A webshopok voltak augusztus nagy nyertesei

A korábban kiadott gyorsbecslésnél valamivel lassabban, 0,9 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom augusztusban. A hónap nagy nyertesei a csomagküldő szolgálatok és a webshopok voltak

Az internetes kereskedelem töretlenül növekszik - Kép: SXC

Augusztusban a naptárhatástól megtisztított adatok szerint 1,4 százalékkal nőtt a kiskereskedelem volumene az egy évvel korábbihoz képest, ami 0,1 százalékponttal kevesebb az október 3-án közzétett gyorsbecslésnél. A kiigazítatlan adatok szerint 0,9 százalékos volt a növekedés, míg a gyorsbecslés 1,0 százalékos növekedést jelzett. A naptárhatástól megtisztított adatok szerint a kiskereskedelmi forgalom 12 hónapig tartó visszaesés után áprilisban 3,2 százalékkal, májusban pedig 2,2 százalékkal nőtt. Júniusban 0,4 százalékkal csökkent, majd júliusban ismét nőtt, 1,3 százalékkal. Augusztusban az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben 1,2 százalékkal, az üzemanyag-kiskereskedelemben 1,6 százalékkal emelkedett az értékesítés volumene az egy évvel korábbihoz képest, ami megegyezik a gyorsbecslésben szereplővel - közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken az első korrekciót követő részletes adatok alapján.

Jelentősen, 52,8 százalékkal bővült a csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene. 2012-ben 177 milliárd forint volt a hazai e-kereskedelem forgalma, 2013-ban ez meghaladja a 200 milliárdot. Ezzel folytatódott a trend, amely szerint az internetes kereskedelem jelentősen növekszik a válságban is.

A nem élelmiszer-kiskereskedelemben a korábban jelzett 1,3 százalék helyett 1,2 százalékos volt a növekedés augusztusban az egy évvel korábbival összevetve. Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelem forgalma kilenc hónapig tartó csökkenés után nőtt áprilisban és májusban, majd a júniusi visszaesés után júliusban is. A nem élelmiszer-kiskereskedelem volumene 13 hónapig tartó visszaesés után emelkedett májusban, majd a júniusi csökkenés után júliusban is.

Tizenegy tipp a jó karácsonyi szezonhoz!
Szinte minden kereskedő számára kiemelt fontosságú az októbertől december végéig tartó ünnepi időszak. Aki nem készíti fel webáruházát az ünnepekre, komoly bevételektől eshet el. Szakértőnk segítségével egy jóval sikeresebb Karácsonyt ünnepelhet!
Az üzemanyag-kiskereskedelemben a forgalom 2011-ben és 2012-ben is csökkent egészen 2013 áprilisáig, május óta viszont minden hónapban emelkedik az egy évvel korábbival összevetve. Augusztusban az iparcikk jellegű vegyes kiskereskedelem volumene 3,8 százalékkal csökkent az egy évvel korábbihoz képest a naptárhatástól megtisztított adatok szerint. A textil-, ruházati és lábbeli termékek forgalma ötödik hónapja emelkedett augusztusban kimagasló 10,8 százalékkal. A bútorok és műszaki cikkek forgalma huszadik hónapja zsugorodik, 0,7 százalékkal esett vissza augusztusban, a könyv, számítástechnikai és egyéb iparcikkeké pedig 5,1 százalékkal csökkent az előző év augusztusához képest.

A használt cikkek forgalma 5,7 százalékkal nőtt. Az előző hónaphoz képest 0,3 százalékkal kisebb volt augusztusban a kiskereskedelmi forgalom a szezonálisan és naptárhatástól megtisztított adatok szerint. Júliushoz képest szinten maradt az élelmiszerfogyasztás és a nem élelmiszer jellegű termékek eladása, az üzemanyag-forgalom viszont 1,3 százalékkal csökkent.

Véleményvezér

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.
Eszkalálódik az ukrajnai háború

Eszkalálódik az ukrajnai háború 

Immár akár Moszkvát is elérheti az ukrán hadsereg rakétákkal.
Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál

Jönnek az oroszok, nem állnak meg az ukrán határnál 

Új keményvonalas katonai parancsnok irányítja az orosz szárazföldi erőket.
A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral

A Romániában élő magyarok által is támogatott új elnök teljesen szembe megy Orbán Viktorral 

Lengyel-magyar barátság helyébe, lengyel-román került.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo