Mindez pedig nemcsak a keresők, hanem a vállalkozások számára is hasznos – persze csak akkor, ha képes vagy kihasználni a SEO-adta lehetőségeket, például a linképítést, amivel belátható időn belül látványosan és eredményesen tudod elérni azt, hogy a tartalmad a Google szemében hiteles legyen.
Mi az a keresőoptimalizálás?
Ma már rengeteg helyen hallhattad a SEO kifejezést, ami egyet jelent a keresőoptimalizálással. Ennek alapja a keresőmotorokban rejlik. Ezeknek az oldalaknak – például a Google-nek – az a célja, hogy a felhasználók minél pontosabb találatokat kapjanak egy keresés során. Így összetett algoritmusokat használnak, amelyek rangsorolják a rengeteg keresési eredményt. És itt jönnek képbe a vállalkozásod érdekei.
Mindenki azt szeretné, ha minél előkelőbb helyre kerülne a saját weblapja, hiszen így érheti el a legtöbb potenciális látogatót. Ismert tény ugyanis, hogy az internetezők általában a találati lista első oldalát futják végig, a másodikra pedig át sem kattintanak.
Mi a keresőoptimalizálás lényege?
A SEO-technikák bevetésével a weboldalad minél előnyösebb pozícióban jelenhet meg a Google organikus találati listáján – vagy más keresőmotorokban –, amikor valaki rákeres egy adott kulcsszóra. Ilyen technika például az On-Page optimalizálás vagy éppen a linképítés.
Mi az a linképítés?
A linképítés a keresőoptimalizálás egyik alappillére. A gyakorlatban azt jelenti, hogy olyan linkeket szerzel más weboldalakról, amelyek a te oldaladra mutatnak. A weboldalak linképítése segíti a felhasználókat, hiszen leegyszerűsíti a böngészést. De még hasznosabb a vállalkozásodnak, ha jó minőségű linkeket építesz.
A linképítés ugyanis egy remek módja annak, hogy jelezd a Google felé, hogy a weboldalad hitelesebb egy témában, mint a versenytársaid hasonló tartalmai. Viszont ehhez figyelni kell arra is, hogy megfelelő linképítési technikákat alkalmazzunk.
Milyen a jó link?
Linképítésnél fontos odafigyelned arra, hogy a hivatkozásaid a Google szemében megbízható, kellően magas Domain Authority értékkel bíró weboldalakról származzanak. A legfontosabb, hogy “dofollow” linkeket használj, mert csak ezek közvetítenek SEO erőt, általuk növelhető a honlapod erőssége és hitelessége. A hivatkozásnak olyan releváns oldalról kell a te oldaladra mutatnia, ami azonos a szakterületeddel, de legalábbis megfelelő témaköri relevanciával rendelkezik. Ezen felül az is fontos, hogy a fókusz kulcsszóra a megfelelő URL legyen belinkelve. A negyedik paraméter, amire érdemes odafigyelned, az a domain hitelessége: minél magasabb ez a mutató, annál erősebb az onnan származó backlink.
Milyen linképítési technikák léteznek?
Az egyik legjobb megoldás a vendégblogolás, azaz, amikor kinézel egy magas DA (Domain Authority) értékkel rendelkező, profilodba vágó weboldalt, és megkeresed őket azzal, hogy szívesen közzétennél náluk az egyik cikket. Ebben elhelyezed a megfelelő horgonyszövegre a számodra fontos linked. Ehhez hasonló az online PR is. Ez abban különbözik, hogy itt egy adott hírről készítesz sajtóanyagot, amit körbeküldesz különböző online platformoknak. Ebben az esetben a linked a fókusz kulcsszóra vagy a brand nevedre is kerülhet. Linkbeillesztés során pedig egy már meglévő cikkbe tudod elhelyezni a hivatkozásodat.