Négyszázmilliárd forint ment el hamisítványokra az ünnepek alatt

Az ünnepi szezonban akár kétmilliárd dollárt is költhettek hamis termékekre a vásárlók az amerikai fogyasztóvédelmi szervezet, a Consumer Fraud Center becslése szerint. A szakértők szerint gazdasági motivációk magyarázzák a nagy volumenű értékesítést.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A gazdasági válság hatásai, valamint az Egyesült Államokat fenyegető gazdasági szakadék (fiscal cliff) miatt nagyszámú vásárló kényszerült spórolási lehetőséget keresni, hogy a karácsonyi és ünnepi kiadásokat a lehető legolcsóbban bonyolíthassa. A kedvezmények után kutató online vásárlók azonban nagy arányban estek áldozatul a csalóknak: a Consumer Fraud Center becslése szerint november és december folyamán mintegy 2 milliárd dollárt – azaz mintegy 400 milliárd forintot -  költhettek hamis termékekre az online vásárlók - közölte a Hamisítás Elleni Nemzeti Testület.

A fogyasztóvédők szerint a hamisítók főleg ruhaneműket és ruházati kiegészítőket, gyógyszereket, játékokat, kozmetikumokat, kalóz CD-ket és DVD-ket, valamint videojátékokat értékesíthettek nagy számban a karácsonyt megelőző két hónapban.

A Consumer Fraud Centert idéző ILSTV.com portál kiemeli, a tavalyi év végén jelentősen, 16 százalékkal nőtt az online értékesítések teljes piaci értéke, a legális növekedési trendeket pedig az illegális szektor is követte. A hamisítók a tapasztalatok szerint gyorsan igazodtak az online piac igényeihez, és könnyen kihasználják a nagyobb digitális piacok, mint például az Amazon biztonsági réseit ahhoz, hogy termékeiket a hitelesség látszata mellett értékesíthessék.

A fogyasztóvédők más kalózkodás és hamisítás elleni szervezetekkel, így az International Anticounterfeiting Coalition szakértőivel együtt folyamatosan monitorozzák a hamisítvány értékesítési trendeket. A szakértők kalkulációi szerint a 2000-es évre becsült 1,85 százalékos piaci arányról a 2012-es évre 5 százalékra nőtt a hamisítványok értékesítésének globális piaci aránya, ami azt jelenti, hogy a hamisítási ipar immár mintegy 600 milliárd dolláros forgalmat generál.

Keményebben lépne fel a hamisítások ellen a márkaszövetség

Nyolc jó tanács internetes vásárláshoz
A G Data vírusirtógyártó friss felmérése szerint akár 2,5 millió magyar vásárolhat idén karácsonykor az interneten keresztül. Közöttük több mint félmillióan vannak azok, akik kipróbálhatnak új, még ismeretlen boltokat is. A cég arra figyelmeztet, hogy érdemes betartani a biztonságos online vásárlás szabályait. A felmérés eredményei szerint idén karácsonykor 720 ezer magyar internetező biztosan rendel majd ajándékot valamelyik webáruházból, de az online vásárlók száma akár a 2,5 milliót is meghaladhatja. Noha a legtöbben még mindig utánvéttel fogják kifizetni a megrendelt termékeket, már több mint hatszázezren vannak azok, akik a kártyás vásárlás mellett döntenek, ha ajándékot rendelnek.

A Magyar Márkaszövetség kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erőfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védő kereskedelmi szabályozást sürget, és folyamatos párbeszédet javasol a kormány számára. Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség főtitkára a márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselő érdekvédelmi szövetség csütörtökön, Budapesten tartott közgyűlésén a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bővüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvető élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebéből. A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentő hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A főtitkár véleménye szerint a szakma részéről működik az önszabályozás ezen a területen, ami elősegíti a felelős kommunikációt.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo