hirdetés

Ez még nem forradalom

Még mindig várat magára az e-kereskedelem igazi felfutása - legalábbis ez egy friss kutatás tanulsága. A fogyasztók túlnyomó többsége ugyanis még mindig csak alkalomszerűen, havonta egyszer-kétszer vásárol az interneten, mert szeretné élőben is megtapogatni a terméket.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

Kép: SXC

Leginkább csak tájékozódunk az interneten, és egyelőre ritkán vásárolunk, mert az e-kereskedelem robbanásszerű fejlődése úgy tűnik, még várat magára. A rendszeres, rutinszerű online vásárlás mindössze a megkérdezettek 7 százalékánál bevett gyakorlat, ami kétszázalékos növekedést jelent 2011-hez viszonyítva – derül ki Geometry Global átfogó kutatásából,. A felmérés célja, hogy feltárják a digitális csatornák szerepét a Vásárlási Döntési Utak™ mentén és azokat a mozgatórugókat, illetve korlátokat, amelyekre a márkatulajdonosok és a kereskedők hatással lehetnek az eladások növelése érdekében.

„Az online vásárlás sokak által megjósolt forradalma még nem következett be. Ennek számos oka van. Egyrészt, az emberek vásárlási döntéseiben még mindig fontos szerepet játszanak a bevásárló utcák és az ott zajló élet. Másrészt számos biztonsági, adatvédelmi és más típusú akadályt látnak a fogyasztók az online vásárlásban” – magyarázza Cesar Montes, a Geometry Global EMEA-ért felelős vezető stratégiai igazgatója. „Minden esetre a trend pozitív, az online csatornák iránt való érdeklődés egyre nő, amit jól mutat az is, hogy a rendszertelen (havi egy alkalommal való) vásárlások száma látványosan, 59 százalékról 89-ra ugrott az elmúlt három év során. Ráadásul egy-egy termékkategóriának kifejezetten ez a terepe” – tette hozzá Montes.

MEGLEPŐ, MI DÖNT A NETES VÁSÁRLÁSNÁL
Alapvetően átírja a fogyasztói szokásokat az internet: az ügyfelek ugyanis nemcsak tájékozódásra használják a már kiválasztott termékről, de ötleteket is innen merítenek a további vásárláshoz. De gondolta volna, hogy a a közösségi oldalakra erőltetett céges tartalmaknál jobban pörgeti a vásárlást egy katalógus?
Tartunk az adataink kiszivárgásától

Az egyik leggyakoribb visszatartó erő a biztonsági, adatvédelmi okokban keresendő, hiszen sokan még mindig nem érzik biztonságosnak a netes fizetést. Mindössze a megkérdezettek 26 százaléka nyilatkozta azt, hogy megéri számára kiadni személyes adatait cserében az e-kereskedelem által nyújtotta előnyökért. (A magyar webshopoknak pedig vannak gondjaik az adatvédelemmel.) A kutatásban részt vevők 69 százaléka elismeri, hogy az e-kereskedelem megkönnyíti az emberek életét és 67 százalék egyetért azzal az állítással, hogy a következő években az online vásárlás teret hódít és az összvásárlások jelentős részét teszi majd ki.

Élőben akarjuk látni a terméket

Másrészt az e-kereskedelem vártnál lassúbb fejlődése nagyban tulajdonítható annak, hogy a vásárlási döntésekben még mindig nagy szerepet játszanak a hagyományos üzletek. A válaszadók 88 százaléka elsősorban azért megy be egy boltba, hogy lássa „élőben” a terméket, 65 százalék pedig itt tájékozódik az árakról. Ugyanakkor egyre inkább jellemző a digitális eszközök használata a hagyományos boltokban is: tízből hatan használják a mobiljukat vagy tabletjüket, ha fizikailag belépnek egy üzletbe. Árakat hasonlítanak össze, véleményeket olvasnak, lefotózzák az adott terméket, vagy éppen leellenőrzik, hogy online kedvezőbb áron be tudnák-e azt szerezni.

Nem akar barátkozni a márkával a fogyasztó

A tanulmány arra is rávilágított, hogy annak ellenére, hogy az elmúlt tíz évben a közösségi média mennyire átalakította internetezési szokásainkat, a felhasználók nem látják a márkákhoz való kapcsolódás előnyeit ezen a platformon. A válaszadók 40 százaléka semmilyen késztetést nem érez, hogy márkákkal „barátkozzon”a világhálón. Legtöbben csak akkor értékelnék egy-egy márka „közeledését”, ha valamilyen hasznuk, előnyük származna a branddel való „barátságból”. (Ehhez adunk tippeket, hogyan lehet a márkánk a fogyasztó "legjobb barátja.") Azonban a vásárlók 70 százaléka üdvözölné a geolokációs alapon mobiljukra érkező ajánlatokat vagy kuponokat.

8 FILLÉRES MARKETINGFOGÁS KEZDŐ VÁLLALKOZÁSOKNAK
Egy induló vállalkozásnak nincs pénze százezreket áldozni marketingre, bannerekre, óriásplakátokra. Marketingre viszont igenis szüksége van, hogy minél többen megismerjék.  Nyolc hasznos, ám ingyenes marketingfogás Wolf Gábortól.
hirdetés

Véleményvezér

Ilyet még nem látott a világ

Ilyet még nem látott a világ 

Cseh vonaton első osztályon feleannyiért kétszer annyit kapsz, mint a magyar vonat másodosztályán. Ez igen.
Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha

Ilyen se volt még, a vadhús olcsóbb, mint a marha 

Folyamatosan produkálja a magyar gazdaság a meghökkentő eseményeket, miközben a kormány szerint munkájuk egyszerűen hibátlan.
Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget

Szijjártó Péter nagyon örül az oroszbarát Fico győzelmének, a szlovákiai magyar szövetség bukására egy szót nem veszteget 

A Kuciak-gyilkosságot követő 2018-as bukása után Robert Fico nagyobb orosz barátságot és kemény EU-ellenességet hirdetett.
9 milliárd forintnál tart a sámándob

9 milliárd forintnál tart a sámándob 

A 2015-ös milánói világkiállításra készült Sámándob-pavilon építésére a kormány 2,3 milliárd forintot adott, majd közel 2 milliárd forintot szavazott meg programokra, hogy mindez kiegészüljön egy további 900 milliós pótköltségvetéssel. Most újabb 4 milliárd forintnál tartunk.
Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo