Így lovagoljuk meg a karácsonyi őrületet

Aki nem készíti fel megfelelően a webáruházát az ünnepi rohamra, az komoly bevételtől eshet el. A Webshop Experts szakértőinek segítségével most összeszedtünk három fontos tanácsot amivel Ön is meglovagolhatja az ünnepi vásárlási lázat.

Elmossa az árrésstopot a recesszió?
Mekkora sebeket ejt rajtunk Donald Trump vámháborúja?

Online Klasszis Klub élőben Jaksity Györggyel!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves közgazdászt!

2025. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az e-kereskedelemben a karácsonyt megelőző időszak kiemelten fontos, mivel ilyenkor az éves bevételének akár 40 százalékát is realizálhatja egy webáruház. A statisztikák szerint ebben az időszakban rendkívüli mértékben megnő mind a látogatók száma, mind a vásárlási hajlandóság. Így, aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, az komoly bevételektől eshet el – figyelmeztet szakértőnk, a Webshop Experts blogjának legfrissebb bejegyzése. Segítségükkel összeszedtünk három praktikus tanácsot a felkészüléshez a karácsonyi rohamra.

Használjuk ki a Black Friday körüli hírverést

Mikor kezdődik az ünnepi időszak? Itthon hagyományosan Advent első vasárnapját szokták az ünnepi szezon kezdetének tekinteni, míg a tengerentúlon az úgynevezett „Black Friday”-t, ami a hálaadást követő pénteket jelenti, idén november 27.

Ezen a napon (és jellemzően az azt követő hétvégén) kiemelkedő kedvezményekkel várják a vásárlókat a mind a hagyományos boltok, mind az e-kereskedők. Bár korábban is voltak kezdeményezések, a Black Friday igazán csak tavaly gyűrűzött be a hazai kereskedelembe, ráadásul rögtön kétszer is (az eDigital és a Shopline egy héttel korábban tartotta a „fekete napját”), és a legnagyobb hazai webáruházaknak kiemelkedő sikereket hozott. A tavalyi sikerből kiindulva idén is várhatóan nagy felhajtás lesz a „Black Friday” körül, a nagyobb kereskedők minden bizonnyal reklámkampányokkal készülnek a napra. Bár árakban nehéz versenyezni a nagyokkal, nekik is ajánlott megtartaniuk a maguk „fekete péntekét”, már csak azért is, mert a nagyok hírverése egyfajta ingyen reklámot jelent számukra.

Így valószínűleg a megszokottnál nagyobb látogatószámra számíthatunk ezen a napon, és ez egy kitűnő alkalom arra, hogy kedvezményeket adva (és a vásárláson elért profit egy részéről vagy akár egészéről való lemondással) olyan első vásárlókra tegyünk szert, akik reményeink szerint karácsony előtt még visszatérnek.

Ideje elkezdeni gyúrni a karácsonyra
Sokan meglepődtek a híren, hogy Angliában augusztus 4-én megnyílt az idei első karácsonyi vásár. Pedig a kereskedőknek időben fel kell készülniük az év egyik legfontosabb időszakára. Vajon a magyar cégek tudják ezt? Erre a kérdésre kereste a választ az RG Stúdió friss kutatása.
Tanuljunk a múltból

Elcsépelt közhely, de igaz: a jövőre úgy tudnunk a legjobban felkészülni, ha elemezzük a múltat. Használjuk a tavalyi számokat referenciaként, hogy megtudjuk a következőket:

  • milyen akciók és kedvezmények működtek tavaly,
  • mely kulcsszavaink konvertáltak jól,
  • melyek voltak a legsikeresebb termékeink,
  • mely napok és napszakok voltak a legforgalmasabbak,
  • mit csináltak a versenytársaink jól,
  • az oldalunkra érkezők milyen demográfiai adatokkal rendelkeztek,
  • hogyan viselkedtek a látogatók az oldalunkon,
  • mekkora értékben vásároltak,
  • hogyan léptek kapcsolatba velünk,
  • mi hozta őket a weboldalunkra,
  • milyen forrásból jöttek?
Az adatok több mindenben segítenek majd. Egyrészt, hogy megértsük korábbi kampányaink sikerét vagy kudarcát, és a jövőben sikeresebb kampányokat állítsunk be.
Többet eladni? Legyen verseny!
Az eladások felpörgetéséhez nem kell feltétlenül óriási marketingkampányokat indítani. Sokszor az is elég, ha megtaláljuk a legjobb módszert az értékesítők felpörgetésére. Erre a szakemberek szerint az egyik legjobb: a verseny.
Igazítsuk weboldalunk dizájnját az ünnephez

Nem kell teljes dizájn átalakítására gondolni, de számos apró változtatást tehetünk, amely nagyban megnövelheti webáruházunk konverzióját.

Visszaszámláló

Kihelyezhetünk egy számlátót a fejlécbe, ami mindig látható az ünnepi időszakban. Ez karácsony napjáig, vagy a még utolsó szállítás vállalási időpontig számlál vissza. Ezzel az egész oldalunkon felkeltjük a sürgősség érzetét, amely egy erős konverziónövelő pont lehet az oldalunkon, hiszen a látogatókat emlékeztetjük arra, hogy lassan abba kell hagyniuk a halogatást, és rendelniük kell.

Karácsonyi dekoráció

Az emberek imádják a karácsonyt. Érzékeltessük velük azt, hogy ünnep van. Nem kell túlzásba vinni, de az oldalra rátekintve látszódjon első pillantásra, hogy az év során vélhetően nem így nézett ki a webáruházunk, és itt már az ünnepekre vagyunk felkészülve. Például kissé átalakíthatjuk a logónkat, a hátteret, vagy a fejlécet, de ha igényünk van rá, akár az egész oldalunk témájának karácsonyi érzést adhatunk. Az ünnepi díszítés olyan üzenetet hordoz a vevők felé, hogy íme egy e-kereskedő, aki készül, és aki törődik a webáruházával, ez erősíti a látogató bizalmát. A karácsonyi dekoráció emellett megnöveli a látogatók vásárlási kedvét, felerősíti bennük a különleges alkalom érzését.

Fejlesszük a keresőnket

Optimalizáljuk a navigációt az oldalunkon. Ilyenkor a vásárlókat gyakran szorítja az idő, így a hatékonyság kulcsfontosságú. Ha a látogatók nem találják meg a navigációs pontokat egyszerűen, könnyen odébb állhatnak.

Egy kutatásban a vásárlók 85 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hagyott már el weboldalt a szegényes design miatt. 83 százalék pedig ugyanezt tette, ha a túl sok kattintást vett igénybe, hogy megtalálják a keresett terméket. Ne adjunk a vásárlóknak okot rá, hogy a konkurenciától vásároljanak.

További tippek itt olvashatók!

Három foglalkoztatási forma, amivel spórolhatunk a karácsonyi őrületben
A legtöbb cégnek nem éri meg egész évben foglalkoztatni azokat a munkavállalókat, akikre csak az év bizonyos időszakában van szüksége. Érdemes ezért olyan rugalmas foglalkoztatási formákon gondolkodnunk, amelyekkel törvényesen alkalmazhatunk csak egy szezonális időszakra egy dolgozót. Ezek közül sorolunk fel hármat.

Véleményvezér

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak

A statisztika azt mutatja, hogy mit sem érnek a kormányzati hatósági árak 

Árkorlátozás ide, vagy oda, azok mennek felfelé.
2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia

2,9 milliárd forintért árulja dubaji luxuslakását a volt jegybankelnök fia 

Szépen gazdagodott a Matolcsy gyerek.
A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak

A cseh kormánypártok Orbán Viktor rémével kampányolnak 

Orbán Viktort kifejezetten negatív színben tüntetik fel cseh plakátokon.
Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump

Kiderült miért vonta vissza vámjait Trump 

A közgazdászok pártállás nélkül visítanak.
180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja

180 fokot fordult Orbán Viktor és Donald Trump barátja 

A politikusok némelyike felülmúlja a szélkakasokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo