Pár éve nem számított, hogy Nyíregyházán keresek e kávézót, hotelt, vagy taxit, a legtöbb esetben budapesti, vagy más, számomra értéktelen ám jól optimalizált találati listákkal találkozhattam. Régebben is volt megoldás a problémára, hiszen a város nevét is beírva közelebbi találatokhoz jutottunk. A technika fejlődésének hála, mára a Google és a Facebook, Instagram, Waze és még sok más online médium is sokkal összetettebb algoritmussal dolgozik, így hozva közelebb a valóság és az online világ kapcsolatát.
Minek köszönhető a helyi online marketing térnyerése?
2014-ben hozta ki a Google a Pigeon (galamb) névvel elterjedt algoritmus frissítését, aminek köszönhetően hatalmas esélyt kaptak a helyi vállalkozások. A frissítésnek köszönhetően két meghatározó faktor került a keresési algoritmusba: a vállalkozás és a felhasználó földrajzi helyzete. Ez azt jelenti, hogyha a már említett Nyíregyházán keresek kávézót, vagy szeretnék taxit hívni, a keresés után (földrajzi név használata nélkül is) a környéken található kávézókat és a körzetben szolgáltató taxisokat fogja előnyben részesíteni a találati lista legelején.
Természetesen az eredmény nem jön ingyen. A vállalkozásoknak “meg kell mondaniuk” a keresőrobotoknak, hol helyezkednek el, és be kell bizonyítaniuk, hogy a környék legjobbját tudják nyújtani. Itt jön a képbe a Helyi idegenvezető program és a Google Cégem szolgáltatás.
Google Helyi Idegenvezető program
Mielőtt megnéznénk a Google Cégem szolgáltatást, vessünk egy pillantást a felhasználói oldalra. A térképen létrejött a Helyi Idegenvezetők kezdeményezés, ahol a Google pontokat ad, ha valaki egy helyről fényképet tölt fel, véleményt ír, vagy módosítási javaslatot ad meg, azaz javítja a szolgáltatás minőségét.
A program hatására nagyban nőtt a térképen szereplő helyek minősége és adataik is egyre aktuálisabbak. A felhasználók egyre elkötelezetebbé válnak a térkép iránt és egyre többet is használják azt információk szerzésére és döntéseik támogatására.
Google Cégem szolgáltatás
A keresőóriás jár az élen a lokális keresésekben és egy eszközzel segíti a vállalkozásokat. A Google Cégem szolgáltatás segítségével kontrolálhatjuk megjelenésünket a Google különböző felületein. A Google így biztos adatokat kap, a cég pedig beállíthatja elérhetőségeit, statisztikákat nézhet és reagálhat a véleményekre.
A beállításoknak köszönhetően a Google cégünk teljes online jelenlétére rálát. Összefüggéseket tud találni cégünk és lokális elhelyezkedése között. Ha például az iLoveBalaton helyi érdekeltségű portál ír éttermünkről egy cikket, azt egy pozitív jelként értelmezi, hiszen egy balatonnal foglalkozó népszerű oldal említette meg a szintén lokalitásban elhelyezkedő vállalkozást. Az algoritmus zsenialitását és a technika fejlettségét mutatja, hogy minderre képes pusztán a nevünk, címünk és telefonszámunk felismerésével is, nem szükséges a honlapunk URL címét szerepeltetnünk.
A Lokális Online Marketinget Amerikában már a következő év trendjei között emlegetik. Nem véletlenül, hiszen a technika fejlődésével sokkal nagyobb jelentőséget kapott, mint eddig. Ha nem vesszük bele a marketing stratégiánkba, akkor kevesebb érdeklődőt érünk el.
Szerző:
Anders Tamás
A SzállásMarketing alapítója