Online vásárolunk, készpénzzel fizetünk

Miközben hazánkban egyre lendületesebb növekedést mutat az internetes kereskedelem, az online vásárlók meglepően nagy hányada mégis inkább személyesen vagy utánvéttel fizet. Ennek valószínűleg oka lehet a technológia sokszor követhetetlen iramban való fejlődése, ami bizalmatlanságot válthat ki a digitális ügyintézés iránt.

Kép:FreeDigitalPhotos.net/bplanet

A hazai online kiskereskedelem az előző évek tendenciáit folytatva idén is tovább növekedett. A GKIdigital Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felmérése kimutatta: 18%-kal bővült a piac az év első félévben, ebben pedig szerepet játszottak a nyári kiemelt sportesemények is.

2016 második negyedévében 15 milliárd forinttal, mintegy 30%-kal nagyobb forgalmat bonyolítottak a virtuális áruházak, mint az év első negyedében. Ez első ránézésre két dolgot jelenthet: egyre jobban szeretünk vásárolni, és ezt egyre könnyedébben tesszük az internet világában. De vajon jelenti-e mindez azt is, hogy pénzügyileg és digitális tudásban is egyre felkészültebbek vagyunk?

8 tipp, hogy jól jöjjünk ki a karácsonyi hajrából
A karácsony előtti időszakot minden online kereskedőnek maximálisan ki kell használnia. Ahhoz, hogy a roham ne katasztrófa, hanem örömünnep legyen, fel kell készülni! Van 8 tippünk, hogy járassa csúcsra a karácsonyi szezont.
Magyarországon, Lengyelországban, Ausztriában és Belgiumban is jellemző, hogy az online vásárlások összegének nagy részét még mindig utánvéttel egyenlítik ki. Ennek oka részben a bizalmatlanság, részben pedig a digitalizációnak és a pénzügyi ismereteknek az összehangolatlansága lehet.

Ahhoz, hogy az internet adta vásárlási lehetőségeket valóban ki tudjuk használni, elengedhetetlenek a megfelelő pénzügyi ismeretek. Tisztában kell lenni például, hogy melyik bankkártya mire alkalmas, milyen szolgáltatásokat foglal magában, a vásárlás után milyen visszaváltási szabályok érvényesek az adott termékre vagy szolgáltatásra.

Ugyanakkor az is fontos, hogy előre meg tudjuk tervezni a vásárláshoz szükséges időt, pénzt, és energiát. Hiába kényelmes vagy kedvező valamit online elintézni vagy megvásárolni, ha a kifizetéshez, átvételhez fizikailag is jelen kell lenni, vagy készpénzt kell felvenni. Mindezekre is érdemes figyelni, hogy valóban okos döntéseket hozzunk egy-egy online vásárláskor. A K&H Bank fontosnak tartotta, hogy az idei, hetedik alkalommal megrendezett K&H Vigyázz, Kész, Pénz! általános iskolásoknak szóló pénzügyi vetélkedőn a pénzügyi ismeretekben való tájékozottságot a digitális lehetőségek felől közelítse meg.

Mindent felülír a mobil
Magyarországon is átalakul a kereskedelem annak következtében, hogy a fogyasztók egyre több célra használják mobilkészülékeiket. Többek között ezt tárja fel a Nielsen globális felmérése a mobil eszközök térhódításáról, amivel világszerte megváltoztatják a kereskedelmet, vásárlástól a fizetés lebonyolításáig.

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo