Online fizetés cikkek
Jók vagyunk a digitális fizetések területén
A pénzforgalom rendszere hatalmas fejlődésen ment át az utóbbi tíz évben: az üzemben lévő POS-terminálok száma például háromszorosára, 240 ezerre nőtt tavalyra, a kártyás vásárlások száma pedig több mint ötszörösére emelkedett - mondta Bartha Lajos, az MNB Pénzügyi infrastruktúrákért és bankműveletekért felelős ügyvezető igazgatója a legújabb, tizedik alkalommal kiadott Fizetési rendszer jelentést ismertetve.
Nyitottak a magyarok az új technológiákra
A magyarok készültek fel leginkább az új technológiai megoldások felhasználására a kelet-közép-európai régióban – derül ki az EY kutatásából. Ma már érintős bankkártyával fizetnek itthon a legtöbben, a következő években pedig szívesen követnék egyetlen alkalmazáson keresztül különféle bankszámláik aktivitásait.
Van még hova fejlődni az adófizetésben
Az informatikai infrastruktúra hiánya, a kulturális korlátok és a bonyolult jogszabályok akadályozhatják az online adóbevallást és -befizetést – egy friss kiadvány szerint.
Egyre népszerűbb a készpénzmentes fizetés
Egyre többen választanak inkább készpénzkímélő fizetési megoldásokat Magyarországon. Míg az elmúlt években a felnőtt internetezők egyharmada fizetett inkább készpénzmentesen – ha tehette; arányuk mára már 44 százalékra nőtt.
50 alatt már nem menő a sárga csekk
Az 50 évnél fiatalabbak körében a többség (58 százalék) már nem kizárólag készpénzben fizeti a rezsit – derül ki a Nézőpont Intézet személyes közvélemény-kutatásából.
Magyar kereskedőknek is elérhető a Google Pay
Szeptember 1-től már a hazai webshopok is felkínálhatják vásárlóik számára a világ egyik legnépszerűbb és legnagyobb felhasználói körrel bíró fizetési megoldását, a Google Pay-t – írja a Kosárérték Magazin.
E-kereskedelem: nálunk még mindig az utánvét a király
A rendelések 58 százalékát még készpénzben fizetjük, ami azt jelenti, hogy vagy boltban adjuk le a pénzt vagy a futárnak nyújtjuk át. Mégis igaz, hogy online kártyás fizetési lehetőség nélkül ma már egyetlen webshop sem tud létezni, derült ki a Piac & Profit Webáruházi trendek - 2018 című konferenciáján.
Magyarul is elérhető lesz a PayPal
Magyar nyelven is elérhetővé teszi szolgáltatásait a PayPal globális online fizetési, pénzküldési és -fogadási platform. Lehetőség lesz magyar nyelvű számlázás is a webshopoknak.
A nők nem tudnak ellenállni a kuponoknak
Minden második ember vásárolt már internetes bónt, tízből kilenc kuponozó nő – derült ki a HOOP applikáció fejlesztéséért felelős Appspect Kft. friss kutatásából. A legvonzóbb kategóriák az utazás, a szórakozás, a wellness, a gasztronómia és a szépség. A felmérés szerint legalább 50 százalékos kedvezmény a legjobb csali. Aki még nem vásárolt kupont, jellemzően az online előrefizetéssel kapcsolatos félelmei miatt nem tette.
Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor?
Bár folyamatosan nő és fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több, mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.
Az erotikus segédeszközök és a vitaminok mennek jól a neten
A hazai webáruházak háromnegyedének nőtt a forgalma tavaly, és csak 5 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts legutóbbi, tizedik webáruház-felméréséből.
E-kereskedelem: nyakunkon a karácsony
Ismét sikeres évet zárt a hazai online kiskereskedelem. 2016-ban 427 milliárd forintos forgalmat bonyolítottak le a magyar webshopok, ami a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom több mint 5%-a. Az online szektor dinamikus bővülése nem meglepő, hiszen egyre többen és egyre nagyobb kosárértékben vásárolnak online – derült ki az eNET Internetkutató Kft. webáruházak körében végzett friss kutatásából, amelynek eredményét a XIV. Elektronikus Kereskedelem Konferencián Visegrádon ismertették.
Európa-szerte virágzik az e-kereskedelem
Európában az internetezők egynegyede minden héten vesz valamit az online térben, míg a magyarok körében 18% ez az arány - derült ki a Masterindex európai e-kereskedelmi és fizetési trend kutatásból.
Egyszerűbb lesz az átutalás magánszemélyek között
Magyarországon is elérhető a PayPal személyek közötti elektronikus fizetési megoldása, a PayPal.Me, a szolgáltatással egyszerűen és biztonságosan küldhetnek és fogadhatnak pénzösszegeket egy személyre szóló link segítségével, amelyet bármilyen webes felületen, de akár sms-ben is eljuttathatnak a címzettnek.
Azt se tudja egy bank, hogy mikor támadják
A bankok és a különböző pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni az online pénzügyi csalásokat a modern és komplex technológiai hálózatok világában. A szervezetek több mint egyharmada (38 százalék) elismeri, hogy egyre nehezebb megállapítani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi.
Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk
Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.
Az online fizetési megoldásokat nem tudják betiltani
A tiltott online kaszinók weboldalának blokkolása vagy reklámjaik betiltása nem vezetett eredményre, ezért a játékosok számlatranzakciójának teljesítését tiltaná le a kabinet, de az online fizetési módokkal például nem tudnak mit kezdeni.
Nincs Wi-Fi? Oda nem is megyünk
A magyarok 65%-a rendkívül hasznos eszköznek tekinti az internetet az üdülés megtervezésében és a nyaralás során 87% csatlakozik fel a világhálóra. A Wi-Fi elérés a magyar utazók 48%-a számára fontos szempont a szálláshely kiválasztásakor, míg a lengyelek a mosógépet tartják szem előtt, a görögök pedig a városközpontban szeretnek lakni.
Újító hangulatban a magyar webshopok
Optimisták a magyar webáruházak a jövőt illetően, tízből nyolc online üzlet bővülésre számít 2016-ban – derült ki a MasterCard és a Shoprenter közös online kutatásából. A szektorra jellemző derűlátás sok esetben újítókedvvel is párosul. A felmérés keretében megkérdezett 260 magyar webshop-üzemeltető több mint 40%-a kifejezetten innovatív beállítottságú személyként gondol magára, és igyekszik az elsők között csatlakozni az új dolgokhoz. Ezek az e-kereskedők minden bizonnyal támogatni fogják a legújabb fizetési módok bevezetését, amellyel ügyfeleik még kényelmesebben és biztonságosabban vásárolhatnak.
Shopping határok nélkül: az egész világ a versenytárs
A mobileszközök és alkalmazások fejlődése, az egyre könnyebben elérhető és egyre biztonságosabb digitális fizetési megoldások, illetve a fejlődő és költséghatékonyabb logisztika mindinkább a mobilról indított vásárlások felé tereli az online kereskedelmet – méghozzá határok nélkül, így az egész világ a kereskedők versenytársává válik.
A boltoknak is megéri az e-pénz
Több mint ezer, a NAV működési engedélyével rendelkező pénztárgépbe kerül be az elektronikus pénz elfogadásának lehetősége, ami jelentős lépés a készpénzmentes világ felé. Hamarosan trafikokban és közértekben is fizethetünk e-pénzzel, ami a kiskereskedőknek is költségcsökkentést jelent – közölte a Barion.
Már a virtuális pénzeket is hamisítják
Az interneten szerveződő, fizetésre használható virtuális eszközök népszerűségét kihasználó piramisjátékok egyre nagyobb teret nyernek. Az ezen eszközökkel való kereskedést, illetve a szervező intézményeket a jegybank nem felügyeli, a szervező fizetésképtelensége esetén a hazai garanciaalapok kártalanítása nem terjed ki azokra – figyelmeztet az MNB.
Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat
Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.
Szeretjük ingyen meggondolni magunkat
Elsősorban az online vásárlás kényelme miatt választják a magyarok a webshopokat, egyre többen és egyre gyakrabban. Hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett.
Csak nyerhet a cég a bankkártyás fizetéssel
Ma már elképzelhetetlen, hogy egy üzletben ne lehessen bankkártyával fizetni. Mivel az ügyfelek már megkedvelték az érintésnélküli technológiát, a kártyás fizetés mindinkább elvárás. Az áruk és szolgáltatások készpénz nélküli kifizetése a vállalkozók számára is számos előnnyel jár.
Elmosódik a határ az offline és online fizetés között
A 2014-es évben mind az online fizetési tranzakciók, mind a hagyományos POS hitel- és készpénzkártyás fizetési tranzakciók terén növekedést tapasztaltak a szakértők, és ez a trend csak gyorsulni fog az idén.
Mi vár ránk az idén az online világban - a legfontosabb trendek
Folytatódik az okostelefonok diadalmenete, főleg fizetni fogunk velük sokat, de még nem váltják fel a hagyományos pénztárcákat. A fejlesztők mindinkább a vállalatok igényeit igyekeznek majd kielégíteni, a fókusz így nem a fogyasztókra koncentrál majd.
A szállítási díjakat drágállják az online vásárlók
A rendszeresen netezők vásárlásra is előszeretettel használják a világhálót: 81 százalékuk legalább egyszer vásárolt online az elmúlt évben. A netes vásárlók többsége már nem utasítja el a bankkártyás fizetést, és hogy a legtöbbször a magas szállítási díjak miatt állnak el vételi szándékuktól.
Már a játékpiacot is elérte az online forradalom
Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.
A félelem gátolja az online fizetés terjedését
Az európai felhasználók 44 százaléka érzi magát sebezhetőnek, amikor interneten vásárol, vagy végez tranzakciót, és 38 százalékuk választaná gyakrabban az online fizetési módot, ha úgy érezné, hogy megfelelően védik a visszaélések ellen.
11 tipp a biztonságos netes vásárláshoz
Ahogy az online és ezen belül is a mobilfizetés egyre népszerűbb lesz, úgy értékelődik fel a biztonság szerepe is. Egy hatékony védelmi rendszer létrehozásához a hamis e-maileken keresztül történő személyi adatlopásokra is figyelmet kell fordítani.
Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!
A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet.
Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a játékvásárlók
A játékforgalmazói piacon egyre nagyobb szeletet hasít ki az online értékesítés. Már az online fizetéstől sem ódzkodnak a vevők, a karácsonyi szezonban például közel másfélszeresére nőtt a bankkártyás fizetések száma.
Weben vadásszuk a leértékeléseket – 7 tipp a biztonságos netes vásárláshoz
Az európai fogyasztók 60 százaléka már az interneten is keresi a januári leárazások miatt kedvezőbb áron elérhető termékeket.