Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.

Mindez pedig nemcsak a keresők, hanem a vállalkozások számára is hasznos – persze csak akkor, ha képes vagy kihasználni a SEO-adta lehetőségeket, például a linképítést, amivel belátható időn belül látványosan és eredményesen tudod elérni azt, hogy a tartalmad a Google szemében hiteles legyen.

Mi az a keresőoptimalizálás?

Ma már rengeteg helyen hallhattad a SEO kifejezést, ami egyet jelent a keresőoptimalizálással. Ennek alapja a keresőmotorokban rejlik. Ezeknek az oldalaknak – például a Google-nek – az a célja, hogy a felhasználók minél pontosabb találatokat kapjanak egy keresés során. Így összetett algoritmusokat használnak, amelyek rangsorolják a rengeteg keresési eredményt. És itt jönnek képbe a vállalkozásod érdekei.

Mire jó a linképítés? (Fotó: Pixabay)

Mindenki azt szeretné, ha minél előkelőbb helyre kerülne a saját weblapja, hiszen így érheti el a legtöbb potenciális látogatót. Ismert tény ugyanis, hogy az internetezők általában a találati lista első oldalát futják végig, a másodikra pedig át sem kattintanak.

Mi a keresőoptimalizálás lényege?

A SEO-technikák bevetésével a weboldalad minél előnyösebb pozícióban jelenhet meg a Google organikus találati listáján – vagy más keresőmotorokban –, amikor valaki rákeres egy adott kulcsszóra. Ilyen technika például az On-Page optimalizálás vagy éppen a linképítés.

Mi az a linképítés?

A linképítés a keresőoptimalizálás egyik alappillére. A gyakorlatban azt jelenti, hogy olyan linkeket szerzel más weboldalakról, amelyek a te oldaladra mutatnak. A weboldalak linképítése segíti a felhasználókat, hiszen leegyszerűsíti a böngészést. De még hasznosabb a vállalkozásodnak, ha jó minőségű linkeket építesz.

A linképítés ugyanis egy remek módja annak, hogy jelezd a Google felé, hogy a weboldalad hitelesebb egy témában, mint a versenytársaid hasonló tartalmai. Viszont ehhez figyelni kell arra is, hogy megfelelő linképítési technikákat alkalmazzunk.

Milyen a jó link?

Linképítésnél fontos odafigyelned arra, hogy a hivatkozásaid a Google szemében megbízható, kellően magas Domain Authority értékkel bíró weboldalakról származzanak. A legfontosabb, hogy “dofollow” linkeket használj, mert csak ezek közvetítenek SEO erőt, általuk növelhető a honlapod erőssége és hitelessége. A hivatkozásnak olyan releváns oldalról kell a te oldaladra mutatnia, ami azonos a szakterületeddel, de legalábbis megfelelő témaköri relevanciával rendelkezik. Ezen felül az is fontos, hogy a fókusz kulcsszóra a megfelelő URL legyen belinkelve. A negyedik paraméter, amire érdemes odafigyelned, az a domain hitelessége: minél magasabb ez a mutató, annál erősebb az onnan származó backlink.

Milyen linképítési technikák léteznek? 

Az egyik legjobb megoldás a vendégblogolás, azaz, amikor kinézel egy magas DA (Domain Authority) értékkel rendelkező, profilodba vágó weboldalt, és megkeresed őket azzal, hogy szívesen közzétennél náluk az egyik cikket. Ebben elhelyezed a megfelelő horgonyszövegre a számodra fontos linked. Ehhez hasonló az online PR is. Ez abban különbözik, hogy itt egy adott hírről készítesz sajtóanyagot, amit körbeküldesz különböző online platformoknak. Ebben az esetben a linked a fókusz kulcsszóra vagy a brand nevedre is kerülhet. Linkbeillesztés során pedig egy már meglévő cikkbe tudod elhelyezni a hivatkozásodat.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo