Linképítés: mi működik és mi nem 2022-ben?

A Google, mint a legtöbb amerikai startup egy garázsból indult útnak, hogy meghódítsa a világot. Napjainkra pedig a valaha volt legnépszerűbb keresőmotorrá vált. A kérdés a kezdetektől fogva az volt, hogyan lehet egy hatalmas adathalmazban megtalálni a releváns információkat. Ez végül egy keresőtechnológiai paradigmaváltásban valósult meg: egy új, algoritmusokra épülő rendszerben, ami univerzálisan hozzáférhető.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Milyen linkeket nem érdemes építeni? 

A linkfarmok olyan mesterségesen létrehozott oldalak, amelyek célja, hogy a Google számára linkhálózatot biztosítsanak. Bár ezekhez olcsón hozzá lehet jutni, de a Google ezeket hamar kiszúrja, és hátrébb is sorolhatja a emiatt az oldaladat, sőt, akár ki is tilthatja.

Szintén nem megfelelő linképítési technika a privát bloghálózatok (PBN) használata, amiknek célja, hogy mesterségesen manipulálják a keresőben elért helyezéseket. A privát bloghálózatok rendszere hasonló a piramisjátékokhoz, rendszerint egymásra, illetve pár központi weboldalra linkelnek. A PBN oldalakra jellemzően nem érkeznek látogatók, az itt kihelyezett cikkeket nem olvassa senki. Linképítés során ezeket az oldalakat is kerüld el.

A Google számára fontosabb a minőség, mint a mennyiség, ezért csak jó hivatkozásokat használj a linképítés során!

Mire érdemes figyelni a linképítés mellett?

Ha igazán fel szeretnéd futtatni a weboldalad a Google oragnikus találati listáján, a keresőoptimalizálás mindhárom fő területére érdemes figyelned.

Nézzük a SEO szentháromságát:

  1. Technikai SEO. Ide a weboldalad technikai beállítása tartozik, amit a SEO szakértők mindig a Google legújabb algoritmus frissítéséhez igazítanak. Gyors betöltési sebesség biztosítása, mobilra optimalizált nézet tervezése, webhelytérkép feltöltése, SSL használat - ezek a teendők mind a részét képezik.
  2. On-page SEO. Itt a weboldaladon szereplő tartalmak, például a szövegek és a képek keresőoptimalizálása áll középpontban. Célja, hogy a Google minél könnyebben feltérképezze a tartalmaidat és vállalkozásod jellegét.
  3. Off-page SEO. Minden olyan SEO technikát ide sorolhatunk, ami a weboldaladon kívüli lehetőségek tárházát bővíti. Ilyen például a linkbeillesztés, a vendégblogolás, illetve az online PR is.
Az egyik legklasszikusabb eszköz a kulcsszókutatás, amely alapján elkészül a tartalommarketing stratégia. Fontos azonban odafigyelni a megfelelő keresési mennyiségű kulcsszavak kiválasztására, hiszen hiába releváns egy-egy kulcsszó egy vállalkozás számára, ha szinte alig keresnek rá a felhasználók.

A másik a versenytársak elemzése, hiszen csakis akkor alakíthatsz ki működő SEO stratégiát, ha pontosan tudod, hogy mi zajlik a konkurencia háza táján. Ugyanis rengeteget tanulhatsz abból, ha megfigyeled, ők hogyan kerülnek fel például egy Google-rangsor elejére. Tanácsos feltérképezni az általuk használt kulcsszavakat és az oldalukra publikált tartalmakat. A backlinkek minőségének és mennyiségének ellenőrzésével pedig máris sokkal tisztábban láthatod a konkurenseid igazi erejét, és azt is, hogy várhatólag mekkora költségvetéssel kell számolnod, ha fel szeretnéd venni velük a versenyt.

Ezek mellett természetesen az is fontos, hogy a felhasználó elégedett legyen, ha már ellátogatott az oldaladra. Ezért érdemes igazán felhasználóbaráttá alakítani azt. Ma például elengedhetetlen, hogy egy oldal mobilbarát legyen, de a minőségi tartalomgyártásról sem szabad megfeledkezni.

Kiknek érdemes belevágni a keresőoptimalizálásba? 

Gyakorlatilag nem létezik olyan vállalkozás, ami ne tudna profitálni a keresőoptimalizálásból. Hiszen ki ne akarná, hogy vállalkozása minél több embert érjen el? Azok számára tehát, akik növelni szeretnék az organikus forgalmukat, tökéletes választás a SEO. Ugyanez a helyzet azokkal is, akik csökkenteni szeretnék a reklámozással – például PPC-hirdetésekkel – járó költségeiket. A PPC hirdetésekkel ellentétben a SEO egy hosszútávú befektetés. Kulcsszóra optimalizált tartalommal és megfelelő SEO stratégia kialakításával akár évekkel később is rengeteg organikus látogató érkezhet az oldaladra. Ráadásul, ha a felhasználók fejével gondolkodsz, akkor beláthatod: sokkal szívesebben kattintasz egy organikusan megjelenő weboldalra, mint egy tolakodó reklámra. Ez még a vállalatod hitelességének is jót tesz!

Optimalizálj!

Elsőre talán bonyolultnak tűnhet a keresőoptimalizálás világa, ma már azonban elkerülhetetlen ahhoz, hogy felépíts egy sikeres online vállalkozást. Ehhez először érdemes konkurencia elemzést végezned, hogy könnyebben fel tudd velük venni a versenyt, majd alakítsd ki a saját SEO stratégiádat. Ahhoz, hogy a Google TOP találata közé kerülj, a keresőoptimalizálás mindhárom fő területére fordíts kellő figyelmet: az Off-Page SEO mellett foglalkozz On-Page optimalizálással és a Technikai SEO-val is.

Szesztay Péter vendégcikke

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo