Még többet költünk játékra az idén

A magyar családok többet költenek játékra idén nyáron, mintegy 10 százalékkal nő az átlagos kosárérték, a teljes költés elérheti a 6,5 milliárd forintot a REGIO JÁTÉK friss eladási statisztikái szerint. A legjobban fogyó termékek sorát a Fidget Spinner helyébe lépő Slime nyitja, de a kiugróan magas labdaeladások kapcsán a foci-vb is érezteti hatását.

Tavalyhoz képest ismét többet költenek a magyar családok nyári játékokra és strandkellékekre: online vásárlások esetében 10 százalékkal 7526 forintra, míg a bolti értékesítésnél közel 15 százalékkal 5672 forintra nőtt az átlagos kosárérték. „Az egész piacra nézve ez azt jelenti, hogy az idei évben a nyári játékpiac összességében elérheti a 6,5 milliárdos forgalmat” – árnyalta a képet Gyaraki Dávid a RÉGIO JÁTÉK marketingvezetője. A szezon slágertermékei a szabadtéri, illetve strandoláskor használatos játékok közül kerülnek ki. „A 10 legjobban fogyó konkrét termék közt nyolc a strandoláshoz köthető, habár éppen az aranyérmes nem sorolható ide. Úgy tűnik, hogy megvan a Fidget Spinner utódja, a hónapok óta tartó Slime őrület ugyanis eladási rekordokat döntöget. Ezenkívül az éppen zajló foci-vb is komoly hatással van az értékesítésre, a nyári játékok sorában a labda előkelő helyen szerepel” – részletezte a nyári játékeladási trendeket Gyaraki Dávid.

Kép: Pixabay

Nagy segítség a szülőknek a tábor és a nagyszülők

A nyári gyermekfelügyelet megoldása 10 magyar családból 4-nek nehézséget okoz, a kiskorúakra egyébként a háztartások kétharmadában leginkább az anya vigyáz. A közös teherviselés csak nagyjából minden harmadik családra jellemző, míg 100 esetből mindössze 4-szer fordul elő az, hogy az apa marad otthon. Aduászként az esetek háromnegyedében a nagyszülők kerülnek elő, ők azok, akik kitöltik a szülők nélküli napokat.

Valóra vált horror: játékok kémkednek az otthonunkban?
Egyes modern játékok úgy képesek beszélgetni a gyerekekkel, vagy éppen válaszolni a kérdéseikre, hogy az internetre csatlakoznak. Közben pedig olykor kamerával, mikrofonnal kémkednek utánunk...
„Emellett a leggyakoribb alternatívát a táborozás jelenti, ami közel minden 2. családra jellemző. A szülők a választás során elsősorban a biztonságra és a programokra helyezik a hangsúlyt. Ez utóbbi kapcsán sorrendben a sportolást, az alkotást, illetve a természetközeli élményt keresik gyermekünknek, 1 hétre pedig a többség maximum a 20-40 ezer forint közötti sávban áldoz” – mondta Gyaraki Dávid. Persze ez csak a tábor közvetlen költsége, ehhez társul még például a zsebpénz, amire a szülök 43 százaléka naponta maximum 1000 forintot, 38 százaléka 1000-3000 forint közötti összeget biztosít.

Nyári iskolakényszer

S habár a gyerekek nyáron szívesen megfeledkeznének az iskoláról, ezt a szülők egy része nem engedi; a szünidő során tíz válaszadóból mindössze 4 biztosít teljes kikapcsolódást gyermekének. Minden 3. szülő törekszik rá, hogy gyermek hetente 1-2 órát foglalkozzon iskolai dolgokkal, míg minden 4. családban bevett forma, hogy a gyermek augusztusban már megkezdi az iskolai felkészülést. A nyári tanórák leggyakoribb eleme egyébként a kötelező olvasmányok olvasása, az előző év során tanultak ismétlése, amit az idegen nyelv tanulása és gyakorlása követ.

 

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo