A Google Trends megmondja, mire kerestünk az idei évben

Keresési szokásaink sokat elárulnak arról, hogy mi iránt érdeklődünk. A Google Trends szolgáltatásnak hála már egy időszakra vonatkozóan is meg tudjuk mondani, hogy milyen keresőkifejezések voltak a legnépszerűbbek. Szakértőnk, Tusnádi István segítségével ezekből a statisztikákból szemezgettünk.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Google Trends a keresőóriás egy olyan szolgáltatása, amely a legnépszerűbb keresőkifejezéseket jeleníti meg országokra, időszakokra és kategóriákra lebontva. Az eredményeket relatív számadatokkal jelzi, ami azt jelenti, hogy a legmagasabb értéket jelöli 100-al, a többit pedig ehhez képest állítja be arányosan.

A Google Trends azt is jelzi, hogy a keresés honnan származik (Kereső-, Képkereső-, Hírkereső-, Google Shopping- vagy Youtube-keresés), és mennyisége időben hogyan változott. Ha vissza akarunk menni az időben egy kifejezés keresési mennyiségeit megvizsgálni, akkor egészen 2004-től, vagyis az elmúlt 15 évből állnak rendelkezésre információk.

A Google Trends adatai elvileg naponta frissülnek, de maga a Google is beismerte, hogy tartalmazhat időnként pontatlanságokat, amelyek a mintavételezési eljárásból erednek.

Forrás: Google Trends

Lássuk, hogy milyen érdekességeket lehet az adatokból kibányászni:

Az idei 2019-es évben az alábbi keresési kifejezések voltak a legnépszerűbbek a magyar felhasználók kereséseiben:

  1. facebook
  2. budapest
  3. youtube
  4. időjárás
  5. fordító
  6. google
  7. freemail
  8. időkép
  9. index
  10. menetrend
Egy apró figyelmetlenség, és már tönkre is mentél
A Google tavaszi algoritmusfrissítése a hazai vállalkozásokat is érintette, a friss adatok szerint a vállalkozások közel 60 százalékának változott a forgalma a keresőóriás algoritmusának frissítését követően. Az ALH Consulting elemzése szerint most az olcsó és inkorrekt megoldásokat használó cégek jártak rosszul.
Ezek szerint a közösségimédia-oldalak, az időjárás és Budapest foglalkoztatja leginkább idehaza az embereket.

Ha kimondottan csak a Google Képkeresőbe beírt kifejezéseket nézzük, akkor a legnépszerűbb kifejezések az alábbiak:

  1. képek
  2. wallpaper
  3. budapest
  4. audi
  5. meme
  6. rajzok
  7. kutya
  8. idézetek
  9. kép
  10. térkép
Az első tízbe a háttérképek és Budapest mellett egy autómárka is bekerült. A kutya vs macska versengésben pedig egyértelműen a kutyák állnak nyerésre, legalábbis ami az idei képkereséseket illeti.

A Youtube a Google tulajdonában van, ezért az oda beérkező keresésekre is szűrni tudunk a Google Trendsben. Az idei évre vonatkozóan a Youtube-keresési toplista az alábbiak szerint alakul:

  1. film
  2. teljes film
  3. filmek
  4. zene
  5. music
  6. filmek magyarul
  7. zenék
  8. teljes filmek
  9. teljes filmek magyarul
  10. mese
Meglehetősen egyhangúra sikeredett a lista élvonala, ugyanis a Google Trends szerint idehaza egyértelműen a filmek és a zenék szerepeltek az élvonalban.
A három legjobb ingyenes szófelhő-generátor
A szófelhő esztétikus és látványos módja lehet az adatok vizualizálásának. A Usernet blogjának segítségével bemutatunk most három ingyenes eszközt, amelyekkel te is szófelhőt generálhatsz.

Hogyan segíti a Google Trends a vállalkozásokat?

A Google Trends alkalmazást alapvetően nem bulvárcélokra, sokkal inkább marketing- és üzleti célokra célszerű használni. Segítségével a vállalkozások fel tudják mérni a vásárlói igényeket, illetve tervezni tudnak az egyes keresések szezonalitására.

Nézzük egy kicsit részletesebben használatának előnyeit:

  1. a tartalom-marketingstratégia hozzáigazítható a szezonalitásokhoz
  2. a kulcsszó kutatásokban jelentkező torzítások ellensúlyozhatók
  3. pontosabb marketingstratégia tervezhető az ismétlődő trendek ismeretében
  4. a kapcsolódó kulcsszavak segítségével új kulcsszóötleteket lehet szerezni
  5. megtudhatjuk, pontosan hol, melyik országban mekkora az igény a szolgáltatásainkra, termékeinkre
  6. a Youtube-stratégia finomítható a videós keresések ismeretében
A Google Trendsben egyszerre akár 5 keresőkifejezés is megadható, így össze tudjuk hasonlítani időben mikor, melyikre, milyen érdeklődés mutatkozott.

Hogyan használd a Google Trends szolgáltatást

  1. Menj fel a https://trends.google.com oldalra.
  2. Ha a hazai adatokra vagy kíváncsi, akkor a jobb felső sarokban állítsd át az országot Hungaryre.
  3. A keresőbe írd be azt a kifejezést, pl. „mosógép”, amelynek trendjére kíváncsi vagy, és nyomj enter-t.
  4. A felső menüsorban ellenőrizd le, hogy az ország valóban Magyarország, állítsd be, milyen időtartamra vagy kíváncsi.
  5. Ugyanitt a felső menüsorban állítsd be, milyen iparághoz tartozik az adott keresőszó. Ez akkor fontos, ha ugyanannak a szónak több értelme van. Ilyen esetekben fontos, hogy az iparágat állítsd be, ellenkező esetben minden jelentés meg fog jelenni az eredményekben, ami jelentősen torzíthatja azt.
  6. Végül a kapott eredményeket továbbszűrheted a felső menüsor utolsó elemének segítségével web alapú, kép-, hír-, Google Shopping- és Youtube-keresésekre.
Forrás: Google Trends

A jobb felső sarok „+ Compare” részbe kattintva további keresőkifejezéseket adhatsz hozzá a diagramhoz, ezzel összehasonlítva őket egymással.

Forrás: Google Trends

A kapott eredményeket le lehet tölteni csv formátumba, így utólagos Excel-kimutatások, -elemzések, prezentációk során is fel lehet használni őket.

Szerző:

Tusnádi István, 

ügyvezető

Usernet

Szerzőnkről:
Tusnádi István közel 20 éve foglalkozik közepes- és nagyvállalati weboldalak tervezésével. Tanácsadói tapasztalatait UX design projekteknél és a weboldal-elemzések, valamint konverzióoptimalizálások során is kamatoztatja.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo