Szeretjük ingyen meggondolni magunkat

Elsősorban az online vásárlás kényelme miatt választják a magyarok a webshopokat, egyre többen és egyre gyakrabban. Hét százalékponttal nőtt a havi rendszerességgel online módon vásárlók aránya 2014 májusa óta, és az interneten alkalmanként vásárlók száma is emelkedett.

Kép: Mastercard

A MasterCard lakossági kutatása szerint a rendszeresen internetezők 83 százaléka vásárolt a virtuális térben legalább egyszer az elmúlt évben, vagyis csaknem négymillió honfitársunk vett valamit online (ebben a szomszédokat is verjük). Az internetes vásárlást legtöbben a kényelem miatt választották (70%), de a házhozszállítási lehetőség (54%) és a korlátlan nyitva tartás (48%) is fontos a webáruházak ügyfeleinek. A megkérdezettek szívesebben vásárolnak online, ha a nem megfelelő terméket ingyen visszaküldhetik (58%), a terméket a fizetés előtt megtekinthetik (43%), érvényesíthetik a pénz-visszafizetési garanciát (43%), és igénybe vehetik az ingyenes kiszállítás lehetőségét (41%).

(És még bőven van hová növekedni, mert a magyarok harmada sosem internetezik.)

A legtöbb webshopban a vásárlók dönthetnek a fizetés és a kiszállítás módjáról is. Az elektronikus fizetési módok terjedését jelzi, hogy az online bankkártyás fizetés nyolc százalékponttal nőtt az elmúlt évben, míg a készpénzes személyes átvétel hat százalékponttal csökkent. A kiszállítási módok közül a futárszolgálat igénybevételét választották a legtöbben (79%), melyet a postai kézbesítés követ (52%).

Hódítanak az okoseszközök

Nem csak a fizetési módokban, hanem az internetes vásárláshoz használt eszközökben is felfedezhető a technológiai fejlődés hozta változás: a legszembetűnőbb, hogy rohamosan emelkedik a mobilon véghezvitt vásárlások száma. Bár a leggyakrabban használt eszköz továbbra is az asztali számítógép (64%) és a laptop (53%), az okostelefonos vásárlás aránya mára 10%-ról 17%-ra emelkedett, a tableten történő pedig 4%-ról 7%-ra. (Ezért is nagy hiba kihagyni a mobilra optimalizálást.) A kutatás eredményei alapján elmondható, hogy leginkább könyvet, újságot, magazint vennének online a magyarok (34%), melyet a játék, ajándék (28%), a számítástechnikai eszközök (27%), a ruházat, cipő, táska (27%) követ.

A futároknál elérhető bankkártyás fizetési lehetőséget általában azok preferálják, akik a megvásárolt termékért az átvétel után szeretnek fizetni. Mind a lakossági felmérés válaszadói, mind a megkérdezett webshopok nyitottságot mutattak a fizetési mód iránt. A megkérdezett magánszemélyek 35%-a mindenképpen igénybe venné ezt a szolgáltatást, és a webáruházak jelentős többsége, 86%-a is jó ötletnek tartja és élne az utánvétes bankkártyás fizetési lehetőséggel. A bankkártyás fizetés azért is népszerű, mert általa elkerülhető, hogy egy nagyobb értékű vásárlás esetén a vevőnek és a futárnak is nagy mennyiségű készpénzt kelljen magánál tartania. A vevő szempontjából plasztikkal fizetni azért is kedvezőbb, mert nem kell a készpénzfelvétel költségét is állnia abban az esetben, ha a havi 150 ezer forintig terjedő ingyenesen felvehető összeg nem elegendő arra, hogy az online vásárlásoknak a kifizetését is fedezze a többi felmerülő költség mellett.

Nem a fúrót kell eladni, hanem a lyukat a falban
Lezárult már az a kor, amikor a marketingkampány kimerült egy újsághirdetésben a helyi lapban. Ma már, aki láthatatlan az le is marad, márpedig a fogyasztók egyre kevésbé veszik észre a hagyományos üzeneteket. A megváltozott viszonyokra adott egyik válasz a tartalommarketing, ami az egyik legősibb marketingeszközt fogalmazza újra a digitális kor elvárásainak megfelelően. Csakhogy sokan nem vagyunk tisztában azzal, hogy mi is ez és főként hogyan lehet jól csinálni.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo