Azt se tudja egy bank, hogy mikor támadják

A bankok és a különböző pénzügyi szervezetek nehezen tudják kezelni az online pénzügyi csalásokat a modern és komplex technológiai hálózatok világában. A szervezetek több mint egyharmada (38 százalék) elismeri, hogy egyre nehezebb megállapítani, hogy egy tranzakció hamis vagy valódi.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Kép: Pixabay

Az online fizetések számának robbanásszerű növekedése kombinálva az új technológiai fejlesztésekkel és a változó üzleti igényekkel az üzleti folyamatok hatékonyságának növelésére késztette a vállalkozásokat az elmúlt években. Sok esetben ez e-flow rendszerekkel valósult meg, együttműködve a szállítókkal és az ügyfelekkel. Az online kifizetések minden típusa olyannyira elterjedt manapság, hogy teljesen lehetetlen megkerülni az elektronikus tranzakciók valamilyen formáját.

Ahogy a vállalatok mindinkább elmerülnek a digitális környezetben, az üzletmenet folytonosságát biztosítva kulcsfontosságú szempont lesz a megfelelő védekezés a számítógépes fenyegetések ellen. Miként az online tranzakciók száma növekszik, úgy nő az online csalások gyakorisága is: a megkérdezett intézetek 50 százaléka számít a pénzügyi visszaélések számának emelkedésére egy friss felmérés adatai alapján, amelyet a Kaspersky Lab és a B2B International készített. Egyértelmű, hogy a pénzügyi intézményeknek elsődleges, hogy megvédjék a vállalatukat és az ügyfeleiket a kiberbűnözőktől.

8 biztonsági tipp a 2017-es évre
Nem pihennek a kiberbűnözők ebben az évben sem, sőt minden eddiginél rafináltabb módszerekkel támadnak majd. A G Data szakértőinek segítségével összeállítottunk nyolc tippet, amelyek segítségével biztonságban lehetünk az interneten.
A felmérés kimutatta, hogy a vállalkozások 41 százaléka keresett házon belül kiberbiztonsági megoldást, és 45 százaléka támaszkodik külső félre a kockázatok mérséklésére. Úgy tűnik azonban, hogy a cégek mindössze 46 százaléka csak részben vagy egyáltalán nem talált megoldást a pénzügyi csalások ellen. A felmérésben részt vevő pénzügyi szervezeteknek csupán az 57 százaléka rendelkezik kifejezetten online csalás elleni biztonsági megoldással.

Túl sok a téves riasztás

A fenti megállapítások szerint a szervezetek mintegy fele annak ellenére nem rendelkezik specifikus védelemmel, hogy széles körben használják az online fizetési rendszereket, és így – a statisztikák szerint – kiszolgáltatottak a csalásoknak. Akár a biztonsági rendszerek helytelen használata is vezethet egyes tranzakciók blokkolásához. Azt is fontos megjegyezni, hogy a fizetések közti eltérések egyaránt vezethetnek az ügyfelek, majd egyúttal a profit elvesztéséhez. Ezért ez egy kiemelten fontos kérdés minden vállalkozás számára. A csalás azonban nem az egyetlen probléma: a pénzintézeteknek csökkenteniük kell a téves riasztások számát annak érdekében, hogy a legjobb ügyfélszolgálatot tudják nyújtani.

Még mindig nem elég fontos a biztonság
Figyelembe véve az agresszív versenyhelyzetet a pénzügyi szolgáltatások piacán a megbízható kapcsolat az ügyfelek és a pénzügyi intézmények között döntő tényező a hosszú távú együttműködés kapcsán. A kölcsönös függőség a digitális kapcsolatok között valamennyi pénzügyi szolgáltató esetén azt is jelenti, hogy ha bármely szervezet tapasztal a digitális szolgáltatásban visszaélést (akár csalást, számítógépes támadást stb.), a kár gyorsan elterjedhet más szervezeteknél is. Mivel a már meglévő nagy mennyiségű online tranzakciók száma továbbra is növekszik, minden vállalatnak, amelyek ügyfelei és/vagy alkalmazottai digitális platformokkal, infrastruktúrával és adatokkal szembesül, biztonságosnak, kényelmesnek és felkészültnek kell lennie. „Ez kulcsfontosságú aspektus, ezért olyan speciális, csalások elleni megoldásra van szűkség, amelyek az ügyfelek számára biztosítja a legkényelmesebb és legbiztonságosabb szolgáltatást" – magyarázta Ross Hogan, a Kaspersky Lab „Csalás Megelőzés” részleg globális vezetője. A szakértők azt javasolják a bankoknak és a fizetési szolgáltatóknak, hogy olyan biztonsági megoldást használjanak, amely átfogó online csalás elleni védelemmel rendelkezik, hogy többszintű védelmet nyújtsanak az ügyfelek számára.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo