A Google jelezte, hogy január 10-én elindult a felugró ablakokat alkalmazó oldalakt érintő büntetése. Mint azt korábban megírtuk, azon oldalak, ahol a tartalom nem könnyen hozzáférhető a felhasználók számára, azok a mobil találati listán nem fognak olyan jó helyezéseket elérni. A Google indoklása szerint a felhasználókat zavarják az olyan felugró ablakok, amelyek miatt nem férnek hozzá azonnal az elsődleges tartalomhoz. ez különösen a mobilról érkező felhasználókat zavarja, ezért az ilyen technikákat alkalmazó oldalakat a Google hátrébb fogja sorolni - hívta fel a figyelmet együttműködő partnerünk, az ite.hu keresőoptimalizálási oldal.
A Google fel is sorolta konkrétan mely technikákat érinti majd a hátrasorolás:
- hirdetés
- nagy felugró ablakok, amelyek a tartalom fő részét kitakarják, függetlenül attól, hogy azonnal jelennek meg, vagy az oldal nézése közben.
- olyan appok letöltésére ösztönző ablak, amelyet a felhasználónak be kell zárnia ahhoz, hogy a tartalomhoz hozzáférjen
- olyan megjelenítési mód, ahol az érdemi tartalom a hajtás alatti részre szorul le, mert a felugró jellegű tartalom a gördítés feletti részen jelenik meg.
A Google arra is felhívja a figyelmet, hogy az olyan felugró ablakok, amelyen nem zavaró méretűek, továbbra is engedélyezettek. Bár sok hazai weboldal használ felugró ablakokat, ezek inkább a felhasználó viselkedésére reagálnak, például kosárelhagyásra, vagy kilépési szándék észlelésére, így ezeket nem érinti majd a hátrasorolás. Ami gondot okozhat esetleg az a görgetés során megjelenő felugró ablakok, amelyeket előszeretettel használnak például blogoldalak. Szintén gondot okozhatnak a Facebook likeolásra ösztönző felugró ablakok. A hazai webáruházak esetén azok a felugró ablakok jelenthetnek gondot, amelyek nem a felhasználói szándékra jelennek meg, hanem azonnal (például ünnep nyitva tartás, vagy akcióra figyelmeztető pop-upok.