Nagyot lehet szakítani a foci EB-n

Az Európa Bajnokság körüli szurkolói láz pozitívan hat a műszaki cikkek online értékesítésének alakulására, egyben növeli az ár-összehasonlító oldalak forgalmát is – derül ki az Árukereső.hu májusban készített kutatásának eredményeiből.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

A magyarok 83 százaléka idén nyáron biztosan nézni fogja a labdarúgó Európa Bajnokság mérkőzéseit. A kutatásban résztvevő szurkolók táborát 2:1 arányban a férfiak fogják erősíteni. A közvetített mérkőzéseket a szurkolók többnyire az otthonukból, TV készülékről követik majd. A drukkerek 64%-a már most is rendelkezik HD képességű televízióval, de 30%-uknak még nincs HD csatornákat tartalmazó előfizetése. A HD készülékkel rendelkezők közel 10%-a nem rendelkezik HD csatornával. Ők kimondottan az EB egy hónapos időtartama miatt sem tervezik a meglévő előfizetésüket módosítani vagy a jelenlegi szolgáltatójukat leváltani – derült ki az Árukereső.hu felméréséből. Ha valaki olyan szerencsés, hogy élőben követhet majd meccseket, itt talál néhány biztonsági tippet az utazáshoz.

Pénzelné ön is a focistákat?
Miért érdemes egy kisvállalkozásnak a szponzoráció felé nyitni? Milyen buktatókkal találkozunk, illetve ezeket hogyan kerülhetjük el? Ennek próbáltunk utánajárni.
Az EB meghozza a vásárlási kedvet – a tévéhez

A kitöltők 17%-a jelezte, hogy kifejezetten az EB miatt tervez új TV készüléket beszerezni. A vásárlási szándékot erősíti az EB-hez köthető promóciós ajánlatok várható dömpingje, emellett az egy hónapon át tartó bajnokság jó indok arra is, hogy a régi, esetleg már rosszabb minőségű készüléküket újra cseréljék le a szurkolók.

A jelenség nem újkeletű: a 2013-as világbajnokság olyan volt a magyar online kereskedőknek, mint egy második karácsonyi szezon.

Az Európa Bajnokság tehát láthatóan jó indok új műszaki cikk beszerzésére, azonban a finanszírozást legalább minden 4. vásárlást tervező szurkoló előreláthatóan nem tudja majd teljes egészében saját forrásból kifizetni. A műszaki cikkek beszerzését tervezők 11%-a várhatóan tejes egészében áruhitelből fogja finanszírozni a vásárlást, míg 15%-uk meglévő forrásait egészíti ki ezzel a megoldással.

Sokan be sem mennek a boltba

Az EB hatására a 2. negyedévben várhatóan jelentősen megugrik a műszaki cikkek internetes rendelése. Éves szinten azonban ez nem jelenti azt, hogy nagyságrendileg több TV-t vásárolnak majd interneten, sokkal inkább az éves beszerzések időbeli eltolása, azaz az EB előtti/alatti időszakra vonatkozó átcsoportosítása lesz jellemző.

A kifejezetten az EB miatt vásárlást tervező válaszadók 60%-a webáruházban tervezi beszerezni a kiválasztott műszaki cikkeket. Azonban míg a webes vásárlók mindössze 40%-a tájékozódik a vásárlás előtt hagyományos boltban, addig a várhatóan hagyományos boltban vásárlók közel 80%-a tájékozódik majd az internetről vásárlás előtt.

Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek
Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

Véleményvezér

A Tisza párt nyerte a számháborút

A Tisza párt nyerte a számháborút 

Ki fizeti a masírozókat?
Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett

Provokatív légtérsértést követtek el az oroszok Litvánia felett 

Súlyos orosz légtérsértés történt Litvánia felett.
Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője

Orbán Viktor barátjához menekült Magyarország egyik legkeresettebb, körözött bűnözője 

Nagy kérdés, miként sikerülhetett elmenekülnie a magyar maffiafőnöknek?
Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo