A kártyás tranzakciók volumene még mindig növekszik. A SIX Payment Services szerint különösen a karácsonyi szezon volt ismét kiugró a vásárlási kedv szempontjából. A pénzforgalom 2014. december 23-án volt a legnagyobb, amikor is 5,6 millió tranzakciót regisztráltak 4 millió euró értékben. A nap délutánján, csúcsidőben, ez percenként 18 400 tranzakciót jelentett.
A kártyás fizetés továbbra is növekvő népszerűsége különbözően mutatkozik meg az egyes szektorokban, a növekedés egyértelműen az e-kereskedelem és az alternatív fizetési módok területén tapasztalható.
„Feltételezzük, hogy a mobiltárca további teret hódít majd meg 2015-ben is. A hagyományos értelemben vett pénztárca egyre feleslegesebb, úgy ahogy a benne helyet foglaló különböző kártyák, kuponok, jegyek és vócserek is – hiszen mindezeket könnyedén tudja helyettesíteni egy okostelefon” – fejtette ki Nick Santschi, A SIX Payment Services vezérigazgatója.
A 2015-ös trendek tekintetében a következők a SIX Payment Services előrejelzései:
Növekszik az NFC (near field communication) népszerűsége
Az érintésmentes bankkártyákkal való fizetés eddig elsősorban a kisebb összegű kifizetésekre volt szabva. A megoldás gyors, kényelmes fizetést tesz lehetővé és kifejezetten az olyan helyeken népszerű, ahol hosszú sorokra lehet számítani, mint például a focistadionok. Az érintésmentes bankkártyák száma tovább növekszik, a leolvasásra alkalmas terminálok pedig már a legtöbb helyen elérhetők. Középtávon a vásárlók NFC-vel ellátott okostelefonjaikkal is tudnak majd fizetni ezeken a terminálokon. Az ibi egy nemrégiben publikált kutatása szerint a német kereskedők több mint kétharmada gondolja, hogy 2030-ra a hagyományos pénztárcát teljesen felváltja majd az okostelefonnal történő fizetés. Ahhoz, hogy ez a váltás valóban megtörténjen, a virtuális mobiltárcákra olyan biztonságos megoldásokat kell fejlesztenünk, amelyekkel a felhasználó könnyen és biztonságosan töltheti fel, és hívhatja elő fizetési adatait.
A multicsatornás megoldások és a vásárlói hűségprogramok 2015-ben fontosak lesznek. A multi-csatornás kereskedelemben a vásárlók egy kereskedő által ajánlott több értékesítési csatornából is választhatnak. Az ajánlatok csatornák közötti átjárhatósága tovább növekszik (kereszt-csatornás vagy cross channel értékesítés), majd a teljes átjárhatóság (omni-channel) irányába fejlődik, ami azt jelenti, hogy az egyes fizetési megoldások és csatornák teljesen összehangoltan működnek. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy a vásárló mobiltelefonja segítségével akár maga is azonnal fizetni képes egy termékért annak QR-kódja leolvasása után. Az eladóknak a fejlesztés további versenyt jelent az értékesítésben, ugyanakkor lehetőséget is nyújt majd új vásárlói csoportok megnyerésére.
Globalizálódik az e-kereskedelem
A földrajzi hely nem meghatározó az e-kereskedelemben, de a különböző pénznemek közötti átváltási árak fluktuációja már problémát jelenthet. Ilyen helyzetekben a dinamikus devizakonverzió (DCC) lehet a megoldás. A megoldással fizetéskor a bankkártya eredete ismert, a tranzakció pedig a kártya pénzneme szerinti elérhető legjobb átváltási áron történik, az átváltási árkockázat megspórolásával. 2015-ben a DCC az online értékesítésben is egyre több helyen elérhető lesz.
A biztonság továbbra is elsődleges az elektronikus fizetésben
A biztonság továbbra is kulcstényező marad a készpénzmentes fizetés minden területén, de különösen fontos a mobiltárcás fejlesztéseknél. A vásárlók számára fontos, hogy személyes adataik szigorú védelem alatt álljanak. A kerekedőknek képesnek kell lenniük a PCI Data Security Standard (DSS) biztonsági követelményeit betartani a kártyaelfogadási folyamatban, így csak olyan kártyaelfogadóval működnek majd együtt, amelyek PCI DSS tanúsítvánnyal rendelkeznek. Az internetes vásárlásokban a 3D-Secure Standard a követelmény, illetve a hibrid TLS kódolási protokoll (SSL kódolás), amely biztosítja, hogy az online adattranszfer kellően biztonságos.