Sikersztori: a dizájn az alap

Szenvedélyes szeretettel építgeti a Kattuska márkát Tóth Kata és Horváth Attila. A házaspár nem siet sehova, de határozott elképzeléseik és nagy terveik vannak.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Kattuska márkatulajdonosa, Tóth Kata marketingterületen dolgozott, de mindig is vonzotta a kreatív munka. Amikor megszülettek a gyerekeik, a férj, Horváth Attila dizájnbútorok tervezésével és gyártásával foglalkozó cégébe segített be a kismama. Ahogy a gyerekek cseperedtek, a szülőknek egyre nagyobb gondot okozott, hogy jó és mindemellett szép játékokat szerezzenek be. Olyanokat, amelyeket ők sem utálnak sok évig nézegetni a nappaliban. Kata szerint érthető elvárás, hogy modern, formatervezett otthonokba modern és formatervezett játékok kerüljenek.

Játékgyárak modern módra
Nem a Kattuska az egyetlen, játékra épített sikeres kisvállalkozás! A tanulbocikli.hu tulajdonosa az építőiparról váltott gyerekbringa üzletre, a Freshka alapítói pedig horgol figurákra építettek mára nemzetközi szinten terjeszkedő brandet.
Valójában először nem is akartak többet, mint szép játékokat a saját otthonukba, de az ismerősök visszajelzései alapján már az első darab elkészülte előtt eldőlt: ebből termék lesz. A tízéves, sikeres, egyedi bútorok tervezésével és kivitelezésével, valamint belsőépítészeti tervezéssel foglalkozó Enter Team Kft. infrastruktúrája, az ott felhalmozott szakmai tudás és anyagismeret megfelelően biztos alapot jelentett ahhoz, hogy a házaspár nagyobb beruházás nélkül kísérletezhessen. Elkészült a Kastély és a Hajó, a klasszikus kuckó- és hintajáték formatervezett kivitelben. A tervezés és tesztelés hosszú folyamat. Így, hogy másodállásban foglalkoznak vele, akár egy évet is igénybe vehet egy új típus kifejlesztése.

Kép:PP/HatlaczkiBalázs

– A fejlesztésben és a tesztelésben is fontos szerep jutott a saját gyerekeinknek. A tárgyak nem csak szépek. Kellően masszívak ahhoz, hogy akár több generációt kiszolgáljanak, vagy egy hadseregnyi gyerek ostromát is kiállják – mondja Kata.

Az EnterTeam bútorai rendszeresen szerepelnek dizájnvásárokon, így először a Kattuska termékek is a 2012-es Made In Hungary tárlaton jelentek meg. Itt egyértelműen kiderült, amit kitaláltak, arra lenne igény, különösen külföldön. A bloggerek felkapták a dizájnjátékot, és a legelső megrendelés rögtön Ausztráliából érkezett. Egyelőre kisszériás termékként, lépésről lépésre építkeznek, a cél azonban egyértelműen a nemzetközi piac. Ezzel együtt tudatosan választották a magyaros hangzású márkanevet is, amelyben mindketten benne vannak (Kata és Attila). Úgy vélik, a külföldön idegenül hangzó név nem hátrány, inkább vonzó egzotikum.

A jövő
Egyelőre nem volt szükség plusz tőke bevonására, a jól menő alapvállalkozásból finanszírozzák lépésről lépésre a fejlődést. Úgy látják, még legalább három évre van szükség ahhoz, hogy a márka „beinduljon”, de mivel hosszú távra terveznek, ez belefér.
A cég főtevékenysége az egyedi gyártás miatt inkább szolgáltatás jellegű, a dobozos termék értékesítésével tehát új kihívásokkal szembesültek. Például azzal, hogy a gondosan megtervezett játékház pár centivel nagyobb a gazdaságosan postázható méretnél, így a külföldi rendelések esetén aránytalanul magas a szállítási díj. Most újratervezik – ezt a szempontot is figyelembe véve. Az is kiderült, hogy szükség lesz kisebb és olcsóbb, belépő szintű termékekre az eladások felpörgetéséhez. Ezek egyébként az ismertség növelésében is fontos szerepet játszhatnak.

A következő lépés az értékesítés megerősítése, hogy az érezhető érdeklődést növekvő bevétellé konvertálják. Kizárólag online árulnak, a saját webshop mellett a Kattuska angol, francia, olasz és lengyel webáruházak kínálatában is megtalálható. A játékpiacon nagyon fontos, ám kifejezetten drága szakmai vásárokra egyelőre nem járnak, bár egyre inkább úgy vélik, hogy ez a következő lépés. Néhány válogatott dizájnkiállításon viszont mindig jelen vannak.

– A jól működő vállalkozás adta háttér nélkül biztosan nem vágtunk volna bele. Így viszont a Kattuska olyan, mint a harmadik gyerekünk. Imádunk vele foglalkozni, és adunk időt annak, hogy kinője magát.

Véleményvezér

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába

Rendszeres bevásárló buszjárat indul Romániába 

Bevásárlóturizmusra spekulál egy román vállalkozó.
Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo