Óriási potenciál van a vidéki netes vásárlókban

Tavaly a kanapé, az idei első negyedévben a netbook volt a legkeresettebb termék az online plázában, de hihetetlenül népszerű a gyerekülés is, a kipufogó pedig már-már örök klasszikusnak számít.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Van még vásárlóerő az online piacon – Kép: SXC

Elképesztően nagyot változott egy év alatt a netes vásárlók érdeklődési köre. Míg tavaly év elején a kanapé volt a legmenőbb az online plázákban indított netes keresésekben a Grando adatai alapján, addig idén a gyerekülés és a netbook a sláger. Feltörtek a számítástechnikai cikkek is, a korábban második kávéfőző pedig lecsúszott a toplistán. Az autós társadalom hűséges maradt, a lökhárító három helyet lecsúszva, még most is a hatodik a toplistán, a kipufogó pedig feljött a tizedikről a hatodik pozícióba.

Bár a legtöbb tranzakciót még mindig Budapestről és Pest megyéből indítják, előretörtek a szabolcsiak és a csongrádiak is. Mindkét megyében majdnem másfélszeresére nőtt a vásárlások száma, de az ország nyugati részén, Vasban és Zalában is nyolcvanszázalékos a siker a tavalyi első negyedévhez képest. Sokkal gyakrabban vásároltak január és március között a Hajdú-Bihar, a BAZ és a Győr-Moson-Soproni megyei felhasználók is. Mindez azt bizonyítja, hogy a vidéki netezők hatalmas potenciált jelentenek az e-kereskedelemben. Olyannyira, hogy az adatok szerint a vásárlók immár 70 százaléka nem fővárosi.

„A tavalyi év is jól példázta a szezonális termékek sikerességét, így most is komoly reményeket fűzünk a jó időhöz és a nyárkezdethez, amely elsősorban a mobil medencék, a kerti trambulinok és természetesen a légkondicionálók eladásaira lehet hatással – mondta Orova Balázs, az allegroup.hu Kft. B2C üzletág-igazgatója. – A szezonális termékek mellett egyre nagyobb teret nyer a divatirányvonal is, folyamatosan nő az új ruházati márkák száma is.” 2012-ben az online plázában eladott legdrágább termék egy Sony HD kamera volt, amelyért csaknem egymillió forintot fizetett a tulajdonosa. Ezt egy félmilliós Dell márkájú laptop és egy központi fűtéses kandallókályha követte.

A válság miatt fordultak a vevők a webshopok felé
A 2008-as válság után a vélt vagy valós olcsóságuk miatt fordultak a vevők a webáruházak felé, jelenleg 5-6 ezerre tehető a magyar nyelvű honlappal rendelkező ilyen áruházak száma. A valóban működő, a cégjegyzékben is megtalálható webáruházak száma csak 3600, míg a legalább havonta frissülő termékekkel jelentkezőké már csak 1200. A „létezés feltétele”, hogy a webáruház szerepeljen az ár-összehasonlító oldalakon.

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo