Milyen linkeket nem érdemes építeni?
A linkfarmok olyan mesterségesen létrehozott oldalak, amelyek célja, hogy a Google számára linkhálózatot biztosítsanak. Bár ezekhez olcsón hozzá lehet jutni, de a Google ezeket hamar kiszúrja, és hátrébb is sorolhatja a emiatt az oldaladat, sőt, akár ki is tilthatja.
Szintén nem megfelelő linképítési technika a privát bloghálózatok (PBN) használata, amiknek célja, hogy mesterségesen manipulálják a keresőben elért helyezéseket. A privát bloghálózatok rendszere hasonló a piramisjátékokhoz, rendszerint egymásra, illetve pár központi weboldalra linkelnek. A PBN oldalakra jellemzően nem érkeznek látogatók, az itt kihelyezett cikkeket nem olvassa senki. Linképítés során ezeket az oldalakat is kerüld el.
A Google számára fontosabb a minőség, mint a mennyiség, ezért csak jó hivatkozásokat használj a linképítés során!
Mire érdemes figyelni a linképítés mellett?
Ha igazán fel szeretnéd futtatni a weboldalad a Google oragnikus találati listáján, a keresőoptimalizálás mindhárom fő területére érdemes figyelned.
Nézzük a SEO szentháromságát:
- Technikai SEO. Ide a weboldalad technikai beállítása tartozik, amit a SEO szakértők mindig a Google legújabb algoritmus frissítéséhez igazítanak. Gyors betöltési sebesség biztosítása, mobilra optimalizált nézet tervezése, webhelytérkép feltöltése, SSL használat - ezek a teendők mind a részét képezik.
- On-page SEO. Itt a weboldaladon szereplő tartalmak, például a szövegek és a képek keresőoptimalizálása áll középpontban. Célja, hogy a Google minél könnyebben feltérképezze a tartalmaidat és vállalkozásod jellegét.
- Off-page SEO. Minden olyan SEO technikát ide sorolhatunk, ami a weboldaladon kívüli lehetőségek tárházát bővíti. Ilyen például a linkbeillesztés, a vendégblogolás, illetve az online PR is.
A másik a versenytársak elemzése, hiszen csakis akkor alakíthatsz ki működő SEO stratégiát, ha pontosan tudod, hogy mi zajlik a konkurencia háza táján. Ugyanis rengeteget tanulhatsz abból, ha megfigyeled, ők hogyan kerülnek fel például egy Google-rangsor elejére. Tanácsos feltérképezni az általuk használt kulcsszavakat és az oldalukra publikált tartalmakat. A backlinkek minőségének és mennyiségének ellenőrzésével pedig máris sokkal tisztábban láthatod a konkurenseid igazi erejét, és azt is, hogy várhatólag mekkora költségvetéssel kell számolnod, ha fel szeretnéd venni velük a versenyt.
Ezek mellett természetesen az is fontos, hogy a felhasználó elégedett legyen, ha már ellátogatott az oldaladra. Ezért érdemes igazán felhasználóbaráttá alakítani azt. Ma például elengedhetetlen, hogy egy oldal mobilbarát legyen, de a minőségi tartalomgyártásról sem szabad megfeledkezni.
Kiknek érdemes belevágni a keresőoptimalizálásba?
Gyakorlatilag nem létezik olyan vállalkozás, ami ne tudna profitálni a keresőoptimalizálásból. Hiszen ki ne akarná, hogy vállalkozása minél több embert érjen el? Azok számára tehát, akik növelni szeretnék az organikus forgalmukat, tökéletes választás a SEO. Ugyanez a helyzet azokkal is, akik csökkenteni szeretnék a reklámozással – például PPC-hirdetésekkel – járó költségeiket. A PPC hirdetésekkel ellentétben a SEO egy hosszútávú befektetés. Kulcsszóra optimalizált tartalommal és megfelelő SEO stratégia kialakításával akár évekkel később is rengeteg organikus látogató érkezhet az oldaladra. Ráadásul, ha a felhasználók fejével gondolkodsz, akkor beláthatod: sokkal szívesebben kattintasz egy organikusan megjelenő weboldalra, mint egy tolakodó reklámra. Ez még a vállalatod hitelességének is jót tesz!
Optimalizálj!
Elsőre talán bonyolultnak tűnhet a keresőoptimalizálás világa, ma már azonban elkerülhetetlen ahhoz, hogy felépíts egy sikeres online vállalkozást. Ehhez először érdemes konkurencia elemzést végezned, hogy könnyebben fel tudd velük venni a versenyt, majd alakítsd ki a saját SEO stratégiádat. Ahhoz, hogy a Google TOP találata közé kerülj, a keresőoptimalizálás mindhárom fő területére fordíts kellő figyelmet: az Off-Page SEO mellett foglalkozz On-Page optimalizálással és a Technikai SEO-val is.
Szesztay Péter vendégcikke