Nem sörös? Akkor is örülhet a foci EB-nek

Nemcsak a sörmárkák, az elektronikai cikkek és a sportmárkák, hanem a játékok forgalmára is jelentős hatással van a futball Európa-bajnokság. A focilázhoz köthető játékvásárlás a Formatex szerint akár egy átlagos nyári havi forgalom dupláját is jelentheti. Felmérésük szerint a foci és a magyar válogatott népszerű, jó presztízsű márkának számít most a magyarok körében.

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Kép: Pixabay

„A sportesemények általában, de válogatottunk részvétele miatt a futball Európa-bajnokság kimondottan erős hatással lehet az éves gazdasági eredményeinkre. Reklámkiadásaink 8-10 százalékát költjük focival kapcsolatos termékek népszerűsítésére, mint a magyar válogatott tagjait élethűen ábrázoló, gyűjthető, kicsinyített Football Heroes figurák vagy más sporteszközök hirdetéseire.

A játékkereskedelem sokkal szezonálisabb, mint a legtöbb ágazat, a játékboltok éves forgalmuk 50-60 százalékát a karácsonyi vásárlások idején, míg 10-15 százalékát a húsvéti ünnepekkor érik el, a gyereknap környékén általában nem mutatható ki jelentős forgalmi növekedés, de idén a focizáshoz kapcsolódó termékek miatt 100 százalékos növekedést prognosztizálunk a május–júniusi időszakra” – mondta el Borhi János, a Játéksziget bolthálózatot üzemeltető Formatex Kft ügyvezetője.

10-ből 8-an úgy gondolják, nyer meccset a magyar csapat az EB-n

A Formatex több mint ezer fő körében végzett internetes felmérése szerint a foci továbbra is rendkívül népszerű: a válogatott 44 év utáni sikeres nemzetközi szereplése pedig kiemelt figyelmet jelent.

  • A válaszadók több mint 95 százaléka tudja, hogy válogatottunk kijutott a franciaországi Európa-bajnokságra, ugyanennyien gondolják azt, hogy gólt is lövünk majd, és közel 60 százalék jósolja azt, hogy meccset is nyerni fogunk. Sőt 28 százalékuk szerint akár többet is, ugyanakkor 13 százalék azok aránya, akik szerint nem fogunk egy mérkőzést sem megnyerni Franciaországban.
  • A játékkereskedő cég arra is kíváncsi volt, hogy a megkérdezettek mikor fociztak utoljára, legyen szó akár kerti passzolgatásról, akár egyesületi szintű focizásról. A válaszokból kiderült, hogy 38 százalék egy héten belül, 26 százalék egy hónapon belül, közel 10-10 százalék egy hónapnál vagy egy évnél régebben, 17 százalék pedig több mint 5 éve futballozott utoljára.
  • Minden negyedik válaszadó egy héten belül focizott gyermekével, közel 10 százalék pedig egy hónapon belül.
  • A felmérésben részt vevők háromnegyede válaszolta azt, hogy a családdal együtt szoktak focimeccseket nézni, és az Európa-bajnokság meccsein is körülbelül ugyanennyien terveznek majd családostul szurkolni.
  • A kérdőív kitöltőinek 17 százaléka egyedül, 7,5 százaléka pedig barátokkal néz általában focit, és csak 8 százalék állítja, hogy egyáltalán nem fogja nézni az Európa-bajnokságot. Ha valaki olyan szerencsés, hogy élőben követhet majd meccseket, itt talál néhány biztonsági tippet az utazáshoz.

Véleményvezér

Burgonya kilója 30 forintért

Burgonya kilója 30 forintért 

A politikusok kedvence lesz a krumpli, rég lehetett ilyen olcsón osztogatni.
Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét

Hadházy Ákos kormányzati plakátokra ragasztja véleményét 

A plakáthelyekre fókuszálódott a választási kampány.
Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott

Gulyás Gergely ismét egy otromba butaságot mondott 

Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter sokszor hadilábon áll a valósággal.
Ingyen lehet utazni a Békemenetre

Ingyen lehet utazni a Békemenetre 

Vajon ki fizeti a Békemenetet?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo