Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!
Bár az online vásárlók aránya Magyarországon alacsonyabb – a fogyasztók mintegy harmada számít aktív internetes vásárlónak, - a kedvezmények és árleszállítások egyre több embert csábítanak a virtuális üzletekbe. Miként
azt Pataky Piroska, a MasterCard Europe innovatív területekért felelős marketing és kommunikációs vezetője kiemelte „A folyamat hátterében egyértelműen az áll, hogy a webes vásárlás kézzelfogható előnyöket kínál. A kedvezmények és a sok esetben elérhető ingyenes házhozszállítás mellett például külföldi üzletekből is bármikor rendelhetünk.”
Jóval nagyobb a választék
Az Európai Bizottság egy felmérése szerint az Unióban elérhető összes internetes áruház választéka tizenhatszor nagyobb, mint az egyes országokban üzemelő fizikai üzletek kínálata. „Kezdjük a keresést az üzlet nemzetközi oldalán. Innen a vállalat irányít majd minket arra az oldalra, amelyen online vásárolhatunk Magyarországról is” - teszi hozzá a MasterCard szakembere, - „a virtuális üzletek kínálatában válogatva azonban fontos, hogy figyeljünk a biztonságra is.”
7 tipp a biztonságos online vásárláshoz
1. Keressük azokat a weboldalakat, amelyek https://-sel kezdődnek (‘s’ jelentése „secure”, azaz biztonságos), és amelyek címe után egy lakat ikon is található. Ez garantálja, hogy a személyes adatokat az oldal biztonságosan kezeli.
2. Vásároljunk megfontoltan. Hagyatkozzunk a családok és barátok, valamint kereskedelmi szervezetek ajánlásaira és visszajelzéseire az online kereskedővel kapcsolatban. Ne vásároljunk drága termékeket vagy szolgáltatásokat olyan vállalattól, amelyet nem ismerünk.
3. A készpénzfelvételnél, illetve vásárlásnál használt PIN kódot SOHA ne adjuk meg internetes vásárlás esetén!
4. Olvassuk el a cég adatvédelmi szabályait. Itt minden információt megtalálunk a cég döntéseire vonatkozóan, amelyekkel az adataink biztonságáért felel, valamint az adatgyűjtésre, adathasználatra és azok harmadik félhez való továbbítására vonatkozó elveit is.
5. Őrizzük meg, ha szükséges, nyomtassuk ki az internetes vásárlás visszaigazolását, adatait. Figyeljük, hogy a megrendelt árucikk valóban megérkezik-e a jelzett határidőn belül, ha nem, lépjünk kapcsolatba az internetes kereskedővel.
6. Ellenőrizzük a banki kimutatásainkat, amelyekben szerepelnek az online tranzakciók is, így láthatjuk, ha minden rendben volt a vásárlás során.
7. Igényeljünk SMS-szolgáltatást bankunktól, hogy a számlán történt változásokról azonnal értesüljünk.
Érdemes mindig ellenőrizni a webáruházat, hogy régóta működő, megbízható kereskedőről van-e szó. Az ellenőrzésben segítséget jelenthet az online áruház jogi adatai. Itt megtalálók a cég elérhetőségeit, kereskedelmi kamarai azonosítóját, adószámát, a fizetésre és szállításra vonatkozó információkat, általános szerződési feltételeket, a garanciára és a visszatérítésre vonatkozó tudnivalókat.
Meg kell keresni a honlapon található biztonsági jelzéseket is, például a nagy kártyacégek biztonsági logóját (például MasterCard SecureCode-t) vagy egyéb titkosítást, esetlegesen az SSL-kódot.
Egyszerűbb összehasonlítás
A mobil eszközök, táblagépek és okostelefonok elterjedése további előnyöket tartogat az internetes vásárlók számára. Egy árleszállítást látva ugyanis azonnal ellenőrizhetők más üzletek árait attól függetlenül, hogy éppen otthon, a munkahelyen vagy az üzletben van a felhasználó.
Robbanás előtt a online piac
Az Amazon és a Tesco belépése a hazai 180 milliárdos e-kereskedelem piacára felpezsdítheti a forgalmat. A magyarok jellemzően inkább offline boltokban vásárolnak még, míg nyugaton már elterjedtebb az online vásárlás. Ez a trend hamarosan kialakulhat nálunk is.
Jellemző, hogy a fogyasztók először megnézik a termékeket az üzletben, majd összehasonlítva az árakat, a kedvezménytől függően rendelik meg és fizetik ki bankkártyával az interneten. Ezt támasztja alá a comScore által az okostelefon tulajdonosok körében végzett felmérés is, amely szerint Angliában majdnem minden második felhasználó (44%) vásárolt már valamilyen mobileszköz segítségével legalább egy alkalommal az interneten, amíg éppen egy üzletben tartózkodott.
Mit vesz a neten a magyar?
Miért rendelünk külföldről? A magyarországi vásárlók számára is az ár és a termékek elérhetősége a döntő, csakúgy, mint a régió többi országában – derül ki a PayPal fogyasztói kutatásából, amit Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban és Romániában végzett 12.000 vásárló megkérdezésével.
„Az internetes vásárlás nagy előnye, hogy nincs helyhez kötve – mondta Szetnics László, a MasterCard Europe innovatív fizetési szolgáltatásokért felelős regionális vezetője, - ezáltal szabadságot ad a fogyasztóknak. Fontos azonban, hogy bárhol is vagyunk, figyeljünk arra, hogy kerüljük a nyilvános internetes kávézókat, hotspotokat, és saját eszközünkről (számítógép, táblagép vagy mobiltelefon), megbízható kapcsolatot használva intézzük a bankkártyás fizetést.”
További előnyöket tartogat az internetes vásárlónak a közösségi média, ezért érdemes figyelni az olyan népszerű csatornákat, mint a Pinterest, Fancy vagy a Twitter, ha értesülni szeretnénk a legjobb akciókról. Jellemző ugyanis, hogy a felhasználók gyakran kérik ki barátaik véleményét közvetlenül vásárlás előtt, vagy akár közben, egy próbafülkében készített fotóval vagy a termék linkjét tartalmazó poszttal, amelyet azonnal megosztanak a közösségi oldalakon.