Az e-kereskedelem egyre szélesebb rétegeket képes elérni, melynek eredményeképp a fogyasztói szokások is folyamatos változás alatt állnak. Ezt felismervén a GKI Digital szakértői az Árukereső.hu-val folytatott részletes kutatás keretében 6, egymástól jól elkülöníthető online vásárlói típust azonosítottak. A csoportok közül hazánkban a rutinos vásárlói profil a legmeghatározóbb, míg az új és alkalmi belépők súlya mindössze 25 százalékot tesz ki együttesen.
Kínálati oldalon a fogyasztói szokások változásával az elérhető logisztikai, fizetési megoldások szerepe egyre nagyobb hangsúlyt kap a jövőben, miközben a marketingeszközök alkalmazására is kiemelt figyelmet fordítanak a hazai e-kereskedők. Fizetés tekintetében a vásárlók döntő többsége még mindig a készpénz alapú, utánvétes átvételt részesíti előnyben. Az online fizetési megoldások használata még kevésbé elterjedt a hazai internetes vásárlók körében, azonban e megoldások szerepe és fontossága a jövőre nézve rendkívül meghatározó.
A napi ritmusunk szerint vásárolunk
A napon belüli online rendelések leadására csak kismértékben van hatással az ügyfélszolgálat elérhetősége, sokkal inkább a napi teendőinkez igazodva szeretünk vásárolni. A webáruházakban leadott rendelések száma jellemzően reggel 8 és 10 óra, valamint 18 és 20 óra közötti időszakban csúcsosodik ki.