Mi vár ránk az idén az online világban - a legfontosabb trendek

Folytatódik az okostelefonok diadalmenete, főleg fizetni fogunk velük sokat, de még nem váltják fel a hagyományos pénztárcákat. A fejlesztők mindinkább a vállalatok igényeit igyekeznek majd kielégíteni, a fókusz így nem a fogyasztókra koncentrál majd.

Földbe áll a magyar gazdaság? Okozhat földrengést az amerikai elnökválasztás? Mire lesz elég a kormány akcióterve?
Online Klasszis Klub élőben Pogátsa Zoltánnal!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a közgazdász-szociológustól!

2024. október 31. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Fotolia

Az okostelefonnal végzett bolti tranzakciók száma 2015-ben világszinten több mint tízszeresére fog nőni, bár a „mobil pénztárca” egyelőre nem veszi át a hagyományos tárcák helyét. A korábbi iparági jóslatokkal szemben, amelyek arról szóltak, hogy az okostelefonok eladásai hamarosan holtpontra juthatnak, a Deloitte előrejelzése szerint 2015-ben a piac továbbra is bővülni fog, és világszerte mintegy 1 milliárd olyan új készüléket adhatnak el, melyeket már meglévőek helyett vásárolnak a fogyasztók.

„Az okostelefonokat sokan használják számlaegyenlegük lekérdezésére és online utalásokra, de világszinten még nem terjedt el mobil pénztárcaként történő alkalmazásuk. Előrejelzéseink szerint a 2015-ös lesz az első olyan év, amikor az okostelefonos fizetés összes feltétele adott lesz, így könnyebbé, a felhasználók számára pedig biztonságosabbá válik a használat." – mondta Szép Péter, a Deloitte Zrt. Tanácsadás üzletágának partnere.

A vállalati piac pörgeti az innovatív eszközök eladásait

Tavaly óta megfordulni látszik az informatikában egy évtizede megfigyelhető, fogyasztói fókuszú tendencia. Jó példa erre, hogy a fogyasztók körében csak mérsékelten terjedtek el a hordható technológiai eszközök, például az okosszemüvegek. A Deloitte előrejelzése szerint az új fejlesztésű eszközök 2015-ben még inkább a vállalati felhasználásban tudnak majd érvényesülni. A hordható technológiák, a 3D nyomtatás, a drónok és az IoT (Internet of Things, vagyis dolgok internete) terén a fogyasztók helyett a cégek igényeinek kielégítésén lesz a fő hangsúly, és itt várható nagyobb forgalom is.

A „dolgok internete” valóban a dolgokról, és nem a fogyasztókról szól – 2015-ben a globális szinten mintegy egymilliárd új vezeték nélküli IoT-eszköz több mint 60 százalékát cégek fogják megvásárolni és használni, annak ellenére, hogy a média eddig elsősorban az egyéni fogyasztókat célozta meg üzeneteivel, például azzal, hogy távolról is irányíthatják otthoni világításukat, háztartási berendezéseiket, így a mosógéptől a vízforralóig mindent. Az előrejelzések szerint az IoT-s hardverek terén a forgalom 10 milliárd dollár körül fog alakulni, míg a kapcsolódó vállalati szolgáltatások értéke ennél is jelentősebb, 70 milliárd dollár lesz.

Ezek a trendek nagyot durranhatnak az idén
Bődületes sebességgel fejlődik a startup-világ, sorra jönnek az újabb és újabb tech-mikrocégek. De melyek azok a trendek, amelyek az idén nagyot durranhatnak? Bemutatunk hat nagy jövő előtt álló területet, amelyekbe érdemes befektetni.
Elterjedőben vannak a drónok

2015-ben a drónokat (pilóta nélküli repülőgépeket) számos területen alkalmazzák majd az iparban és a közigazgatásban egyaránt. A Deloitte előrejelzése szerint a nem katonai célú drónok forgalma 300.000 darab körül alakul éves szinten, így a használatban lévő eszközök száma év végére meg fogja haladni az egymilliót. Bár ezek nagy része privát, illetve félprofi használatban lesz, az értékesebb darabokat a vállalkozások fogják vásárolni.

A 3D nyomtatás forradalmi újítás, csak nem úgy, ahogy gondolnánk

2015-ben a világon közel 220.000 darab 3D nyomtatót fognak értékesíteni összesen 1,6 milliárd dollár értékben, de vélhetően nem valósul meg az az elképzelés, hogy „minden háztartás önálló gyárrá alakul". A Deloitte becslése szerint ugyanis a 3D nyomtatók mintegy 80 százalékát nem fogyasztók, hanem cégek fogják használni, tehát az igazi forradalom a vállalati felhasználás terén fog bekövetkezni.

Javulnak az okostelefon-akkumulátorok, de áttörés nem lesz

Az akkumulátorok élettartama várhatóan továbbra is kulcsfontosságú tényező marad az új okostelefon vásárlását tervező fogyasztók számára. Az okostelefonokban megtalálható lítiumionos (Li-Ion) akkumulátorok gyártási technológiája csak kis mértékben fog fejlődni 2015-ben: így egy ugyanolyan méretű és feszültségű 2014-es típushoz képest milliamperórában mérve legfeljebb 5 százalékkal nagyobb kapacitás várható.

OSZD MEG ÉS URALKODJ!
A közösségi hálóknak köszönhetően mára bármit bárkivel megoszthatunk a világon. Ez egyrészt a túlfogyasztás korszakának végét jelentheti, sokak számára viszont a túlélés eszköze lehet. A megosztás gazdasága megváltoztathatja a világot.
A nanoműholdak elterjedése folytatódik, de a piacot még nem uralják

2015 végére már több mint 500 nanoműhold (olyan műhold, amelynek tömege nem éri el a 10 kg-ot) kering majd Föld körüli pályán. Ezek az eszközök olcsóbbak és könnyebbek a hagyományos műholdaknál. Megépíteni, tesztelni és fellőni is könnyebb őket, és bár egyre bonyolultabb feladatok ellátására képesek, várhatóan csak a meglévő, hagyományos műholdak kiegészítéseként, és nem helyettük fogják őket alkalmazni.

Rövid videók: nem ez a televíziózás jövője

Világszintű összesítésben a rövid online videoklipek és egyéb, 20 percnél rövidebb műsorok megtekintésével töltött idő éves szinten az összes megtekintett videó időtartamának kevesebb, mint 3 százalékát teszi majd ki. A Deloitte előrejelzése szerint a rövid online tartalmak nem fogják felváltani a hagyományos televíziózást. Elterjedésük egy tendenciát jelez ugyan, de mégsem ezek jelentik a mozgóképalapú szórakoztatás jövőjét, hiszen a megtekintett órák számát és az árbevételt alapul véve nem valószínű, hogy valaha is ez válna a legnépszerűbb videóformátummá.

Mégiscsak költ technológiára, médiára és telekommunikációra a „generáció, amely nem hajlandó költeni"!

Mire költ az Y generáció? A Deloitte tanulmánya szerint fizetős tévécsatornákra, zenére, számítógépes játékokra, könyvekre, sporteseményekre, online videónézésre, de még akár hagyományos újságokra is.

A nyomtatott könyvek felett még nem járt el az idő

Hagyományos könyvekből 2015-ben ötször annyit fognak eladni, mint e-könyvekből, mivel az e-könyvek nem szorították ki a piacról a könyveket úgy, ahogy az a CD-k, az újságok és a magazinok esetében történt. A 18 és 34 év közöttiek még mindig ragaszkodnak a hagyományos könyvekhez, és nagyjából ugyanannyit is olvasnak, mint az idősebb korosztályok, emellett még hajlandóak is megfizetni a könyvek árát.

Hét tipp az ütős Facebook-videóhoz
Naponta egymilliárd videólejátszás történik a legnagyobb közösségi oldalon, a naponta visszatérők fele megnéz legalább egy videót. Nem csoda, hogy a cégek is mindinkább rámennek a videós tartalmakra, nehéz azonban kitűnni a tömegből. Ehhez adunk most tippeket!
Teret nyernek az érintés nélküli mobilfizetési megoldások

Várhatóan 2015 végére fog a világ minden táján igazán elterjedni a mobiltelefonnal történő bolti fizetés. Ez lesz az első olyan év, amikor a széleskörű használathoz szükséges összes feltétel teljesülni fog, vagyis rendelkezésre állnak a pénzintézetek, a kereskedők, a vásárlók és az eszközöket biztosító szolgáltatók igényeinek is megfelelő megoldások. 2015-ben világszinten nagyjából minden tizedik okostelefont fogja tulajdonosa legalább havonta egyszer bolti fizetésre is használni, míg 2014 közepén ugyanez a használatban lévő körülbelül 450 millió készülék kevesebb, mint fél százalékára volt igaz.

2015-ben a meglévő helyett vásárolt új okostelefonok száma először fogja meghaladni az egymilliárdot. Az új okostelefonok forgalma világszinten várhatóan 1,35 milliárd darab körül alakul majd, de ezek közül több mint egymilliárd készülék olyan vásárlóké lesz, akik meglévő telefonjukat cserélik újabbra. A fogyasztók ugyan várhatóan egyre ritkábban fognak új készüléket vásárolni, azonban a kijelző mérete, a teljesítmény, a tárhely, a szoftver és a kialakítás terén végrehajtott fejlesztések továbbra is ösztönözni fogják őket az újabb típusok megvételére.

Az internetszakadék szélesedik, miközben ugrásszerűen nő a gigabites internetet használók száma

Globális szinten 2 százalékkal több, összesen 725 millió háztartás rendelkezik majd szélessávú internet-hozzáféréssel, és a várakozások szerint a legtöbb országban 20 százalékkal fog emelkedni a szélessávú internet átlagos sebessége idén. A leggyorsabb és a leglassabb hozzáféréssel rendelkezők közötti szakadék viszont 2015-ben is tovább szélesedik, így az egyes háztartások között meglehetősen nagy különbségek is kialakulhatnak, különösen az olyan, nagy sávszélességet igénylő alkalmazások terén, mint amilyen például az online videók megtekintése.

Ma már IT nélkül nem megy a marketing sem
Létezik jó IT-háttér nélkül hatékony marketing? Egy friss kutatás szerint egyre kevésbé. A marketing ugyanis továbbra is a IT-beruházások és a technológiai innováció fontos területe, amelyet gyorsan bővülő alkalmazáskínálat jellemez. Ez azonban csak úgy aknázható ki, ha a vállalatokon belül javítják az IT és a marketing integrációját.

Véleményvezér

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár

Legyen 65 év helyett 60 a nyugdíjkorhatár 

Az ember azt hinné, hogy az emberek a végtelenig vezethetők ígéretekkel.
Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére

Minisztériumi dolgozókat vezényeltek ki Orbán Viktor ünnepi beszédére 

Nagyon vonzóak az ingyenes étkezések.
Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén

Egy volt gazdasági főnyomozót sikerült letartóztatniuk a hatóságoknak Orbán Viktor ünnepi rendezvényén 

Mindenhol szabad a véleménynyilvánítás, vagy csak a Facebookon?
Argentínában beszántják az adóhivatalt

Argentínában beszántják az adóhivatalt 

Nem Orbán Viktort követik.
Összeomlott a kubai gazdaság

Összeomlott a kubai gazdaság 

Fidel Castro öröksége a csőd.
Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs?

Kitalálja, a Lehel Csarnokban vagy New Yorkban olcsóbb a gyümölcs? 

Megéri gyümölcsért is Amerikába menni. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo