A magyar kereskedők és vásárlók fogékonyak az innovatív technológiákra, így ezek terjedésével tovább bővülhet Magyarország digitális gazdasága. Ezt igazolja a 2016 februárjában, 260 webshop körében a MasterCard és a Shoprenter által közösen készített e-kereskedelmi kutatás is, amelyben a megkérdezett internetes üzletek 47 százaléka nyilatkozta, hogy lehet nála online módon kártyával vásárolni. Ez a szám jelentősen nőhet, ha a kártyás fizetést nem biztosító boltok vezetői – ígéretükhöz híven – hamarosan bővítik a honlapjukon elérhető fizetési módok körét. 34 százalékuk ugyanis azt tüntette fel a kérdőívben, hogy pár hónapon belül tervezi a kártyaelfogadás bevezetését, míg 29 százalékuk egy éven belül tartja megvalósíthatónak ezt a technológiai fejlesztést. (Nem meglepő az optimizmus a webshopoknál: az online kereskedelem éppen felfutási szakaszban van Magyarországon.)
A kutatás arra is rávilágít, hogy ma már a megkérdezett webshopok 40 százalékánál az utánvétes fizetésnél is használhatják a kártyájukat a vásárlók az átvevőhelyen, az üzletben vagy éppen a csomagautomatánál. Így az utánvéttel fizetőknek sem kell lemondaniuk a kártyás vásárlás nyújtotta kényelemről és biztonságról.
„Örömmel látjuk, hogy egyre több magyar webshop rendelkezik online fizetési rendszerrel, de még mindig szép számmal vannak olyan kereskedők és kártyabirtokosok, akik inkább az utánvétes fizetést részesítik előnyben” – mondta Eölyüs Endre, a MasterCard Magyarországért és Szlovéniáért felelős igazgatója.
A mobilfizetés elterjedésével új fejezet nyílt a biztonságos digitális fizetések történetében. Az új, jelszavak nélküli hitelesítési megoldások – mint a biometrikus azonosítási módok, – még kényelmesebb és biztonságosabb fizetést jelentenek. Az azonosítás a fizető személy egyedi fizikai, testi jellemzői alapján automatikusan történik. Ezeket a jellemzőket – például az ujjlenyomatot, a szívritmust vagy a retina képét – sem elveszíteni, sem ellopni, sem átadni nem lehet, de elfelejteni sem. Éppen ezért biztosítanak gyors és egyszerű fizetést.