Itt veszíthetjük el a már biztos vevőt!

A webkereskedelem legfontosabb része a fizetési folyamat: végül is itt költik el a pénzüket az addig csak reménybeli vásárlók. A fizetési lehetőségek átgondolására azonban sok webáruház-tulajdonos nem fordít kellő figyelmet.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

Megbízható és kényelmes fizetési rendszert kell kialakítani. Igaz, hogy aki a rendszerig eljut, valószínűleg már nagyon gondolkodik a vásárláson, mégis könnyen előfordulhat, hogy mint vevőt, elveszítjük. Ha itt valami gond van, kárba veszett minden korábbi erőfeszítésünk, amivel látogatót szereztünk, számára releváns terméket ajánlottunk megfelelő áron, és rávettük, hogy itt és most vásárolja is meg.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

Egyszerűség mindenekfelett

A fizetési folyamat legyen a lehető legegyszerűbb. Ne tegyünk fel felesleges kérdéseket, ne kérjünk szükségtelen adatokat, azaz minél egyenesebb és gyorsabb úton igyekezzünk a pénztárhoz terelni azt, aki már „telepakolta a kosarát”. A legegyszerűbb megoldás – amit elég sokan használnak – a regisztráció nélküli, vagyis vendégként vásárlás. Ezt a vevők jellemzően nagyon szeretik, mi viszont így lemondunk az utánkövetés lehetőségéről, tehát hosszú távon nem üdvözítő. Megoldás lehet a folyamat megfordítása, vagyis hogy a vásárlás végén adunk lehetőséget egy egyszerű regisztrációra – tanácsolják a Webshop Experts szakértői. A hangsúly az egyszerűn van. Növelhetjük a regisztrációs kedvet valamilyen jutalommal, például pontokkal vagy törzsvásárlói rendszer létrehozásával is, vagy azzal, ha a regisztráció segítségével a vásárló folyamatosan értesülhet csomagja állapotáról.

Fizetési módok

Utánvét: Az egyelőre bizalmatlan magyar fogyasztók még mindig előnyben részesítik ezt a megoldást, ezért elengedhetetlen, hogy megadjuk nekik ennek a lehetőségét is. Az eladó számára többletköltséget jelent (amit a vevőre terhel a többség), plusz kockázatot, hogy a vevő nem veszi át a terméket. Az utánvét díja akkor is terheli az eladót, és még az áru is visszakerül!

Átutalás: Gyors, egyszerű, bár némiképp kevésbé professzionális hatást kelt, mint a bankkártyás fizetési lehetőség. A webáruházak szempontjából hatalmas előny az egy napon belüli banki átutalás, hiszen így akár az áru megrendelésének napján a számlára érkezhet a pénz. Mindenképpen tüntessük fel, hogy milyen határidővel várjuk az utalást!

Bankkártyás fizetés: Ez esetben vagy egy bankkal, vagy egy erre szakosodott szolgáltatóval kell szerződést kötnünk, vagy PayPal üzleti számlát nyitnunk. Az első két esetben számolnunk kell egy alapdíjjal/szerződéskötési díjjal, majd egy tranzakciós díjjal (néhány tízezer forint). A PayPal esetében indító tétel nincs, a tranzakciós díjak viszont jelentősen magasabbak a bankokénál.

Ha már eljutott a vevő a fizetésig, ne hagyjuk, hogy bármi elvonja a figyelmét! Ebből a szempontból is az egyszerűn van a hangsúly: minél egyszerűbb a felület, annál jobb. Egyes webáruházak még a saját főmenüjüket is eltüntetik a fizetési oldalról. Felejtsük el a kifelé mutató linkeket! Ami maradhat, az egy visszatérési lehetőség az áruházba, valamint az esetleges „upsale”, vagyis a kiegészítő termékeket, szolgáltatásokat – például díszcsomagolást vagy plusz tokot – ajánló modul.

Tanácsos megjeleníteni a fizetési folyamat lépéseit mutató ábrát is, e nélkül esetleg elveszettnek érzi magát a vevő, és elmenekül. Célszerű a lehető leginkább csökkenteni a lépések számát, de ha egyszerre jelenítjük meg az adatbekérő űrlapot a szállítási módokkal és sok mással, a végeredmény áttekinthetetlen és ijesztő lesz a vásárló számára. Az ideális megoldást teszteléssel lehet a legjobban megtalálni.

Válaszadás feltétlenül

Fontos, hogy minden kérdésre – még a fel nem tettre is! – választ adjunk. A fizetési és szállítási módok részletes bemutatásától az elállási feltételekig mindent közölnünk kell. Hogy ezek ne szakítsák meg a vásárlási folyamatot, a szakértő felugró ablakokat javasol.

Jogszabályi kötelezettség a rendelés feladása előtt egy utolsó, rendelést összesítő oldal elhelyezése, amelyen a rendelt termékek mellett a vevő által meghatározott szállítási és fizetési mód, valamint a fizetendő végösszeg is megjelenik.

Az online értékesítés mindent átír
A számítógépek robbanásszerű elterjedése, az internet térhódítása, majd a mobiltelefonok diadalmenete után most a marketing és a kereskedelem is átalakul: az okoseszközök fejlődése, a szélessávú mobilinternet térhódítása és a big data néhány éven belül teljesen megváltoztatja majd a fogyasztói szokásokat, a vállalati kommunikációt és az értékesítést. Hogy mennyiben lesz más a logisztika, mik a legjellemzőbb trendek és hol van kihasználatlan lehetőség, arról itt olvashat bővebben.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo