31 milliárd ment el játékra

A karácsonyi szezonban átlagosan 7550 forint értékben kerül gyermekeknek szánt ajándék a kosárba, a top termékek a társas- és kreatív játékok, valamint a babák. Ebben az időszakban az éves eladások 60 százaléka realizálódik a REGIO JÁTÉK eladási statisztikái szerint – a teljes piaci forgalom így elérheti a 31 milliárd forintot is. A legnagyobb roham a Black Friday és Mikulás között, valamint a szentestét megelőző héten volt.

Kép: Pixabay

Többe került a karácsony az idén. „A webáruházakban hagyományosan nagyobb összeget, az idei szezonban átlagosan 8600 forintot hagytak a vásárlók, ami 5 százalékkal magasabb, mint az elmúlt évben. A bolti eladásokban összességében 8 százalékos bővülésre számítunk, mely 6500 forintos átlagköltést jelent” – mondta el Gyaraki Dávid, a REGIO JÁTÉK marketingvezetője. 2016 slágertermékei a társas- és kreatív, fejlesztő játékok, valamint a játékbabák köréből kerülnek ki, de sok fa alá jut építő-, valamint interaktív játék és puzzle is. „A teljes játékpiaci forgalom 60-70 százaléka realizálódik a karácsonyi szezonban, ami idén a becsléseink szerint 27–31 milliárd forintot jelenthet. Az év ezen időszakában több és drágább termék kerül a kosárba, valamint sokan kihasználják az ingyen szállítás vagy egyéb, pl. Black Friday promóciókat is” – tette hozzá a marketingvezető.

Már novemberben ment a készülődés

A szülők közel kétharmada már novemberben elkezdte a karácsonyi ajándékok beszerzését, szinte mindenhol számíthatnak a gyermekek játékra, és minden második családban ruha is kerül a fa alá. „Játék viszont már a Télapó-csizmába is jutott, a válaszadók háromnegyede ugyanis ilyenkor is ezt adja gyermekének az édesség (74%) mellett. A szülők fele már Mikuláskor 2000 forint felett költ, ami karácsonyra 5–10 ezer (42%), és sok esetben még 10 ezer forintnál is magasabbra (43%) emelkedik” – árulta el a szakember. Idén karácsonykor a gyermekek kreatív, fejlesztő játéknak (74%), LEGO-nak (52%), társasnak (50%), könyvnek és kifestőnek (45%), valamint építőjátéknak (37%) örülhetnek, kétharmadukat 3 vagy annál több különböző ajándékkal is meglepik a szülők.

Vágott fenyő és halászlé

A megkérdezettek kétharmada vágott-, egyharmada mű-, tizede pedig cserepes fenyőt díszít fel , többségében az egész család együtt (52%) vagy a – főként a 3 évnél fiatalabb gyermekkel rendelkező – szülők közösen. „Az ajándékról a válaszadóink nagy részénél, mintegy 80 százalékánál még a Jézuska gondoskodik, a leleplezés nagyjából 7–10 éves kor között történik meg” – tette hozzá Gyaraki Dávid. A karácsonyi menü viszont nem marad titok: a halas ételek és a halászlé lesznek porondon minden második otthonban, máshol viszont a húsleves, a töltött káposzta és különféle szárnyasok kerülnek majd a tányérokra.

A kenyérpirító is menő, de a mobil a sláger karácsonykor
Kenyérpirító, vasaló, porszívó, mikró vagy egyéb háztartási kisgép beszerzését majdnem minden ötödik ember tervezi idén karácsonykor, de a sláger még mindig a mobiltelefon. Utóbbi minden harmadik magyar háztartásban kerül majd a karácsonyfa alá. A magyarok fele 25 ezer forintot költ majd ajándékokra, de akad olyan megye is, ahol a 100 ezer forintot is meghaladhatja ez az összeg. Az áruhitelen kívül a személyi hiteleket meglepően kevesen választják ilyenkor, a magyarok nagy többsége saját megtakarításából állja a karácsonyi meglepetések költségeit.

Véleményvezér

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában

Hátul kullog Magyarország a diplomások számában 

A populizmus melegágya az iskolázatlanság.
Fülön csapták Orbán Viktor barátját

Fülön csapták Orbán Viktor barátját 

Az ellenzék ezúttal ártatlan.
Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában

Nőtt Ukrajna támogatottsága Európában 

Az ukránok állnak győzelemre, legalábbis Európában.
Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter

Amerika ellen konspiráló kommunista diktátorokkal menetelt együtt a magyar külügyminiszter 

1956 népének külügyminisztere együtt ünnepelt egy volt KGB ügynökkel.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo