Mindezek alapján úgy tűnik, az online fizetési szolgáltatók szenvedik meg, hogy a fogyasztók nem bíznak a saját biztonsági intézkedéseik hatékonyságában – derül ki a Kaspersky Lab és a B2B International közös felméréséből. A kutatás továbbá megmutatta, hogy az európai felhasználók 62 százaléka tart a pénzügyi csalásoktól az interneten, és a további adatok számos példát feltártak a fogyasztók kellemetlenségeiről. Így például, az interneten fizetők 34 százaléka biztos benne, hogy még a pénzintézetek hivatalos mobilapplikációinak is több védelemre lenne szüksége, hogy teljesen biztonságossá váljon a használatuk. Ráadásul, 44 százalékukkal megesett már, hogy a folyamat közben leállította a műveletet, mert kétségei támadtak a tranzakció biztonságával kapcsolatban. (Ez az egyik gátló tényezőja az online kereskedelem igazi felfutásának.)
A felhasználók számára rendkívül fontos, hogy milyen szintű a kibercsalások elleni védelem amikor e-üzletet vagy online fizetési szolgáltatót választanak. A válaszadók 61 százaléka úgy nyilatkozott, hogy előnyben részesítené azokat a cégeket, amelyek további biztonsági intézkedéseket kínálnak a pénzügyi adatok védelmére. Ráadásul 71 százalékuk elvárja a szolgáltatóktól, hogy a számítógépét és mobilkészülékét is megvédjék a pénzügyi csalásoktól. (A magyar webshopoknak vannak gondjaik az adatvédelemmel.)
Ugyanakkor sokan tudatában vannak, hogy saját biztonsági intézkedéseket is foganatosítanuk kell a fizetési szolgáltató védelmén túlmenően. Bár a felhasználók 22 százaléka áthárítja a pénzügyi tranzakciókkal kapcsolatos minden védelmi kötelezettséget a bankokra, 14 százalékuk pedig úgy gondolja, hogy egyedül ő felelős a saját védelméért, a többség, a megkérdezettek 59 százaléka véli úgy, hogy mind a felhasználóknak, mind a bankoknak felelősséget kellene vállalniuk a pénzügyi adatok megóvásáért.Továbbá a felhasználók hajlandók új eszközöket is elfogadni a pénzintézetektől, hogy elősegítsék az online csalások közös megakadályozását.
“Még mindig sokan biztonságosabbnak érzik, ha készpénzzel vagy POS terminálon keresztül bankkártyájukkal fizetnek, mintha online vásárolnának a számítógépük vagy mobilkészülékük segítségével. Ez az idegenkedés gátolja az online fizetési piac fejlődését. Az elektronikus fizetési szolgáltatások gyakoribb használatának ösztönzése érdekében a bankoknak, e-üzleteknek és online fizetési szolgáltatóknak meg kell győzniük ügyfeleiket arról, hogy védve vannak a kibercsalóktól. Az egyik lehetőség, hogy több biztonsági szintet ajánlanak, amelyek kifejezetten a banki tranzakciók és az online vagy mobiltelefonon történő fizetések ellen irányuló pénzügyi csalásoktól védenek. Ezen tranzakció központú védelmi megoldások alkalmazása azonnal meggyőzi a felhasználókat arról, hogy a pénzük biztonságban van” – mondta Ross Hogan, a Kaspersky Lab globális csalásmegelőzési részlegének vezetője.