hirdetés

Jól ment a webshopoknak

A magyarországi webáruházak 69 százaléka növelte forgalmát 2013-ban, közülük minden harmadiknak több mint 50 százalékkal nőtt az árbevétele, és csak 7 százalékuk számolt be a forgalom csökkenéséről.

Van kiút az értékválságból? Megállítható az akkugyárak terjedése itthon?
Van még jövőnk az EU-ban?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Donáth Annával, a Momentum EP-képviselőjével - vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2023. október 4. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

hirdetés

A többség profitált az internetes kereskedelem terjedéséből - Kép: SXC

Az interneten legjobban értékesíthető termékek listáján az első öt helyen a könyvek, a mobileszközök és kiegészítőik, a háztartási és vegyi áruk, a játékok, valamint a kozmetikai termékek állnak. Egy vásárlás alkalmával átlagosan 22 ezer forintot költ el egy vásárló, és ez az érték 3 ezer forinttal nőtt az egy évvel korábbihoz képest. Száz látogatóból továbbra is átlagosan egy vásárol a webáruházakban - derül ki a Webshop-Experts Kft. felméréséből. (Az e-kereskedelem tavalyi forgalma meghaladta a 270 milliárd forintot.)

A legelterjedtebb fizetési mód Magyarországon továbbra is az utánvét, a webáruházak 86 százalékánál lehet így fizetni, de már közel egyharmaduk bankkártyás fizetést is biztosít. A mobil-fizetési megoldás csupán az internetes áruházak 2 százalékánál lehetséges.

A szállítási módok közül a házhozszállítás az áruházak 85 százalékánál, a személyes átvételi lehetőség 71 százalékuknál vehető igénybe. Egyre népszerűbbek a Posta Pont és a Pick Pack Pont átvevőhelyek is, ez a lehetőség a webáruházak 22 százalékánál választható.

A webáruházak 47 százalékának valamelyik bérelhető webáruház rendszer biztosítja az alapját, 22 százalékuk használ egyedi fejlesztésű áruházat, 19 százalékuk pedig valamelyik nyílt forráskódú rendszerre építette fel webáruházát.

A kutatás szerint a webáruházak csupán 29 százaléka rendelkezik mobileszközökre optimalizált megjelenéssel, azonban a válaszadók 56 százaléka az idén már pótolni tervezi e hiányosságát. A webáruházak 91 százaléka kizárólag Magyarországon értékesít, és háromnegyedüknél mindössze egy fő foglalkozik a webáruház-specifikus tennivalókkal.

Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet.
hirdetés

Véleményvezér

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból

Az osztrák vasutasoknak elegük lett magyar kollégáikból 

Tényleg egészen elképesztő, hogy a magyar vasút mennyire képtelen megfelelni a kor elvárásainak.
A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye

A magyar élelmiszer-infláció fele az állami adóemelések eredménye 

Érdekes az állami kommunikáció. Miközben folyamatosan az infláció elleni harc hőseként mutatja magát be a kormány az élelmiszer áremelkedés felét a kabinet generálta.
Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban

Szijjártó Péternek szerepelnie kellene a Kőgazdag Fiatalok című reality showban 

Igazságtalan, hogy külügyminiszterünk nem kapott lehetőséget a legújabb, nézőszámot döntögető reality showban. Pont ugyanúgy él és gondolkodik, mint az ott szereplők.
A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak

A magyar kutatók is kárvallottjai ez egyetemi modellváltásnak 

A nyilvánosság előtt nagy hangsúlyt kapott, hogy az Európai Unió kizárta a hallgatóknak szóló Erasmus programból a modellváltó magyar egyetemeket. Kevesebben tudják, hogy a kutatók is bajba kerültek.
Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában

Tíz százalékra csökkent az orosz gáz szerepe Európában 

Orbán Viktor szerint nem jó, hogy Európa megszabadult az orosz energiahordozóktól. A miniszterelnök erről tegnap, napirend előtt az Országgyűlés őszi ülésszakának első napján beszélt.
Van ingyen ebéd

Van ingyen ebéd 

Szerencsések azok, akik a román határ mellett laknak. Kedvelt élelmiszereiket ugyanannál a multinál jóval olcsóbban kapják meg a szomszédoknál.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo