Ezért büntetik a netes óriások a magyar webshopokat

A webes keresők büntetik azokat a cégeket, amelyek nem hitelesítik weboldalukat. A Google, a Bing és a Mozilla is hátrasorolja azokat, akik nem védik az oldalukat és felhasználóikat. Még mindig csak a vállalatok töredéke látja, hogy az SSL nem csupán biztonságot ad, de hiánya forintosítható versenyhátrányt okoz.

Kép: Freedigitalphotos/cooldesign

„A modern üzlet, különösen az online üzlet egyértelműen a bizalomra épül. Az SSL pedig az üzleti bizalom alapvető eszköze az interneten. Ha egy cég nem szeretne lemaradni a digitális evolúcióban, előbb vagy utóbb lépnie kell: az SSL hiánya egyértelműen online versenyhátrányt jelent. A szolgáltatás egyáltalán nem luxus kategória: éves szinten néhány ezer forintból megváltható” – mondta el Molnár Ferenc, a Netlock Kft. ügyvezető igazgatója.

„A Google-nél már tavaly óta hátrébb kerülnek azok a weblapok, amelyeken nincs SSL hitelesítés. És ez fordítva is igaz: az SSL tanúsítvány javítja a találati arányt. Sőt, a keresőóriás most azt tervezi, hogy az összes hitelesítés nélküli weblapot „nem biztonságosnak” minősíti, és erre a böngészőkben vizuális jelzésekkel is felhívják a figyelmet.” De nemcsak a Google lép: a Microsoft júniusban alakította át a Bing keresőfelületét SSL alapúra, kifejezve ezzel elköteleződését a technológia iránt. A Mozilla pedig a friss böngészőverziókban már csak az SSL-lel védett weboldalakhoz engedélyezi az új funkciók használatát” – tette hozzá Molnár Ferenc.

Egyszerű és SEO-barát

A webáruház-fejlesztő ShopRenter.hu Kft. ügyvezetője, Zajdó Csaba szerint – bár a magyar webáruházak nem kezelnek bankkártyaadatokat – számos olyan üzletileg érzékeny adat kerül hozzájuk, amit a kommunikáció során fontos védeni az illetéktelen behatolóktól. Ezt nem lehetséges SSL nélkül hatékonyan megtenni.

Kilakoltatja a feltört oldalakat a Google
A Google új algoritmusváltoztatások sorozatát indította útjára azért, hogy megbirkózzon a találati listát elárasztó feltört spam tartalmakkal szemben. A bejelentés szerint a hatások igen komolyak lehetnek, a változtatások a keresések 5 százalékát is érinthetik.
„Tapasztalataim szerint főként tévhitek, valamint az információhiány fogja vissza az SSL iránti igényt a kkv-k körében. Ilyen tévhit például, hogy az SSL árt a SEO-nak, azaz a keresőbeli helyezéseknek, holott az SSL használatát most már kifejezetten támogatja a Google és minden nagyobb kereső. Az a hiedelem is visszafogja a biztonságosabb vásárlás terjedését, hogy az SSL beüzemelése a már működő webáruházak esetén komoly technikai átalakításokkal jár együtt, pedig ez nem így van” – jelentette ki az ügyvezető igazgató.

Miben segít az SSL tanúsítvány?

Az SSL tanúsítvány a weboldal látogatóit védi. Az oldal és az ügyfél között zajló kommunikáció titkosítása mellett egyéb fontos feladatokat is ellát: hitelesíti a weboldalt, és biztosítja az ügyfeleket arról, hogy az ott látott információk valóban az adott weboldalhoz tartoznak (azokat senki nem változtatta meg a kommunikáció folytán), és az ügyfél által megadott adatokat kizárólag a weboldal üzemeltetője ismerheti meg.

(A keresőoptimalizáláshoz számos jó tanácsot és tippet találhatunk, de annak is vannak jelei, hogy már ez sem olyan csodafegyver, mint amilyennek gondolták a vállalkozások.)

Az alapok nélkül csak szenved a webshop
Van néhány olyan alapvető „SEO-elv”, amelyeket nemcsak a webáruházak, de a weboldalak optimalizálása során is figyelembe kellene venni, azonban sokszor éppen ezek az alapok maradnak ki a folyamatból – figyelmeztet szakértő partnerünk.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo