Játékpiac cikkek


Rengeteg pénzt költöttek játékokra a magyarok tavaly

Rengeteg pénzt költöttek játékokra a magyarok tavaly 

Tovább bővült a hazai játékpiac. 
Még többet költünk játékra az idén

Még többet költünk játékra az idén 

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását.
Már csak a nagyitól kap pénzt a locsoló

Már csak a nagyitól kap pénzt a locsoló 

A magyar szülők idén jellemzően 3-5 ezer forintot költenek gyermekenként játékra húsvétkor, ilyenkor a hasznosság, az ár és a minőség vezérlik a választást. A REGIO JÁTÉK friss kutatásából az is kiderült, hogy 2018-ban a legtöbb helyre kreatív és társasjátékot, illetve könyvet, kifestőt hoz a nyuszi.
Nem sajnáljuk a pénzt a gyerek különóráira

Nem sajnáljuk a pénzt a gyerek különóráira 

A Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex felmérése szerint óvodás és kisiskolás gyermekek különóráira a családok nagy része havonta 5-10 000 forint körüli összeget költ. Az úszás a legnépszerűbb, a példakép Hosszú Katinka.
Rosszul is elsülhet a gyereknap, ha rossz helyről vásárolunk

Rosszul is elsülhet a gyereknap, ha rossz helyről vásárolunk 

Életveszélyes sérüléseket és több száz milliárd forintnyi anyagi kárt okoznak a hamisított és ellenőrizetlen forrásból származó játékok. A problémát csak súlyosbítja, hogy a játékszektort érintő hamisítások miatt az elmúlt években összesen több mint 13 ezren vesztették el az állásukat - derül ki az Szellemi Tulajdon Európai Hivatalának (EUIPO) korábbi jelentéséből.
Az éves forgalom 15%-a is bejöhet most hétvégén

Az éves forgalom 15%-a is bejöhet most hétvégén 

A játékkereskedők számára a második legfontosabb időszak az évben a húsvét, akár az éves forgalom 15%-a is bejöhet ilyenkor. A többség 4-5000 forintot költ ilyenkor játékra.
31 milliárd ment el játékra

31 milliárd ment el játékra 

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák. Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint – a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten volt.
Ha veszélyes a játék, nem számít a pénz

Ha veszélyes a játék, nem számít a pénz 

Tízből kilenc szülő tisztában van a gyermekeknek szánt játékokon feltüntetett jelölések jelentésével, ám csak minden második esetben kerül az előírásoknak megfelelő, biztonságos termék a kosárba. Vásárláskor egyébként leginkább az áru összetételét, az ajánlott életkort és a forgalmazót nézzük meg, elektromos játékok esetében pedig minden második szülő helyben ellenőrzi a csatlakozókat is – derült ki a Regio Játék friss felméréséből.
Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek

Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek 

Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.
Siker egy „játéknak látszó” tárgyból

Siker egy „játéknak látszó” tárgyból 

Kisgyerekes családoknak készít játékos eszközöket a mindennapokban előforduló, problémás élethelyzetekre a magyar Plukkido tervezőcsapat. Olyan hétköznapi dolgokra kell gondolnunk, mint amilyen például a hiszti, az állandó ellenkezés, a reggeli indulás, a testvérek közötti civakodás vagy a testvérféltékenység. Szereztek tapasztalatot bürokráciában, kockázati tőkésekkel és sok más területen, jövőre pedig már külföldi piacra lépnek - egyelőre önerőből. Inspiráló sikersztori, hasznos tanulságokkal.

Kiskarácsony lett a húsvétból 

Míg vidéken ötből egy gyermek kap pénzt a locsolásért, a fővárosiak mindössze 8 százaléka jutalmazza anyagiakkal a húsvéti szokást. A nyuszi a magyar gyermekek többségének kisebb játékot és édességet hoz – derült ki a REGIO JÁTÉK friss húsvéti felméréséből. A hölgyek többsége ötnél kevesebb locsolóra számít, közülük leginkább a fiatal korosztály örülne, ha többen locsolnák meg az ünnepen.

Sikersztori: a dizájn az alap 

Szenvedélyes szeretettel építgeti a Kattuska márkát Tóth Kata és Horváth Attila. A házaspár nem siet sehova, de határozott elképzeléseik és nagy terveik vannak.

Farsangkor már ne várjunk nagy költekezést 

Anyagilag megterhelőnek érzik a farsangot a karácsonyi költekezés után a magyar családok. A legtöbben 5000 forintnál húzzák meg a határt, az ennél drágábban kivitelezhető jelmezötletek sok esetben a kukában végzik.

Már a játékpiacot is elérte az online forradalom 

Mindinkább az internetre terelődik és mobilizálódik a játékpiac: 2014-ben 35 milliárd forintot tett ki ez a szektor, az értékesítés mintegy egyötöde a weben realizálódott, ráadásul az online látogatók ötöde már mobileszközről érkezik.

Határtalan cukiság 

Hogyan nő ki egy vállalkozás horgolt állatfigurákból, hogyan válik egy mese a brandépítés eszközévé és miért utazik Zebulon a zebra a szivárványon az osztrák boltokba? Ezekre a kérdésekre kerestük a választ Magyarország legcukibb figuráit gyártó vállalkozása, a két éve működő Freshka Design alapítóival, Donner Andreával és Mike Tündével.

A tradicionális játékok reneszánszát hozza az idei karácsony? 

A hazai játékpiac változóban van: a játékokra költött összegek csökkentek, a vásárlási időszak lerövidült. A tradicionális játékok szerepe viszont újra felértékelődik, az idényjellegű játékokkal szemben.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain

Kiváló Minőségű Élelmiszerek az ALDI polcain 

Az ALDI egyre több, olyan magas minőségű termékkel várja a vásárlókat, amely elnyerte a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegyet!

Költségkímélés

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra

Így szerezhet 1,8 millió forint támogatást lakhatásra  

A munkáltató 2025. január 1-től évente 1,8 millió forinttal támogathatja a harmincöt év alatti dolgozóinak a lakhatását.

Adózás

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése

Újra terítéken a KATA és az Áfa alanyi adómentesség határának emelése 

A Magyar Kereskedelmi és Iparkamara (MKIK) támogatja az Áfa alanyi mentesség határának emelését, egyben azonnali intézkedéseket javasol.

Jogi kisokos

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?

Mit okoz Trump visszatérése a globális szabadkereskedelemben?  

Már most Grönland megszerzéséről, sőt Kanadának az Egyesült Államokba való felvételéről beszél.

Cégblog

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?

Nem boldogulnak a mesterséges intelligencia nélkül a magyar cégek?  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.

Klímablog

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat

Teljes fordulaton pörög a céges elektromos autó pályázat  

A Tesla Model Y után a BYD Atto 3 is túllépte a félezer igénylést a cégek zöldautó-beszerzéseit ösztönző pályázaton.

Gazdaság

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra?

Új vevők érkeznek az ingatlanpiacra? 

A középkorúak körében tízből majdnem négy ember – 37 százalék – vásárolna a jövőben lakóingatlant.

Infokom

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni

Ezért éri meg a kkv-knak mesterséges intelligenciát használni  

A mesterséges intelligencia ijesztő tempóban hódítja meg a magyar kis- és középvállalkozások marketingeszköztárát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo