Felmérésük alapján az év első családi ünnepéhez közeledve a szülők 69 százaléka vesz játékot, ennél csak az édesség népszerűbb 81 százalékkal. Könyvet 42 százalék vásárol, belföldi utazást pedig a családok harmada tervez az ünnepi időszakban – közölte a REGIO Játékkereskedelmi Kft.
A keresleti rangsort a visszajelzések szerint a kreatív játékok és a legókészletek vezetik 40-40 százalékkal, ezt követik a társasjátékok, a plüssfigurák és a kifestők. A szabadtéri termékek iránt is sokan érdeklődnek, a húsvét ugyanis a szezonális kínálat fordulópontja, a kerti játékok és sporteszközök forgalma ilyenkor kezd fellendülni.
A felmérésben rákérdeztek a húsvéti szokásokra is, így kiderült, hogy tízből hat kisfiú megy locsolkodni. A jutalom csaknem felerészben édesség, pénzt a lányos háztartások negyede ad, de a hímes tojás sem hagyománya sem veszett ki. A lányos szülők úgy látják, hogy a gyermekek többsége szívesen fogadja a locsolókat.
(MTI)