A hazai online kiskereskedelem az előző évek tendenciáit folytatva idén is tovább növekedett. A GKIdigital Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felmérése kimutatta: 18%-kal bővült a piac az év első félévben, ebben pedig szerepet játszottak a nyári kiemelt sportesemények is.
2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal, mintegy 30%-kal nagyobb forgalmat bonyolítottak a virtuális áruházak, mint az év első negyedében. Ez első ránézésre két dolgot jelenthet: egyre jobban szeretünk vásárolni, és ezt egyre könnyedébben tesszük az internet világában. De vajon jelenti-e mindez azt is, hogy pénzügyileg és digitális tudásban is egyre felkészültebbek vagyunk?
Ahhoz, hogy az internet adta vásárlási lehetőségeket valóban ki tudjuk használni, elengedhetetlenek a megfelelő pénzügyi ismeretek. Tisztában kell lenni például, hogy melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra.
Ugyanakkor az is fontos, hogy előre meg tudjuk tervezni a vásárláshoz szükséges időt, pénzt, és energiát. Hiába kényelmes vagy kedvező valamit online elintézni vagy megvásárolni, ha a kifizetéshez, átvételhez fizikailag is jelen kell lenni, vagy készpénzt kell felvenni. Mindezekre is érdemes figyelni, hogy valóban okos döntéseket hozzunk egy-egy online vásárláskor. A K&H Bank fontosnak tartotta, hogy az idei, hetedik alkalommal megrendezett K&H Vigyázz, Kész, Pénz! általános iskolásoknak szóló pénzügyi vetélkedőn a pénzügyi ismeretekben való tájékozottságot a digitális lehetőségek felől közelítse meg.