik.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Pár éve nem számított, hogy Nyíregyházán keresek e kávézót, hotelt, vagy taxit, a legtöbb esetben budapesti, vagy más, számomra értéktelen ám jól optimalizált találati listákkal találkozhattam. Régebben is volt megoldás a problémára, hiszen a város nevét is beírva közelebbi találatokhoz jutottunk. A technika fejlődésének hála, mára a Google és a Facebook, Instagram, Waze és még sok más online médium is sokkal összetettebb algoritmussal dolgozik, így hozva közelebb a valóság és az online világ kapcsolatát.

"A Lokális Online marketing helyi vállalkozásoknak szóló marketing tevékenység, ami helyzet alapján, vagy helyhez köthető, illetve helyi célok figyelembevételével történő célzást tesz lehetővé, miközben a felhasználóra épít előzmények, sütik, tartózkodási hely, érdeklődési kör és keresés alapján." - Anders Tamás
Ez, a nem is olyan régóta létező terület a Lokális Online Marketing.

Minek köszönhető a helyi online marketing térnyerése?

2014-ben hozta ki a Google a Pigeon (galamb) névvel elterjedt algoritmus frissítését, aminek köszönhetően hatalmas esélyt kaptak a helyi vállalkozások. A frissítésnek köszönhetően két meghatározó faktor került a keresési algoritmusba: a vállalkozás és a felhasználó földrajzi helyzete.  Ez azt jelenti, hogyha a már említett Nyíregyházán keresek kávézót, vagy szeretnék taxit hívni, a keresés után (földrajzi név használata nélkül is) a környéken található kávézókat és a körzetben szolgáltató taxisokat fogja előnyben részesíteni a találati lista legelején.

Természetesen az eredmény nem jön ingyen. A vállalkozásoknak “meg kell mondaniuk” a keresőrobotoknak, hol helyezkednek el, és be kell bizonyítaniuk, hogy a környék legjobbját tudják nyújtani. Itt jön a képbe a Helyi idegenvezető program és a Google Cégem szolgáltatás.

kép: Pixabay

Google Helyi Idegenvezető program

Mielőtt megnéznénk a Google Cégem szolgáltatást, vessünk egy pillantást a felhasználói oldalra. A térképen létrejött a Helyi Idegenvezetők kezdeményezés, ahol a Google pontokat ad, ha valaki egy helyről fényképet tölt fel, véleményt ír, vagy módosítási javaslatot ad meg, azaz javítja a szolgáltatás minőségét.

A program hatására nagyban nőtt a térképen szereplő helyek minősége és adataik is egyre aktuálisabbak. A felhasználók egyre elkötelezetebbé válnak a térkép iránt és egyre többet is használják azt információk szerzésére és döntéseik támogatására.

Melyik való nekem?
A Facebook és a LinkedIn csak a jéghegy csúcsa, ha a közösségi média világát nézzük. Érdemes körülnézni, mely közösségi hálózatok mire is használhatók. A helyi vállalkozások esetében például fontos lehet a Foursquare, vendéglátóknál a TripAdvisor…Itt talál egy kis segítséget, mielőtt eltévedne a közösségi média dzsungelében.
A siker hatására a Google kihozta a “Google Trips” nevű alkalmazást is, aminek segítségével komplett utazásainkat tervezhetjük meg. 2017 szeptemberében pedig élesedett a böngészős verzió a “Google Destinations”, ahol már a böngészőben történő kereséskor is megjelenik az utazástervező lehetőség: séták tervezése mellett szállásokat foglalhatunk, repjegyet vásárolhatunk és még helyi kuponokra is vadászhatunk. Ez a rengeteg lehetőség teszi kihagyhatatlanná a Google közösségivé alakuló felületeit, de nézzük meg mindezt céges oldalról.

Google Cégem szolgáltatás

A keresőóriás jár az élen a lokális keresésekben és egy eszközzel segíti a vállalkozásokat. A Google Cégem szolgáltatás segítségével kontrolálhatjuk megjelenésünket a Google különböző felületein. A Google így biztos adatokat kap, a cég pedig beállíthatja elérhetőségeit, statisztikákat nézhet és reagálhat a véleményekre.

A beállításoknak köszönhetően a Google cégünk teljes online jelenlétére rálát. Összefüggéseket tud találni cégünk és lokális elhelyezkedése között. Ha például az iLoveBalaton helyi érdekeltségű portál ír éttermünkről egy cikket, azt egy pozitív jelként értelmezi, hiszen egy balatonnal foglalkozó népszerű oldal említette meg a szintén lokalitásban elhelyezkedő vállalkozást. Az algoritmus zsenialitását és a technika fejlettségét mutatja, hogy minderre képes pusztán a nevünk, címünk és telefonszámunk felismerésével is, nem szükséges a honlapunk URL címét szerepeltetnünk.

A Lokális Online Marketinget Amerikában már a következő év trendjei között emlegetik. Nem véletlenül, hiszen a technika fejlődésével sokkal nagyobb jelentőséget kapott, mint eddig. Ha nem vesszük bele a marketing stratégiánkba, akkor kevesebb érdeklődőt érünk el.

Szerző:

Anders Tamás

A SzállásMarketing alapítója

Lokalitás.hu

Közösségi média tippek helyi vállalkozásoknak
Bár már minden vállalkozó hallott arról, hogy valamit kezdeni kellene a közösségi médiában rejlő marketing lehetőségekkel, sok kisebb, helyi vállalkozás megretten, hogy nincs elég tartalma, vagy elegendő büdzséje arra, hogy eredményeket érjen el. Tévedés! A közösségi oldalak kifejezetten sokat hozhatnak a helyi vállalkozásoknak.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo