A magyarok 83 százaléka idén nyáron biztosan nézni fogja a labdarúgó Európa Bajnokság mérkőzéseit. A kutatásban résztvevő szurkolók táborát 2:1 arányban a férfiak fogják erősíteni. A közvetített mérkőzéseket a szurkolók többnyire az otthonukból, TV készülékről követik majd. A drukkerek 64%-a már most is rendelkezik HD képességű televízióval, de 30%-uknak még nincs HD csatornákat tartalmazó előfizetése. A HD készülékkel rendelkezők közel 10%-a nem rendelkezik HD csatornával. Ők kimondottan az EB egy hónapos időtartama miatt sem tervezik a meglévő előfizetésüket módosítani vagy a jelenlegi szolgáltatójukat leváltani – derült ki az Árukereső.hu felméréséből. Ha valaki olyan szerencsés, hogy élőben követhet majd meccseket, itt talál néhány biztonsági tippet az utazáshoz.
A kitöltők 17%-a jelezte, hogy kifejezetten az EB miatt tervez új TV készüléket beszerezni. A vásárlási szándékot erősíti az EB-hez köthető promóciós ajánlatok várható dömpingje, emellett az egy hónapon át tartó bajnokság jó indok arra is, hogy a régi, esetleg már rosszabb minőségű készüléküket újra cseréljék le a szurkolók.
Az Európa Bajnokság tehát láthatóan jó indok új műszaki cikk beszerzésére, azonban a finanszírozást legalább minden 4. vásárlást tervező szurkoló előreláthatóan nem tudja majd teljes egészében saját forrásból kifizetni. A műszaki cikkek beszerzését tervezők 11%-a várhatóan tejes egészében áruhitelből fogja finanszírozni a vásárlást, míg 15%-uk meglévő forrásait egészíti ki ezzel a megoldással.
Sokan be sem mennek a boltba
Az EB hatására a 2. negyedévben várhatóan jelentősen megugrik a műszaki cikkek internetes rendelése. Éves szinten azonban ez nem jelenti azt, hogy nagyságrendileg több TV-t vásárolnak majd interneten, sokkal inkább az éves beszerzések időbeli eltolása, azaz az EB előtti/alatti időszakra vonatkozó átcsoportosítása lesz jellemző.
A kifejezetten az EB miatt vásárlást tervező válaszadók 60%-a webáruházban tervezi beszerezni a kiválasztott műszaki cikkeket. Azonban míg a webes vásárlók mindössze 40%-a tájékozódik a vásárlás előtt hagyományos boltban, addig a várhatóan hagyományos boltban vásárlók közel 80%-a tájékozódik majd az internetről vásárlás előtt.