Már a játékpiacot is elérte az online forradalom

Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.

Kép: SXC

A játékpiacon is egyértelműen látszik az online értékesítés előretörése: míg 2013-ban a forgalom körülbelül 10 százaléka érkezett az internetről, addigra 2014-ben már a játékvásárlások több mint egyötöde a weben történt. „A teljes magyar játékpiac – a videójátékokat nem számítva – mintegy 35 milliárd forint volt a tavalyi évben, becsléseink szerint ebből már 6-7 milliárdot tett ki az online értékesítés” – mondta el Bognár Ákos, a JátékNet.hu Webáruház ügyvezető igazgatója.

Az internetes forgalom erősödése mellett a mobileszközök terjedése is jelentős hatást gyakorol a játékpiacra, a szakértők várakozása szerint 2015-ben ez jelentheti majd az egyik legnagyobb kihívást. „Ezt a tendenciát már évek óta érezzük: webáruházunkban már 2013-ban is 10 százalék fölött volt a mobilról érkező látogatások aránya, 2014-ben pedig 22 százalékra ugrott” – emelte ki Bognár Ákos.

Az online játékforgalmazói piacot 2014-ben egyrészt az éleződő verseny, másrészt a hipermarketek szorítása határozta meg. Az év során a legerősebb nap november 7-ére, az Internetes Vásárlás Napjára esett.  2014-ben mérséklődött a készpénzes fizetés népszerűsége, ugyanakkor a vásárlók közel 75 százaléka még mindig ezt a fizetési módot választja. „A készpénzes tranzakciók mintegy 5 százalékos csökkenése elsősorban az online fizetési megoldások javára történt” – mondta el Bognár Ákos.

A szállítási módok között tovább erősödött a Pick Pack Pont, miközben a személyes átvétel csaknem negyedével visszaszorult, 2014 második félévében már csak a vásárlók egyhatoda választotta ezt a formát. A legnépszerűbb továbbra is a futáros kiszállítás – a megrendelések kétharmadánál döntöttek e mellett a vásárlók.

Nagykarácsonya volt a kisvállalkozásoknak
A 2008-as válság óta a tavalyi volt a kis- és közepes vállalkozások legjobb karácsonya, minden második (51 százalék) úgy nyilatkozott, hogy nagyobb forgalmat ért el, mint egy évvel korábban. Ugyancsak rekordszintre, 12 százalékra csökkent a kevesebb forgalomról beszámoló kisvállalkozások aránya.

Véleményvezér

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban

Drámai fordulat az ukrajnai háborúban 

Az ukrajnai háború versenyfutás az idővel.
Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát

Úgy vernek minket a lengyelek, mint szódás a lovát 

A lengyel valuta árfolyama fenn, a magyar lenn.
Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt

Karácsony Gergely szerint Bindzsisztán szervezi mini-Dubajt 

Ez a harc lesz a végső?
A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik

A tervezett budapesti mini-Dubaj felhőkarcolója pont egy légifolyosóba esik 

Nem tűnik túl átgondoltnak a mini-Dubaj projekt.
A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott

A Jobbik volt elnöke szerint Lázár János lebukott 

Bindzsisztán működik, ahogy kell.
Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo