Meghódítja a találati listákat a https

Egyre növekszik a biztonsági protokollokat használó oldalak találati aránya a keresőoldalak első találatai között és a jövőben ez válhat a keresőoptimalizálás egyik alapszabályává, de a márkaépítésben már most is óriási szerepe van.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kép: Pixabay

A világ egyik legismertebb keresőoptimalizálással foglalkozó szakportálja, a MOZ a 2015-ös év utolsó hónapjában vizsgálta a HTTPS protokollt alkalmazó honlapok részarányát az organikus keresési listákon, illetve a Google első oldalán. A vizsgálatban mintegy 10 ezer különböző kulcsszóhoz és keresőkifejezéshez köthető találati listát monitoroztak – írja a kulcsszo.hu. A monitorozás eredménye azt mutatja, hogy az organikus keresési listák első oldalán szereplő találatok mintegy 25 százaléka használ HTTPS protokollt. Az is egyértelműen látszik, hogy ez az arány lassan, de folyamatosan növekszik.

A növekedés alapvetően két okra vezethető vissza: Az egyik ok a webmesterek reakciója a Google kommunikációjára; a webmesterek ugyanis egyre több honlap esetében döntenek a biztonságos böngészés mellett. A másik lehetséges ok, hogy a Google egyre nagyobb előnyhöz juttatja a HTTPS protokollt alkalmazó honlapokat, így egyre nagyobb arányban jutnak be a találati listák első oldalára.

A Google hivatalos állásfoglalása szerint a biztonságos kapcsolat használatával hozzávetőlegesen 1 százalékos növekedést érhetünk el. Ez önmagában jelentéktelennek tűnik, viszont a gyakorlatban ekkora növekedés nem tekinthető elhanyagolhatónak. A Google értékelő algoritmusa ugyanis 200-400 szempontot figyel; ezek jelentősége legtöbbször nem éri el, sőt meg sem közelíti az 1 százalékot.

Magyarországi helyzetkép

Idehaza még az igazán nagy jelentőségű e-kereskedelmi oldalak közül sem mindegyik él a biztonságos böngészés adta lehetőségekkel. A KKV szolgáltató szektor pedig még kevésbé foglalkozik ezzel a rangsorolási szemponttal, bár itt kivételt jelentenek a tárhely szolgáltatók, amelyek 90%-ban alkalmazzák a protokollt. A webáruházak között jelentős különbségek figyelhetők meg, pl: az autógumi abroncsokat értékesítők körében nem éri el az 1%-ot a biztonságos protokollt használók száma, a notebook, okostelefon árusító üzletek esetében 30%-os, valószínűleg annak köszönhetően, hogy közülük a nagyobb brandek már használják. Az államilag kezelt weboldalak esetében pedig ez az arány 40% körül van.

Mutassuk magunkat megbízhatónak!
Az üzleti életben a megbízhatóság kulcsfontosságú tényező, és a megbízhatóság egyik arca a pontosság. Érdemes figyelni rá, ahogy arra is, hogy ha mégsem sikerül, hogyan kommunikáljuk. A Piac & Profit szakértője segít!
A márkaépítésben nagy szerepe van

Nehéz egyértelműen bizonyítani, hogy a HTTPS protokoll alkalmazásának hatása van a keresőoptimalizálásra, azt viszont biztosan állíthatjuk, hogy jelentős szerepe van a márkaépítésben és a megbízhatóság növelésében. A protokoll használata nagy jelentőséggel bír azoknál a honlapoknál, ahol a biztonságos böngészés alapkövetelménynek mondható, illetve ahol felhasználói adatok kerülnek tárolásra.

Marketing szakemberek szerint a felhasználók egyre tudatosabban törekszenek adataik védelmére, és ez érinti az online vásárlásokat és regisztrációkat is. A felhasználók nagyobb bizalommal fogadják a böngésző címsorában megjelenő zöld jelzéseket, illetve a biztonságos böngészésre vonatkozó szöveges közléseket tartalmazó honlapokat. Az eddigi tapasztalatok szerint ez jelentős mértékben befolyásolja a felhasználói bizalmat, illetve pozitívan hat a honlapok konverziós rátáira.

Google álláspontja a protokollról

A Google igyekszik független rangsorolási tényezőként kezelni a biztonságos böngészést. A korábbi félreértések alapvetően abból adódtak, hogy a webmesterek a Panda algoritmus részeként értelmezték; ezt a Google vezető szakemberei cáfolták. Állításuk szerint a HTTPS kérdése teljesen független a Pandától, ami a gyakorlatban azt is jelenti, hogy a HTTPS-re történő átállás nem segít a silány minőségű tartalmakat felvonultató webhelyek pozícióját javítani.

A HTTPS vizsgálata egyértelműen az oldalak szintjén, nem pedig webhelyszinten történik. Amennyiben egy webhelyhez tartozó aloldalak csak részben rendelkeznek a biztonságos böngészés lehetőségével, akkor a Google minden egyes aloldalt külön értékel ebből a szempontból is. A HTTPS vizsgálata állandó futással rendelkezik, tehát a protokoll értékelése folyamatos, nem pedig időközi. Ilyen módon egy esetleges átállás rövid időn belül hatást eredményez a találati listákon is. A Google szakemberei nem tartják kizártnak, sőt valószínűsítették, hogy a HTTPS használatának szerepe egyre hangsúlyosabbá válik a rangsorolási tényezők között. Talán túlzás lenne azt állítani, hogy az egyik legfontosabb faktorrá válik, a jelentőségét azonban nem vitathatjuk el.

Ilyen egy megbízható cég weboldala
Cégünk megbízhatóságáról a vállalkozás weboldala is sokat elmond. Szakértőnk segít, hogy mik azok az alapvetések, amelyekre mindenképpen figyelni kell.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo