Kiskarácsony lett a húsvétból

Míg vidéken ötből egy gyermek kap pénzt a locsolásért, a fővárosiak mindössze 8 százaléka jutalmazza anyagiakkal a húsvéti szokást. A nyuszi a magyar gyermekek többségének kisebb játékot és édességet hoz – derült ki a REGIO JÁTÉK friss húsvéti felméréséből. A hölgyek többsége ötnél kevesebb locsolóra számít, közülük leginkább a fiatal korosztály örülne, ha többen locsolnák meg az ünnepen.

Mi vár a magyar gazdaságra a választások után?
Tényleg elkerülhetetlen lesz a megszorítás?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyre többet ajándékozunk húsvétkor - Kép: IKSZ

A legnagyobb magyar játékáruházlánc, a REGIO JÁTÉK által végzett kutatás eredményei szerint minden második magyar nő 1-5 fő közötti ismerős látogatására számít húsvétkor, míg a hölgyek harmada nem vár locsolókat idén. A községekben élők között a legmagasabb azok aránya (26 százalék), akik ötnél is több locsolóra számítanak, ez a szám a vidéki városokban 20, míg Budapesten mindössze 14 százalék. A válaszadók mindössze fele elégedett locsolói számával, ötből egy 18-24 év közötti nő kifejezetten szeretné, ha több locsoló látogatná meg húsvét hétfőn.

A locsolkodni induló gyerekek nagy része csokit (42 százalék), festett tojást (30 százalék) vagy pénzt (16 százalék) kap. Ez utóbbira leginkább a vidéki gyerekek számíthatnak: a községekben élők 20 százaléka jutalmazza pénzzel a hagyományt, a vidéki városokban 17, míg Budapesten mindössze 8 százalék ez az arány.

Az ünnepen nem csak a locsolásért jár az ajándék: a gyerekek a szüleiktől jellemzően kisebb játékot (43 százalék), csokit és más édességet (44 százalék) kapnak, minden tizedik gyermeknek pedig nagyobb (5000 Ft feletti értékű) játékot hoz a húsvéti nyuszi. Ismerősök gyermekeinek, rokonoknak a döntő többség (57 százalék) édességgel kedveskedik. (A vásárlók jelentős része a vasárnapi boltzár miatt inkább a weben vásárol.)

„A játékkereskedelemben nagyon fontos időszak a húsvét. Idén nagy népszerűségnek örvendenek a társasjátékok, mint a Lotti Karotti nyuszifutam és a klasszikus Gazdálkodj okosan!, valamint a szabadtéri játékok, a labdák, rollerek, biciklik és görkorcsolyák” - fűzte a kutatás eredményeihez Gyaraki József, a REGIO JÁTÉK alapító ügyvezetője. „A sok ünnepi csokoládé mellett ezek a termékek a gyerekek készségeit is fejlesztik, vagy épp mozgásra ösztönzik őket”– hangsúlyozta a szakember.

A felmérés adatai szerint a húsvéti hagyományok közül a tojásfestés továbbra is erősen él: a válaszadók 77 százaléka díszít tojásokat az ünnep alkalmából, ebben a tekintetben nincs számottevő különbség sem lakhely, sem korcsoport szerint.

Mindenkinek hoz csokit a nyuszi
Még a legszegényebb családok is vesznek csokoládét az ünnepekre, sonka minden negyedik háztartás asztalára kerül. A legtöbben még mindig a csokinyuszit veszik, de hódítanak a krémes töltött csokicsodák is.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo