„Az Év Internetes Kereskedője Díj” első fordulójában a közönségszavazatok döntöttek, kiderült, hogy ki a 32 legnépszerűbb olyan hazai internetes kereskedő, aki magyarországi cégbejegyzéssel és Vedd a neten! Webshop minősítéssel rendelkezik, online kiskereskedelmi tevékenységet folytat és előző éves árbevétele nem haladja meg a 1,5 milliárd forintot. Közel 10.000 szavazat érkezett több, mint 300 weboldalra, akik közül a TOP 32 webáruház pályázatot nyújthatott be, s a második fordulóban a szakmai grémium és a felelős kereskedőkből álló zsűri választotta ki közülük Az Év Internetes Kereskedőjét 2014-ben.
(Egyre több szegmensben terjed az e-biznisz, kezd a mezőgazdaságban is teret nyerni.)
A megtisztelő cím elnyerésével az eOptika.hu online áruház jogot szerzett arra, hogy használhassa „Az Év Internetes Kereskedője 2014” címet és Szetnics Lászlótól, a MasterCard regionális mobil üzletfejlesztési vezetőjétől megkapta a díj főtámogatójának, a MasterCard®-nak a fod̋ íját, 1 millió Ft értékű hirdetési kampányt, amelyet a díjazott 2014 utolsó negyedévében használhat fel.
A fődíj nyertese mellett a szervezők nyilvánosságra hozták a zsűrizés pontozása alapján a második, harmadik, illetve negyedik helyezettet.
Az Év Internetes Kereskedője, 2014 I. helyezett eOptika.hu
Az Év Internetes Kereskedője, 2014 II. helyezett maesteszinhaz.hu
Az Év Internetes Kereskedője, 2014 III. helyezett ruhafalva.hu
Az Év Internetes Kereskedője, 2014 IV. helyezett harisnyadiszkont.hu
A zsűri a döntés során értékelte a kereskedők pályázatát, melyben kiemelt szempontként szerepelt a vállalkozások üzleti modellje, az elért üzleti eredmények, a honlapok színvonala, fogyasztóvédelemmel kapcsolatos ismertetőinek minősége és nem utolsó sorban a felhasználóbarát kialakítás.