Ezek a hibák riasztják el a vásárlókat

Ha egy webshopnak sok a látogatója, de kevés a vásárlója, akkor ott valami nem stimmel. A Webshop Experts szakértői összegyűjtöttek négy olyan alapvető hibát, amelyek elriasztják a vásárlóinkat és azt is megmondják, hogyan kerülhetjük el őket.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Mastercard

Sok oka lehet annak, hogy az emberek hezitálnak a vásárlással, miután meglátogatják webáruházunkat. (Talán ez is az oka annak, hogy csak néhány nagy szereplő uralja a magyar netpiac jelentős részét.) A Webshop Experts cikke rámutat arra a négy leggyakoribb hibára, ami azt eredményezheti, hogy a látogató vásárlás nélkül hagyja el az oldalunkat, és hogyan kerülhetjük el ezeket.

Termékképek alacsony minősége

Példaként vegyünk egy táskaboltot. Ha elmegyünk vásárolni egy utcai üzletbe lehetőségünk van megvizsgálni a kiválasztott táskát minden szögből. Nemcsak meg tudjuk fogni, de ki is próbálhatjuk, hogy méretben és stílusban illik-e hozzánk. Ha úgy érezzük igen, és az árat is elfogadhatónak találjuk, tudni fogjuk, hogy jó vételt csinálunk.

Ezt a vásárlási tapasztalatot kell megpróbálnunk átadni a látogatóinknak online is. Ez nem egy könnyű feladat, hiszen a fizikai érintkezés hiányát kellene valahogy pótolnunk. Ha úgy csináljuk, mint a fenti példákban, akkor ez biztosan nem fog sikerülni, és a látogató egész egyszerűen „kisétál’ webáruházunkból.

Nemcsak azért, mert a gyenge termékképek miatt nem tudtuk őket meggyőzni a termék valódiságáról, hanem azért is, mert rólunk valószínűleg ezek után azt gondolja, hogy nem vagyunk elég profik, ha ilyen képeket rakunk ki.

Tippek:

Ha jobban belegondolunk, a minőség javítása nem kell, hogy költséges legyen. Vennünk kell egy fehér hátteret (ne falat). Állítsuk fel az ablaknál egy napsütéses napon, hogy ne kelljen világító eszközöket használnunk. Majd egy a célhoz megfelelő fényképezőgéppel kezdhetjük is.

Ha megvannak a képek, az ingyenes fényképszerkesztőkkel még tovább javíthatunk a minőségen. Itt van egy lista ezekről az eszközökről.

Három tipikus hiba, amit webshop indításkor elkövethetünk
Mindenki követ el hibákat, bármennyire igyekezzen is elkerülni azokat. Ennek ellenére célszerű törekedni a hibák számának a minimalizálására: szakértőnk segítségével felsoroljuk azt a 3 leggyakoribb hibát, a legtöbb webáruház indításakor elkövetnek.
Gyenge termékleírások

A termékképek meggyőzik a látogatót, hogy az a termék valódi, de a termékleírás lesz az, aminek helyettesítenie kell a valódi kontaktus hiányát. Egy kutatás például azt mutatta ki, hogy pusztán a termék megérintése megnöveli az ember birtoklás utáni vágyát.

Ezért olyan részletesen kell írnunk a termékünkről, hogy a leendő vásárló úgy érezze, mintha csak a kezében tartaná azt. A gyenge termékleírással egy esélyt szalasztunk el, hogy rávegyük a látogatót a vásárlásra azáltal, hogy megkülönböztetjük termékünket a többiekétől.

Nemcsak akkor kerülünk hátrányba, ha nincs jó leírásunk, de akkor is, ha az a termékleírásunk rossz. Ha az tele van helyesírási és nyelvtani hibával, vagy csak ostoba módon írja le a terméket, akkor az még súlyosabb következményekhez vezethet.

Ha egy látogató azt látja, hogy egy termékleírás kevésbé profi, akkor elkezd azon gondolkodni, hogy talán a webáruház lehet más téren is ugyanilyen hanyag. Például azt gondolhatja, hogy a termék kevésbé lesz olyan, mint amilyennek előre ígérték, vagy rossz címre szállítják ki a csomagot, illetve nem biztos, hogy megbízhat a webshopban a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban.

Tippek:

Koncentráljunk az ideális vásárlónkra: a legjobb termékleírás közvetlenül és személyesen az ideális vásárlónknak szól. Gondoljunk rá írás közben.

A termékspecifikációk (technikai részletek) feltüntetése fontos, de nem minden vásárlónkat fogja csak az érdekelni. Sőt lesznek olyanok is, akiknek ezek nem mondanak semmit. A legtöbben arra lesznek kíváncsiak inkább, hogy számukra mit tud nyújtani a termék.

Gondoljuk végig termékünk tulajdonságainak (funkcióinak) előnyeit. Hogyan teszik ezek a vásárlót boldogabbá, egészségesebbé vagy hatékonyabbá? Melyek azok a problémák, hibák és akadályok, amelyeket termékünk segíthet megoldani?

Gyakran hozzuk fel példaként a gyártótól átvett leírásokat, ahol ugye a gyártók legtöbbször csak a termékek technikai paramétereit írják le. Egy ilyen leírás azonban az esetek többségében egy laikus számára sajnos semmit sem mond.

Betelt az internet?
Az elmúlt években robbanásszerűen fejlődött az internetes kereskedelem Magyarországon és a világban is, de szakértők arra figyelmeztetnek, hogy a webshopok aranykorának lassan vége szakad. Ám ez nem jelenti azt, hogy az online felület nem marad fontos csatorna az értékesítésben. Sőt!
Éppen ezért célszerű minden vásárlóra (vásárlói típusra) gondolni, amikor leírásokat írunk. Ráadásul nagyon egyszerűen is tesztelhetjük leírásainkat ismerőseink segítségével, akik őszintén megmondhatják nekünk, hogy a rendelkezésre álló információk alapján megvásárolnák-e termékünket.

Mikor egy termékről nem nagyon tudunk mit írni, hajlamosak vagyunk hozzáadni a termékleírásokhoz olyan sallangokat, mint pl.: „kiváló minőség”. Kevésbé leszünk meggyőzőek, mikor a vásárló elolvasva az ilyen termékleírást, elkezdi mondogatni magának a fenti szavakat. Hogy elkerüljük az ilyen reakciókat, legyünk olyan egyediek, amennyire csak lehetséges,.

Rosszul megtervezett webdizájn

Besétálni egy olyan offline boltba, amely termékeit rendszertelenül helyezi el, és ott megtalálni egy keresett árut több mint bosszantó. Néha annyira frusztráló tud lenni, hogy inkább nem vásárolunk ott. Ugyanez a helyzet egy online webáruháznál is, csak onnan még könnyebb is „lelépni”.

A webdizájn terén két fő probléma lehet, ami az embereket visszafordulásra késztetheti. Az első, ha nehézzé tesszük a látogatónak, hogy megtalálja a keresett terméket. Ez olyankor fordulhat elő, mikor:

- a kezdőoldal nem mutatja jól az áruház termékkínálatát,

- a termékkategóriák nem egy helyen vannak mutatva,

 - néhány termék mélyen el van rejtve a kategóriákba.

A második dizájn probléma, ha úgy rendezzük el a termékeket, hogy az eltántorítja az embereket a vásárlástól. Erre példa lehet az, mikor egy webáruház rendszertelenül összerak egy csomó, össze nem illő terméket, csak azért, hogy a mennyiség érzését adja. A DX.com főoldalán különböző kategóriákba tartozó termékeket mutat.

Ezeken felül pedig a termékképek mennyiségével is előfordulhatnak problémák. Az csak természetes, hogy azokat a termékeket nagyobb eséllyel veszik meg, amihez kép is tartozik nemcsak szöveg.

Ugyanakkor egy 2013-as kutatás kimutatta, hogy bizonyos termékek esetén a túl sok kép éppenséggel a vásárlás befejezésére ösztönzi a vásárlót, és ilyenkor a több szöveg lehet a kifizetődőbb. A képek számát tekintve egy bizonyos határ fölött az emberek hajlamosak arra, hogy átugorják azokat. Ilyenkor egyszerűen már nem értékelik a vizuális változatosságot.

Ellenben egy szöveg láttán lelassítanak, hogy alaposabban, jobban átgondolva megfontolhassák a választást. Egy jó leírással a vásárlók nagyobb eséllyel lesznek arra kíváncsiak, hogyan használhatnák az adott terméket.

Tippek:

Válaszunk egy jó témát, lehetőleg reszponzív dizájnnal! Soha ne legyen több megtalálni egy adott terméket 4-5 kattintásnál! Az, hogy ez sikerül-e nagyban függ attól, hogy a kategóriánk elnevezései visszaadják-e a benne lévő termékek típusát. Emellett figyeljünk oda, hogy minden termék ott legyen, ahol lennie kell.

Öt tévhit a webáruházakról
Míg a kiskereskedelmi forgalom inkább stagnál hazánkban, addig az interneten folytatott kereskedelem mindinkább növekszik. Sok kereskedő még mindig nem, vagy rosszul használja ki az internet kínálta lehetőségeket. Szakértőnk rámutat néhány pontra, amelyek a siker gátjai lehetnek!
Tegyük a termékek megtalálásának útját ösztönös megérzésen alapulóvá, azaz a látogatónak ne kelljen gondolkodnia azon, hogy melyik kategóriára vagy alkategóriára kattintson a következő lépés során.

A bizalom hiánya

Az utcai üzletek esetében mindig számolhatunk egy bizonyos fokú bizalommal. A terméket a fizetés előtt megvizsgálhatjuk, beszélhetünk az eladóval (akit így egy kicsit megismerünk), és a vásárlás után is tudjuk hova kell visszamenni, ha bármi panaszunk lenne. (Éppen ez a magyar webshopok egyik leggyengébb pontja, amin sürgősen változtatni kellene!)

Azt már jól tudjuk, hogy a neten ez másképp működik. Mit fogunk gondolni, ha meglátogatunk egy olyan webáruházat, ahol a következőkkel találkozunk:

- a „Rólunk” oldal szinte semmit nem mond az adott webáruházról,

- nincsenek termékértékelések vagy ajánlások,

- nem látunk se nevet, se telefonszámot, de még egy e-mail címet se,

- nincs garancia arra, hogy a fizetés biztonságos.

Valószínűleg eszünk ágában nem lenne vásárolni egy ilyen webáruházban, egész egyszerűen nem tartanánk őket megbízhatónak.

A félelem gátolja az online fizetés terjedését
Az európai felhasználók 44 százaléka érzi magát sebezhetőnek, amikor interneten vásárol, vagy végez tranzakciót, és 38 százalékuk választaná gyakrabban az online fizetési módot, ha úgy érezné, hogy megfelelően védik a visszaélések ellen. Mindezek alapján úgy tűnik, az online fizetési szolgáltatók szenvedik meg, hogy a fogyasztók nem bíznak a saját biztonsági intézkedéseik hatékonyságában.
Tippek:

A bizalomépítésnek számos útja van. Ajánlott mindegyiket alkalmazni, mert lehetnek akármilyen jók is képeink, meggyőzőek a termékleírásaink és jól megtervezett a dizájnunk, ha a vevőink nem hisznek nekünk.

 „Rólunk” oldal

Mondjuk el, kik vagyunk, honnan jöttünk Sztorinkhoz csatoljunk képeket, így vizuálisan megnyerőbbé tesszük ezt az oldalunkat.

Mondjuk el, mivel foglalkozunk, mit tartunk küldetésünknek (miért szeretnénk, hogy vásárlóinkká váljanak).

Adjuk hozzá az arcunkat lehetőleg névvel együtt. A vevők így tudni fogják, hogy kitől vásárolnak. Lesz valaki, akit a nevén tudnak szólítani, túl azon, hogy „Kedves Tulajdonos”.

Ha többen dolgoznak a cégnél, csapatunk tagjairól is mutassunk fényképet (legalább egy csoportképet).

Sajtómegjelenések

Ha van rólunk hír a sajtóban, azt tüntessük fel. Ezzel jelentősen növelhetjük hitelességünket.

Ajánlások

Elégedett vásárlóink ajánlásai is hatással vannak a vásárlói döntésekre.

Termékértékelések

Az interneten vásárlók 63 százaléka nyilatkozott úgy, hogy nagyobb valószínűséggel vásárol, ha lát pozitív értékeléseket.

Biztonsági információk

Ezek olyan címkék, amelyek jelzik a vásárlóknak, hogy boltunkat egy harmadik, tőlünk független fél bátran ajánlja, mert az megbízhatónak bizonyult.

A fenti pontokból alkalmazzunk annyit, amennyit csak tudunk, mert a vásárlóknak megnyugtató lesz azt látni, hogy minden amellett szól, hogy egy hiteles, megbízható webáruház vagyunk, akikhez bizalommal fordulhatnak.

A Maesteszinhaz.hu lett az Év Internetes kereskedője
A Maesteszinhaz.hu online áruház nyerte az Év internetes kereskedője 2015 díjat a közönségszavazás, a vásárlói tesztek és a szakmai zsűri döntése alapján. A Szövetség az Elektronikus Kereskedelemért főszervezésében, az eNET, az Informatikai, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások Szövetsége (IVSZ) és az Isobar társszervezésében megrendezett díjat kilencedik alkalommal adták át. A többfordulós versenyben a közönségtől közel tízezer szavazat érkezett több mint 350 weboldalra, amelyek közül a legtöbb voksot kapott 20 webáruház jutott tovább. Olyan internetes kereskedőkre lehetett szavazni, amelyek magyarországi cégbejegyzéssel rendelkeznek és előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot - olvasható a közleményben. A második helyen a Vilagitas.eu végzett, a harmadik helyet a Hadawebshop.hu nyerte a zsűri döntése alapján.

Véleményvezér

Sok nagy okos már világháborút lát

Sok nagy okos már világháborút lát 

Az orosz ballisztikus rakéta bevetése egy teszt volt.
Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat

Súlyos higiéniai problémák miatt megbüntették a szekszárdi kórházat 

A büntetés mértéke nevetséges.
Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo