Webshopok cikkek


Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet

Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet 

Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.
Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért

Egye élesebb a harc a digitális vásárlókért 

2015 első félévében 16 százalékkal bővült az online kiskereskedelmi piac – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből. A webáruházak között egyre élesebb a verseny a vásárlókért, így minden online marketingeszközt bevetnek. A vasárnapi zárvatartás jól jött a webshopoknak.
Webáruház nélkül is lehet harapni a netes tortából

Webáruház nélkül is lehet harapni a netes tortából 

Hiába van egy jó termékünk vagy szolgáltatásunk, ha azt a nem megfelelő módon áruljuk a neten, könnyen kudarcba fulladhat kísérletünk. Nem egyszerű a helyzete annak, aki online értékesítene, de nem webáruházra van szüksége: vagy létrehoz egy egyszerű értékesítő oldalt egy megrendelő űrlappal, és nem ad lehetőséget az online fizetésre (amivel a saját életét is nehezíti), vagy beüzemel egy webáruházat az értékesítő oldal mögé, amivel egy nyögvenyelősebb rendelési folyamatot indít be.
Kik uralják a magyar netpiacot?

Kik uralják a magyar netpiacot? 

A hazai webshopok a magyar megrendelések 88 százalékát viszik el, míg a külföldi online áruházak a maradék 12 százalékon osztoznak – derül ki a GFK felméréséből. A hazai online vásárlók külföldi kedvence az eBay, az Alibaba, a booking.com és az Amazon.com.
Az online piacterek öt végzetes buktatója

Az online piacterek öt végzetes buktatója 

Mitől mehet csődbe egy webáruház? Szakértő partnerünk segítségével összefoglaltuk azokat a legfőbb hibákat, melyek bármilyen webáruházat sikertelenségre ítélhetnek függetlenül attól, hogy éppen milyen termékeket kínálnak a látogatóik számára.
Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem

Tényleg robbanás előtt az e-kereskedelem 

Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.
A piperék és a vitaminok húzzák az online piacot

A piperék és a vitaminok húzzák az online piacot 

A napi fogyasztási cikkek online piacán továbbra is a piperék és kozmetikumok, valamint a gyógyszerek, vitaminok, étrend-kiegészítők a két húzókategória – derült ki a KutatóCentrum E-Shopping FMCG Reportjából. Emellett az utóbbi évben jelentősen megnőtt a bio- és friss élelmiszerek, valamint az italáruk online beszerzése.

A karácsony viszi a hátán az online kereskedelmet 

Az online kiskereskedelem hat legnagyobb szektora 2014 folyamán több mint 150 milliárd forintos forgalmat ért el, ezzel mintegy 6 százalékos súlyt szerezve saját teljes kiskereskedelmi forgalmukon belül.
Mi vár ránk az idén az online világban - a legfontosabb trendek

Mi vár ránk az idén az online világban - a legfontosabb trendek 

Folytatódik az okostelefonok diadalmenete, főleg fizetni fogunk velük sokat, de még nem váltják fel a hagyományos pénztárcákat. A fejlesztők mindinkább a vállalatok igényeit igyekeznek majd kielégíteni, a fókusz így nem a fogyasztókra koncentrál majd.
A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók

A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók 

A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.

A vásárlók bizalmára kell rágyúrniuk a cégeknek 

Egyre nyitottabbak a fogyasztók az online vásárlások és a digitális kapcsolatfelvétel iránt, a megvalósuló tranzakciók számában ez azonban egyelőre csak korlátozottan jelenik meg. A vásárlói elvárásokat nem minden esetben elégíti ki a kereskedői gyakorlat, ezért a fogyasztói bizalom erősítése komoly potenciált jelent az internetes üzleteknek.

Napi ajánlat: 16 milliárd lett, maradhat? 

2014-ben mintegy bruttó 16,5 milliárd forintra duzzadt az online napi ajánlatok összesített forgalma Magyarországon. A már nem elhanyagolható méretű piac a bónuszos/kuponos oldalakat, a kedvezményes szállásértékesítésre szakosodott szereplőket és a vásárlói klubokat tömöríti.

Már a játékpiacot is elérte az online forradalom 

Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.

A "boltélményt" keresik a vásárlók 

A vásárlók 79 százaléka még mindig boltban vásárol termékeket, az üzletek tehát nem vesztettek népszerűségükből az online kereskedelem terjedése miatt. A vásárlók társas tevékenységként tekintenek a vásárlásra, és a legtöbb vásárló még mindig szereti látni, érezni és lehetőség szerint azonnal megvenni az árucikket.

A webshopok nyerhetnek a vasárnapi zárvatartással 

Az idei évben is jelentős növekedést könyvelhetnek el az online kereskedők, a forgalom az év végéig várhatóan a 266 milliárd forintot is meghaladja majd. A webshopok lehetnek egyébként a vasárnapi zárvatartás nyertesei is.

Webshopok: aki lemaradt, az kimaradt 

A kereskedők többsége szerint az elmúlt 3 évet figyelembe véve, eddig idén nőtt legnagyobb mértékben az új szereplők száma, de ezek sok esetben még egy évet sem élnek túl a piacon. De még hátravan a karácsonyi roham.

A tablet az egyenjogúság új szimbóluma? 

Az e-kereskedelem nemzetközi szereplői egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy végre virtuális üzleteikbe is becsábítsák a női vásárlókat. Egy friss felmérés rámutat, hogy milyen különbségeket fedezhetünk fel a két nem online vásárlási szokásai között, és mit tehetünk, hogy elnyerjük a hölgyek kegyeit.

Ez még nem forradalom 

Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.

Újraellenőrzik a webshopokat 

Átalakul a Vedd a neten! Webshop-minősítő rendszer. Ezentúl csak harmadannyi kérdésre kell válaszolniuk a kereskedőknek, és nagyobb szerepet kap az önellenőrzés is. A jogszabályi változások miatt mindenkit újra ellenőriznek.

Hatékony hirdetést akar? Irány a mobil! 

A hagyományos kiskereskedelemmel szemben egyre inkább feljövőben van az online kereskedelem, egyre bizakodóbbak a webshopok. A legjobb konverziót a mobilhirdetések hozzák, mégis ezen hirdetnek a legkevesebben.

Magyar webshopok: irány a külföldi piac! 

Nem szabad alábecsülni a nemzetközi értékesítésben rejlő lehetőségek mértékét. 2014 első félévében 21 százalékkal növekedett a Magyarországra érkező PayPal fizetések volumene az elmúlt év azonos időszakához képest.

Jól ment a webshopoknak 

A magyarországi webáruházak 69 százaléka növelte forgalmát 2013-ban, közülük minden harmadiknak több mint 50 százalékkal nőtt az árbevétele, és csak 7 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről.

Megvan az év legjobb online kereskedője! 

A SZEK.org, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ), valamint a kirowski Isobar által nyolcadik alkalommal megrendezett „Az Év Internetes Kereskedője Díj” 2014 évi nyertese az eOptika.hu online áruház.

Sokba kerülhet a késés a webshopoknak 

Már csak két hónap van hátra a webáruházak általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) átírására, ezzel azonban még nincs letudva a tulajdonosok előtt álló feladat. Súlyos bírságokra számíthat az, aki nem tesz eleget a változó előírásoknak.

A legjobb webshopot keresik! 

Az idén már nyolcadik alkalommal rendezik meg az Év Internetes Kereskedője Díj pályázatot. A díj közönségszavazással indul április 1–15. között. A díj ünnepélyes kihirdetésére és átadására 2014. május 22-én a XI. E-Kereskedelem Konferencián kerül sor.

Akár Kínáig is elmegyünk, ha olcsóbb 

A globalizáció aranykora: egy kattintás, és Kínából vagy az Egyesült Államokból rendeljük meg az árut, ha ott olcsóbb, mint itthon. Ez nem a távoli jövő: tavaly a magyarok harmada vásárolt így külföldről.

Betelt az internet? 

Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!

Van egy dolog, amiben rosszabbak a webáruházak 

Az internetes üzletek, technológiai vállalkozások számos előnyét sorolhatjuk – különösen a hatékonyság és az innováció tekintetében – a hagyományos világban működő versenytársakkal szemben. De van egy pont, amelyben komoly lemaradással küzdenek, és ez a „közösség ereje”, a social proof.

Szek.org: ki a piacról az adócsaló webshopokkal! 

Kiebrudalnák a magyar online kereskedelmi piacról azokat a webshopokat, amelyek a külföldi, előnyösebb áfakulcsot kihasználva tisztességtelen árelőnyre tesznek szert a magyar piacon.

Karácsonykor nagyot szakíthatnak a webshopok 

Az online üzletekben is megkezdődött az ünnepek előtti nagy hajrá: az Egyesült Államokban a karácsonyi bevásárlást megnyitó hálaadás és „fekete péntek” alkalmával az internetes vásárlások csaknem 3 milliárd dollárt tettek ki, hazánkban pedig 46 milliárd forintos forgalmat jósolnak a szakértők decemberre.

Így versenyezhetnek a kiskereskedők a webáruházakkal 

A webáruházak folyamatosan bővülő választékának ellensúlyozására a kiskereskedőknek nagy gondot kell fordítaniuk a személyes vásárlás előnyeinek kihangsúlyozására, és hogy meggyőzzék a fogyasztókat a hagyományos csatornák használatának egyedülállóságáról.

A butikláz végét jelenthetik a webáruházak 

Egy holland kutatás szerint rövid időn belül a kiskereskedelmi egységek negyede eltűnhet az online kereskedelem hatására. Angliában háromszázezer munkahely megszűnésével számolnak. Nem csak vásárlási szokásainkat, de városközpontjainkat is átalakíthatják a webáruházak.

A webshopok voltak augusztus nagy nyertesei 

A korábban kiadott gyorsbecslésnél valamivel lassabban, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom augusztusban. A hónap nagy nyertesei a csomagküldő szolgálatok és a webshopok voltak

Vásárolj, mert tudom, hol laksz! 

Nehéz megjósolni az e-kereskedelem fejlődési irányát, de az biztos, hogy a vevő hatalma egyre nagyobb lesz, ám a webshopoknak is lehetősége lesz arra, hogy „utánanyúljanak” a fogyasztóknak.

Csalómágnesként működnek a webáruházak 

Egyre népszerűbb az online kereskedelem, és szakértők szerint az elkövetkezendő években további növekedés várható. Mégis a kis- és középvállalkozások csupán egyhatoda rendelkezik jelenleg webshoppal.

Szigorúbb szabályok várnak a webáruházakra 

Változnak a távkereskedelem jogszabályai, decembertől szigorúbb szabályozás vár a webáruház-üzemeltetőkre, többek között a vevő 14 napig állhat el a szerződéstől és jóvá kell hagynia az ellenértéket is.

Öt tévhit a webáruházakról 

Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!

Hiába tűnnek hasznosnak a vásárlói értékelések, jelentős részük hamis!  

A legnagyobb online piactér, az Amazon portálján a vásárlói értékelések csaknem egyharmada hamis, de nem jobb a helyzet a konkurenseknél sem. Vagyis ezek a vélemények igen hasznosnak tűnnek, csak éppen nem feltétlenül szabad hitelt adni nekik.

Ne fizessen rá az online vásárlásra! 

Pénzt és időt spórolhatunk meg azzal, ha az online apróhirdetések között böngészve vásárolunk, de néhány aranyszabályt érdemes fejben tartani, hogy a megkötött üzlettel mindenki elégedett legyen. Eláruljuk, mire kell mindenképpen figyelnünk, ha az interneten szerezzük be az óhajtott tárgyakat, szolgáltatásokat.

Szeretünk online vásárolni 

Négyből három internetet használó magyar felnőtt vásárolt már a világhálón – derül ki a GfK Hungária Digital Connected Consumer tanulmányának aktuális adataiból. A magyar online vásárló főként telekommunikációs eszközt és kiegészítőket, biztosítást, könyvet, üdülést rendel valamely webshopban, és leggyakrabban bankkártyaadatainak a megadásával egyenlíti ki a számlát.

Fellendülőben a netes kereskedelem 

Jól szerepelnek a netes kereskedők, egyre jobban és pontosabban fizetnek, valamint csökkent a bedőlési arányuk is. Az elmúlt hónapokban több, a piacon meghatározó kiskereskedelmi lánc indította el online áruházát, és várhatóan lesznek követőik.

Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban 

Tavaly a kanapé, az idei első negyedévben a netbook volt a legkeresettebb termék az online plázában, de hihetetlenül népszerű a gyerekülés is, a kipufogó pedig már-már örök klasszikusnak számít.

Figyelem webshopok, a hatóság fél szeme rajtatok lesz 

A kereskedelmi trendek változásainak megfelelve 2013. április 1-jétől a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonság Hivatal (NÉBIH) fokozottan ellenőrzi az internetes kereskedelem résztvevőit. A hatóság szakemberei többek között kiemelt figyelmet fordítanak az áruk eredetére, de ellenőrzik majd a webáruházak árutárolását, kiszállítási tevékenységét is.

Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt 

Az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.

Karácsony: vásárlási láz az interneten 

Karácsonyi vásárlási láz uralkodik az interneten, az éves eladások mintegy 40 százalékát ilyenkor realizálják az e-kereskedők – derül ki az eNET–Telekom Jelentés az internetgazdaságról című kutatásának összegzéséből.

Bármilyen karácsonyi ajándéknak örülünk? 

A magyar vásárlók közel egynegyede csak ritkán, vagy soha nem olyan ajándékot kap, amit igazán szeretne. A kutatás második szakaszában megkérdezett internetes vásárlók szerint a zokni már annyira unalmas, hogy a legextrémebb ajándéktárgyak között is szerepel. Az interneten vásárlók dolgát ugyanakkor megkönnyíti, hogy tudatosan és személyre szabottan kereshetnek tippeket, miközben nem csak az árat, de a sorban állást és cipekedést is megspórolhatják.

Még hagyományos vásárlás előtt is online tájékozódunk 

Az áruházak kínálata mellett a bútorok és a játékok érdeklik a magyar vásárlókat. A fogyasztók egyre nagyobb része előzetesen tájékozódik íz árakról az interneten, az okostelefonok terjedésével ez a trend csak erősödhet.

Már a fürdőkádat is online vesszük 

Amíg korábban elsősorban könyvek, CD-k, esetleg játékok vásárlására használták a felhasználók a web-shopokat, addig ezek mellett ma már több ezer laptop, televízió, vagy éppen női cipő kel el az interneten.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo