A rendkívül népszerű gyűjthető figurák mögött álló kínai játékmárka, a Pop Mart sikere az elmúlt években az egekbe szökött. Az elképesztő történet nagyrészt egy különös karakternek, a Labubunak köszönhető.
A Pop Mart éves bevétele több mint kétszeresére nőtt a Labubu kollekció 2023 októberi megjelenése óta, és a játékgyártó arra számít, hogy 2025-ben ismét megduplázódik ez az összeg.
A Labubu popkulturális ikonná vált. A Pop Mart üzletek előtt táborozó és Labubu figurákat kicsomagoló rajongók videói vírusként terjedtek a közösségi médiában.
A siker titka nagyrészt a Pop Mart vakdoboz-modelljében rejlik, amely csak akkor mutatja meg, hogy milyen típusú Labubu van benne, ha megvásárolják és kibontják.
Ez arra ösztönzi a leglelkesebb rajongókat, hogy több vakdobozt is vásároljanak, amíg meg nem kapják a kívánt Labubu-t. A dobozbontást reakcióvideókon rögzítik, amikor egy újabb csalódás vagy egy hatalmas öröm hullámait láthatják a nézők.